MuscleMeat

Reclames Ja/Nee campagne

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Het viel me vandaag op dat in de reclames die op de commerciele omroepen worden uitgezonden wat betreft de ja/nee campagne over de Europese Grondwet hoofdzakelijk mensen te zien zijn die volmondig 'JA' stemmen.

Dit lijkt me verre van een neutrale reclame. Bij mij werd hiermee de indruk gewekt dat de overheid zulke reclames op tv flikkert om toch nog wat 'NEE' stemmers over te halen.

Of ik ben te achterdochtig, of Nederland gaat qua politieke campagnevoering dezelfde achterbakse kant op als in de US al jaren gebeurt.

Ik stem twee keer nee want ik heb ook het stemformulier van een vriend gekregen.
Hij zegt tegen mij, je mag de mijne ook wel hebben want het intresseerd mij toch geen zak.
Effe de machteging ingevuld en klaar is kees.
Ik probeer er nog een paar te verzamelen des te meer keer kan ik nee stemmen.
Groet:
Willem 2

Ja dat viel mij ook al op.

Wel gister een flyer van de SP in de bus gekregen. Dat is wel een uitgesproken 'nee'-campange

Inderdaad een kwalijke zaak dat er zo eenzijdig 'voorgelicht' wordt. Die neigt meer naar indoctrineren dan naar voorlichten.

Ik denk niet dat het ook maar iets uitmaakt, de grootste bepalende factor gaat zijn welke keuze Frankrijk maak. Als het in Frankrijk 'Nee' is dan is het in Nederland ook gegarandeerd 'Nee' - want dan zijn we niet de enigen die tegen zijn.

En dan te bedenken dat de heren bij een massale "nee" stemming een tweede refferendum willen gaan houden (wtf)?

Hoe groot is die plaat voor je kop nou? Mensen stemmen nee, en dan ga je ze weer laten stemmen in de hoop dan meer ja-stemmers te krijgen?

Om Staatssecretaris v/d Laan maar even te quoten "Nee is nee!!"

ff afwachten wat de fransen doen, meerderheid is daar ook tegen :cool:

Je hoort op elk spotje zowel radio als tv mensen die ja stemmen. Het is allemaal doorgestoken kaart en dan dit bericht:

DEN HAAG - Premier Balkenende kan met een Nederlands nee tegen de Europese grondwet in Brussel geen kant uit. Als hij de uiteenlopende verhalen van het neekamp in Brussel moet gaan bepleiten "sta ik voor gek". De minister-president zegt dit in een interview in het Algemeen Dagblad van zaterdag.

Wat een triest figuur. Dan staat hij voor gek alsof ik dan voor zou gaan stemmen. Wat een debiel. Heb gewoon medelijden met hem.

Ik mag nog niet stemmen :sob:. Mocht ik stemmen zou ik voor JA kiezen. Ik zie graag dat heel Europa een wordt zodat we sterk staan tegen landen als Amerika en Japan enz.

Ik zou al nee gaan stemmen, puur en alleen om Balkenende voor paal te laten staan in Brussel.

Ik denk dat er maar bij een volmondig NEE maar een referendum moet komen over het aftreden van het huidige kabinet!
Het is een schande dat het kabinet ( door het volk gekozen en dus hoort te luisteren NAAR het volk!! ) ze loopt te kloten om hun eigen ( zij gaan er vast financieel op vooruit! ) stem te laten horen om zo in een beter daglicht te komen bij de USA en vooral de rest van de Europese landen die meedoen!
Het zal er om spannen maar ik hoop dat een NEE ook echt een NEE word!
En anders hard sparen en weg hiero!
Stelletje schijnheilige kontenlikkers in Den Haag

ReyMysterio zei:
Ik denk dat er maar bij een volmondig NEE maar een referendum moet komen over het aftreden van het huidige kabinet!
Het is een schande dat het kabinet ( door het volk gekozen en dus hoort te luisteren NAAR het volk!! ) ze loopt te kloten om hun eigen ( zij gaan er vast financieel op vooruit! ) stem te laten horen om zo in een beter daglicht te komen bij de USA en vooral de rest van de Europese landen die meedoen!
Het zal er om spannen maar ik hoop dat een NEE ook echt een NEE word!
En anders hard sparen en weg hiero!
Stelletje schijnheilige kontenlikkers in Den Haag

je kent veel van BB, maar van politiek bitter weinig.

dit is een typische "tegen"-mening, er staat hier nu es nergens een argument in. het is samen te vatten als "balkenende is een fl**ker, en het zijn allemaal fl**kers. die vuile fl**kers in den haag :D".

pure propaganda, betaalt door de belastingbetaler.

flippodud zei:
je kent veel van BB, maar van politiek bitter weinig.

dit is een typische "tegen"-mening, er staat hier nu es nergens een argument in. het is samen te vatten als "balkenende is een fl**ker, en het zijn allemaal fl**kers. die vuile fl**kers in den haag :D".

