MuscleMeat

Rauw groenten

Thejuggernaut

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
114kg
hey ik heb een vraagje ik eet nu 2 weken rauwe groenten maar kan dat kwaad ik eet dus sperzibonen rauw spruiten brocolli met veel water bloemkool paprika´s vooral veel geel en groen tomaat wortel asperges amsoi krop sla roden bieten champigionen dat wou ik weten of kan ik er gewoon mee door gaan ?

Rauw groente bevat wel meer goede enzymen dan gekookte, echter kun je niet elke soort groente rauw eten. Sperziebonen bvb zijn niet geschikt om rauw te eten. In rauwe bonen en peulvruchten komt van nature een giftige stof voor die door het koken van de bonen onwerkzaam wordt.

Andere groente zijn oké om rauw te eten.

Ja zoals ace zegt laat de peulvruchten eruit.
Die zijn ook heel moeilijk te verteren.

Verder is het uit standpunt van gezonde voeding heel belangrijk een paar x per week rauwkost te eten.

Rauw groente bevat wel meer goede enzymen dan gekookte, echter kun je niet elke soort groente rauw eten. Sperziebonen bvb zijn niet geschikt om rauw te eten. In rauwe bonen en peulvruchten komt van nature een giftige stof voor die door het koken van de bonen onwerkzaam wordt.

Andere groente zijn oké om rauw te eten.
Nice, dat wist ik helemaal niet! En kort koken? 5 a 7 min.?

Nice, dat wist ik helemaal niet! En kort koken? 5 a 7 min.?

Groente zo kort mogelijk koken of stomen. Hoe langer je het stoomt/kookt hoe meer vitaminen eruit gaan. Als je het kookvocht opdrinkt heb je die trouwens ook nog binnen gekregen.

Gewoon ongeveer zolang koken als aangegeven op de verpakking van een product, dat is meestal prima.

Terug
Naar boven