XXL Nutrition

Ratio verhouding?

Uploaden, enige manier om je ratio te verbeteren.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet toch juist je upload zo laag mogelijk houden zodat je download omhoog gaat?

nee, als je meer upload krijg je een hogere download, je moet alleen niet op je max. upload gaan zitten want dan kan je hele verbinding weg vallen. Bij mij werkt het het beste als ik mijn upload op zo'n 80% zet.

Je ratio moet wel gelijk zijn, dus als je 1 Gb downed is het aan te raden om ook 1 Gb up te loaden. In principe krijgen degenen met een goede ratio voorrang boven degene met een slechte. Je uploadsnelheid beperken ten faveure van je downloadsnelheid kan, maar op den duur wordt je ratio steeds slechter.

upload aan laten staan als je klaar bent met downloaden (mits je op torrentfora zit) tot je op 1.000 zit

Ratio is de verhouding download:upload. Als je 1GB download en 500MB upload is je ratio 2:1. Zet gewoon snachts je pc aan en je upload op full speed, dan haal je het makkelijk. Of zet je upload op een redelijke snelheid en laat hem langer aanstaan.

Ratio is alleen belangrijk binnen community's waar een registratie vereist is.

Blijkbaar niet zivjago, azureus is omhoog gegaan van 2kb naar 30 kb downlaod, wat niog steeds geen reet voorstelt en ik nog steeds 5 dagen moet wachten....zucht

spiertje16 zei:
Blijkbaar niet zivjago, azureus is omhoog gegaan van 2kb naar 30 kb downlaod, wat niog steeds geen reet voorstelt en ik nog steeds 5 dagen moet wachten....zucht

Worden de smilies voor de torrent wel groen? Of blijven ze geel of blauw? Als ze geel of blauw blijven heb je misschien een NAT probleem wat voor die lage snelheid zou kunnen zorgen.

zjivago zei:
Ratio is alleen belangrijk binnen community's waar een registratie vereist is.

Tijdens je download is het ook belangrijk. Als je eenmaal de download binnen hebt is ook bij een download die niet via een ciommunity met registratie komt wel zo netjes om je upload nog even door te laten gaan. Leeching met BT gaat voorbij aan het doel van BT.

Ja de smilie is groen

als ik aan het werk ben op de pc zet iki de up uit, als ik er niks mee doe staat deze alleen maar te uppen, ook als ik een tijdje niks te downen heb.

spiertje16 zei:

Hmmz ok, dan moet je opzich goed kunnen downloaden. Probeer eens een torrent te vinden met enorm veel seeders en heel weinig leechers. Dan moet je echt wel een goede snelheid halen. Gisteren had ik een torrent met 230 seeders en 21 leechers, toen ging ik constant zo'n 650 kb/sec.

Holy crap
welk spel was dat

Ja die ben ik ook precies aan het downen, blijft bij mij haken op 23 kb
en ik gebruik geen router

spiertje16 zei:
Ja die ben ik ook precies aan het downen, blijft bij mij haken op 23 kb
en ik gebruik geen router

Hmmz, wazig. Je gebruikt Azureus he? Wat heb je ingesteld als TCP/IP luisterpoort? Sommige providers knijpen namelijk de standaard bittorrent port 6881. Probeer de port es te veranderen naar 60000.

How-to:
Go to Azureus > Tools > Options > Connection and input the new TCP listening port that you have chosen.

Ietsje hoger nu
staat nu tussen de 20 en de 40 kb maar heel onregelmatig

Terug
Naar boven