XXL Nutrition

Quadcore of Core2duo processor

Jero88

Cool Novice
Waardering
0
Beste Kerols,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een geschikte laptop voor school! Mijn enige eis is dat deze laptop Autocad zo goed mogelijk draait! Ik was er bijna uit en heb onderstaande laptop gevonden!

[Link niet meer beschikbaar]

Nu bied deze laptop de mogelijkheid om te kiezen voor een core2duo processor en een quadcore processors! Nu kan ik met mijn budget van rond de 1300 euro de C2D van 2,8 Ghz kopen maar eventueel ook een quadcore processor!

Nu hoop ik dat er hier op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met autocad en mij advies kunnen geven. Welke samenstelling zouden jullie mij adviseren?

Alvast heel erg bedankt,

ik werk dagelijks met AutoCAD, en kan je vertellen dat het voorlopig nog niets uitmaakt of je een Core2DUO of een Core2QUAD neemt.

het enige wat AutoCAD vraagt is veel en snel geheugen (minimaal 2~3 GB) en een goede videokaart als je ook wilt renderen!!
:thumbs:

17 inch WXGA+ / WSXGA+ X-Black TFT (1440x900 / 1680x1050)
NVIDIA 9600M GT 512 Mb videokaart, DirectX 10
Intel Core 2 Duo T5750 uitbreidbaar tot Core 2 Duo T9600
Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M
1Gb DDR2 uitbreidbaar tot 4Gb DDR2 800Mhz
Turbo Memory optioneel
250Gb 7200RPM uitbreidbaar tot 500Gb 5400RPM
8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM
Intel WiFi Link 5300 450Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Externe SATA aansluiting voor snelle schijven (E-Sata)
Full Size Notebook keyboard incl Numeriek keypad
4xIngebouwde surround speakers + 1xSub-Woofer
3,2 Kg
1 Jaar Carry-In garantie uitbreidbaar tot 3 Jaar P&R garantie

• Topic Starter Topic Starter
ik werk dagelijks met AutoCAD, en kan je vertellen dat het voorlopig nog niets uitmaakt of je een Core2DUO of een Core2QUAD neemt.

het enige wat AutoCAD vraagt is veel en snel geheugen (minimaal 2~3 GB) en een goede videokaart als je ook wilt renderen!!
:thumbs:

Oke Super Klusmier, bedankt voor de snelle reactie! Ivm de toekomst is het misschien dan net wel slim om voor een quadcore processor te kiezen aangezien ik denk dat je over een jaartje alleen maar quadcores zult zien!! Over de verder rest was ik al van plan om voor het maximale geheugen te gaan! de 9600Gt lijkt mij voldoende geschikt voor autocad!

Heel erg bedankt,

Oke Super Klusmier, bedankt voor de snelle reactie! Ivm de toekomst is het misschien dan net wel slim om voor een quadcore processor te kiezen aangezien ik denk dat je over een jaartje alleen maar quadcores zult zien!! Over de verder rest was ik al van plan om voor het maximale geheugen te gaan! de 9600Gt lijkt mij voldoende geschikt voor autocad!

Heel erg bedankt,

hier nog wat aanvullende info over je videokaart:

[Link niet meer beschikbaar]
(deze zegt dat de 9600 wel kan voor AutoCAD)

maar de echte kenner zegt dit:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081114231429AAe4kRr

Resolved Question

Show me another »
Which is better? GeForce 9600M GT or NVIDIA Quadro FX 770M?

I'm plannin to buy a good notebook that could handle CAD. Friends say that new notebooks now can handle CAD easy. With any video card too.So which is better since when i researched the video FX 770M is the video card for CAD applications but its in the lower midrange class while the 9600M GT is in the upper classes. So which is better? thanks for the reply

Best Answer - Chosen by Voters

For CAD you need a qualified hardware-accelerated OpenGL graphics card - a Quadro or an ATI FireGL. 9600GT is for gaming, incompatible or very slow at best.
Never judge a video card by the size of its memory, it's like judging a car's performance by the size of its fuel tank.
;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het helemaal met je eens klusmier, iedereen raad namelijk aan om een quadro videokaart aan te schaffen voor het gebruik van Autocad! Nu is het alleen moeilijk om een laptop te vinden met zo'n videokaart! Daarom had ik voor deze laptop gekozen! Deze is namelijk prijstechnisch aantrekkelijk!

Maar in ieder geval bedankt, ga toch nog eens ff zoeken!

gewoon zelf kijken of jouw workload CPU, memory of I/O bound is. dan pas een keuze maken.

Ik gebruik mijn computer voor 3d modelling, animatie en games. Is een core2duo 3,06Ghz (voor mac) en die doet het prima.

Als je kan kiezen quad, als het niet te veel in prijs verschilt, ben je ook binnen enkele jaren nog redelijk up to date.

Terug
Naar boven