Fitness Seller

Rauwe eieren

Persian G

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
65kg
Vetpercentage
10%
Als je eiren bakt breken er dan eiwitten af?
Als dat niet zo is welk voordeel heb je dan aan een rauw ei behalve dat je het sneller binnen hebt.

Bij het verhitten van eiwitten kan er altijd een klein percentage van het eiwit verloren gaan. Maar goed enkele grammen op 100 gram daar gaat niemand om rouwen.

Het is bovendien zo dat rauw ei-eiwit maar een biologische beschikbaarheid heeft van 51%. Het eiwit koken verhoogt dit tot 91%. Een bijna tweemaal betere opname dus.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben er vergeten bijzetten of het ook nadelen heefd?
Ik heb gelezen dat er in een rauw ei samonella kan zitten, en dat je door te veel eieren minder lang leeft.
maar wat is te veel. Denk dat 2 per dag niet te veel is

Je denatureert nauwelijks eiwit bij het bakken/koken en zoals Big T zegt: je neemt het beter op.
je kan zoveel ei eten als je wilt / dag, alleen de dooier is wel vrij vet, dus 6hele eieren per dag is af te raden.
Je gaat niet eerder dood van eieren..

koken lijkt me beter dan bakken, is dit ook zo?

Omdat bakken in vet gebeurt zal ik vaker gekookte eieren eten dan gebakken eieren.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik een rauw ei eet krijg ik meteen rode kaken, alsof ik 2 meppen in mn gezicht gekregen heb.
mss ligt het aan mezelf, maar bij gebakken of gekookte niet

ja want van die 5ml olijfolie die je er in doet, vaarvan er 3ml verdampt en 1ml achter blijft in de pan wordt je echt facking dik enzo.
Mijn olijfolie krijg ik met andere gerechten heus wel binnen. Bovendien heb ik een broertje dood aan vette pannen afwassen.

dus wat is nou beter om te doen ? rauwe eieren drinken, of een ei koken en dan op eten. waar zitten dan meer kalorieen in ?

Wanneer je een ei rauw eet kan je lichaam hem minder goed verteren dus heb je er minder aan. Ook loop je een kleine kans op salmonella.

Koken is de beste manier :thumbs:

ja want van die 5ml olijfolie die je er in doet, vaarvan er 3ml verdampt en 1ml achter blijft in de pan wordt je echt facking dik enzo.

:D
Als dat vet inderdaad het probleem is, kan je nog beter alleen eiwitten bakken.

Ik ga trouwens voor gepocheerd ei. Zo lekker.
Maar dan is dus alleen het gestolde ei, beter opneembaar?

Als ik een rauw ei eet krijg ik meteen rode kaken, alsof ik 2 meppen in mn gezicht gekregen heb.

Wat is dat trouwens?!

Heb dat elke namiddag als ik een blik vis of (voor de afwisseling) een runderburger weg zit te kauwen! Echt heel raar, alsof je wangen opgloeien. Dacht eerst dat ik gewoon vaak op dezelfde plek onder de airco stond te eten ofzo, maar dat is het niet.

Eierkoker draait hier overuren :D

Terug
Naar boven