AndroidHealthClinic

Randstad kansloos bij grote overstroming

Capoeirist

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
16%
Mocht er in de Randstad een grote overstroming voorkomen, dan zullen miljoenen mensen in dat gebied niet op tijd weg kunnen komen. Het wegennet kan de vloed aan vluchtende mensen niet aan en de overheid beschikt over onvoldoende reddingsmateriaal, aldus het nieuwe Expertisecentrum Risico- en Crisiscommunicatie van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

De Rijksoverheid erkent hiermee voor de eerste keer dat de hulp bij een grote overstroming tekort zal schieten. "Voor een grootschalige overstroming in de Randstad bestaat geen scenario. Daar ís niet op voor te bereiden", aldus een woordvoerder van het Ministerie. "Zeven miljoen mensen krijg je niet op tijd weg. Je kunt wel 5000 Chinook-helikopters klaarzetten, maar die hebben we niet. We kunnen best wat aan, maar dit niet."

Computermodellen voorspellen in het ergste scenario 71.800 slachtoffers. Daarbij is de kans op een overstroming de komende jaren groter dan wettelijk vastgelegd, omdat tot 2020 niet alle zeeweringen en rivierdijken op orde zijn. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoekt daarom de mogelijkheid om de Randstad beter te beschermen met nieuwe dijken

Toch niet zo gek he dat brabant en dergelijke... :p

Gelukkig ik de kans op zo'n overstroming ook erg groot. ;)

beetje mijn topics stelen he!!! :eek: :D

Ach woon niet in de randstad dus

eindelijk van de randstad af!

limbo rules!

Laat maar onderstromen

Kom maar op met dat water, hou je toch niet tegen.

De mens denkt de natuur in bedwang te kunnen houden. Nou dat hebben we gemerkt in Amerika en Azie.

Als het zover is, zal ook Nederland de kracht van moedertje natuur (nogmaals) leren kennen.

ik woon in utrecht, ook randstad, maar wel op 3 hoog.

met een beetje geluk hou ik net aan droge voetjes, heb ik gelijk een appartement aan de kust :P

wel jammer, alles blijft droog maar kan er geen reet mee, internetten zal niet echt gaan.

Jordees zei:
De mens denkt de natuur in bedwang te kunnen houden. Nou dat hebben we gemerkt in Amerika en Azie.

Als het zover is, zal ook Nederland de kracht van moedertje natuur (nogmaals) leren kennen.

Klopt ja dat wisten ze vroeger ook. Vroeger bouwde men ook terpen en wierden en daar ging men op wonen. Gelukkig is de kans op een grote ramp volgens mij nu niet meer zo groot. Maar ja wij zijn gelukkig wél het landje dat bekend staat om zijn waterwerken. Ik las ooit eens dat je op een satelietfoto zelfs de waterkeringen in Zeeland kan zien. Of het waar is weet ik niet.

Vroeger zeiden de Fransen ook altijd dat god de wereld had gemaakt maar dat de Nederlanders zelf Nederland hadden gemaakt. Doelend op al die inpolderingen.

Maar moeder natuur is krachtiger dan elke dijk en elke waterkering. Dat is in Amerika eens pijnlijk duidelijk geworden. Nu vragen de Amerikanen hulp aan ons over hoe ze het water daar tegen moeten houden.

Waar een klein landje groot in kan zijn.:D :D

Joepie, ik woon in de randstad....lekker met zn allen naar de klote!!:p

randstad is zo ie zo kansloos, vind het dus een beetje overbodig bericht:rolleyes:

Dat is balen

Stroomt de boel niet onder dan wordt de Randstad wel weggevaagd door een explosie op Pernis bij Hoogvliet of een gifgaswolkje vanuit de Akzo in Amsterdam.....en anders slaan we elkaar zelf wel de koppen in, hier in het minnelijke randstedelijke stukje paradijs op aarde...:cool:

Nederland heeft sinds 1953 wonderlijke verrichtingen gepleegd om het wassende water niet nog een kans te geven (en daar mogen ze in Amerika nog weleens jaloers op zijn) maar tegen natuurgeweld doe je vooralsnog niets. Tegen stormen en overstromende riviertjes kunnen we nog net het hoofd bieden, maar een tsunami of een aardbeving kan van Nederland alsnog een ravage maken. Je hoopt het niet, maar ook weer wel een beetje eigenlijk. Is toch spanning en sensatie en daar leven we toch voor..?:D

Danielito zei:
Stroomt de boel niet onder dan wordt de Randstad wel weggevaagd door een explosie op Pernis bij Hoogvliet of een gifgaswolkje vanuit de Akzo in Amsterdam.....en anders slaan we elkaar zelf wel de koppen in, hier in het minnelijke randstedelijke stukje paradijs op aarde...:cool:
Nederland heeft sinds 1953 wonderlijke verrichtingen gepleegd om het wassende water niet nog een kans te geven (en daar mogen ze in Amerika nog weleens jaloers op zijn) maar tegen natuurgeweld doe je vooralsnog niets. Tegen stormen en overstromende riviertjes kunnen we nog net het hoofd bieden, maar een tsunami of een aardbeving kan van Nederland alsnog een ravage maken. Je hoopt het niet, maar ook weer wel een beetje eigenlijk. Is toch spanning en sensatie en daar leven we toch voor..?:D

De kans is alleen erg klein, want de Noordzee is maar een klein zeetje en we leven niet in een aarbevingsgebied, dus...

Terug
Naar boven