AndroidHealthClinic

Recept thaise rode curry met biefstuk/ossenhaas/kip op authentieke wijze

Bezoekers in dit topic

michiel1981

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
329
Waardering
30
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ingredienten: (Deze vind je enkel bij een goede toko)

400gr biefstuk/ossenhaas/kipfilet
200 gr kousenband
100gr sugar snaps
thaise basilicum (Bij voorkeur paar verse takjes en anders 1 eetlepel uit een potje)
3x thaise aubergines (Meestal verpakt per 6)
1 eetlepel kistal suiker
2 eetlepels thaise vissaus
1/4 zakje Rode curry pasta (Gebruik zelf die van Aroy-d)
250ml kokosmelk
3x citroenblad
6x thaise rode pepers (Als je niet echt pittig eten gewend bent gebruik om te beginnen 1)

De hoeveelheden kousenband / aubergine e.d. kan je naar smaak aanpassen. Het enige wat niet thais is en ik er zelf bij doe zijn de sugar snaps.

Beetje olie in de pan en doe er gelijk de curry bij. Even laten sudderen en dan 125ml kokosmelk erbij en roer het even door.
Gooi er nu de biefstuk bij en na een paar minuten alle groente en kruiden e.d. en de overige 125ml kokosmelk.
10 min laten staan op middel vuur en klaar is kees :)

ingred.jpg


ingred2.jpg


ingred3.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Ymir
kan een modje deze verplaatsen naar "Recepten" :rolleyes:
 
Jummie! Lijkt ook verdomd veel op mijn eigen recept. Ik pak alleen toch wel vaak gewone aubergine als ik de thaise niet kan krijgen maar toch smaakt dat heel anders.
 
Jummie! Lijkt ook verdomd veel op mijn eigen recept. Ik pak alleen toch wel vaak gewone aubergine als ik de thaise niet kan krijgen maar toch smaakt dat heel anders.

Als de thaise aubergine er niet is dan gebruik ik een andere vrucht maar weet niet wat de naam is. Ong zo groot als een sinaasappel met een groene schil en vrij hard dus moet ook wat langer gekookt worden.

ff gezocht en deze is het:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 22:43 ----------

Jummie! Lijkt ook verdomd veel op mijn eigen recept. Ik pak alleen toch wel vaak gewone aubergine als ik de thaise niet kan krijgen maar toch smaakt dat heel anders.

Toen met die overstromingen in thailand was het een drama om er aan te komen en vlak daarvoor was er een hoop gekloot bij de douane :mad:
 
Die vrucht ken ik ja. Heb hem ook wel eens gezien bij de turkse winkel. Hij blijft inderdaad lang hard wat je met aubergine niet hebt. Ik zal die eens als vervanger halen als ik de thaise aubergine niet kan krijgen.
Dank je. :)
 
Back
Naar boven