Ik heb ergens anders al mijn commentaar gepost hierover!
Lees die reply maar eens en je hervat je mening geheid!
Het leverde mij dikke karma op dus breek mij de bek niet open over het niet veel van kennen!
Ik vind als je van het kabinet van nu veel weet je je dood moet schamen!
Gebruik de zoekfunctie eens of klik op mijn naam om mijn reply's te kunnen bekijken!
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb, maar heb weinig zin om er tig woorden aan vuil te maken!
Ik bewaar mijn woede wel om mijn stem woensdag kracht bij te zetten!
Nee is Nee

ReyMysterio zei:
Ik heb ergens anders al mijn commentaar gepost hierover!
Lees die reply maar eens en je hervat je mening geheid!
Het leverde mij dikke karma op dus breek mij de bek niet open over het niet veel van kennen!
Ik vind als je van het kabinet van nu veel weet je je dood moet schamen!
Gebruik de zoekfunctie eens of klik op mijn naam om mijn reply's te kunnen bekijken!
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb, maar heb weinig zin om er tig woorden aan vuil te maken!
Ik bewaar mijn woede wel om mijn stem woensdag kracht bij te zetten!
Nee is Nee

ik heb al je commentaar even gebundeld, en het bevestigt hetgeen ik denk:
Ja in Polen misschien zodat ze hier legaal kunnen werken! Het gaat om de Nederlander en niet om onze mede europeaan!(1)
Die EU schuld waar ieder land voor betaalt wat niet boven de 3% mocht komen meneer Zalm had het ff berekent voor het stemmen van een nieuw kabinet 2 bezuinigingsrondes waren voldoende!(2)
Kabinet was gekozen 2 rondes waren niet voldoende nog een paar rondjes eraan vast ziekenfonds voor mij is een x zo duur geworden!(3)
En Nederland betaalt per gezinshoofd 120€ terwijl in andere landen 65€ word betaalt word afgelost van de schuld!(4)
Nee is Nee en nu hopen god*erdomme dat die kraagomhoogkakkers in Den Haag eens luisteren naar de stem van het volk en niet hun eigen zin doordramt!
Nederland een democratie rot toch op het volk heeft hier niks in te brengen!
Links lullen rechts vullen!

1) west-europese bedrijven lopen nu over naar oost-europa. dit kan aan banden gelegd worden door een eenduidiger beleid. een belangrijke basis hiervoor is de grondwet. hij regelt ook de sociale aspecten van terwerkstelling, iets dat nu veelal ontbreekt in bepaalde landen.

2) die minister heeft niets te maken met die grondwet ! je gebruikt argumenten over de binnenlandse politiek om je woede te koelen op de eu-grondwet. weet je wat, ik ga ook maar ff mijn prof wiskunde mollen omdat ik gebuisd ben voor fysica.

3) het duurder worden van de sociale zekerheid is een teken van de economische verloedering. zie_dat_aub_eens_in_dat_we_een_uniform_europese_economie_nodig_hebben

4) inderdaag de rijke landen betalen meer, net zoals de rijke nederlandse mensen meer nederlandse belasting betalen dan de arme nederlandse mensen, ga je de arme mensen dan ook ff het land uitzetten ? solidariteit is een noodzaak voor een beschaafde maatschappij, en het helpt: polen doet het al economisch veel beter => de mensen verdienen meer => bedrijven willen niet meer naar daar én de europese koopkracht stijgt => onze bedrijven kunnen meer verkopen enz. zo zal ieder oost-europees land langzamerhand geen bedreiging meer vormen, nét omdat het opgenomen wordt in de europese economie.

5) de rest van de toonaard van je bericht duidt duidelijk op een afkeer voor je nederlandse regering (waarin ik je geen ongelijk lan geven). nogmaals die afkeer kun je toch niet tegen iets keren wat er niets mee te maken heeft, en op de koop toe een oplossing biedt voor die problemen !!!!

PS: begin niet over karma, want ik krijg er ook meer dan genoeg voor mijn EU-argumenten

De voorstanders verwijten de tegenstanders dat ze zich niet verdiept hebben in de materie, dat ze geen juiste argumenten aandragen en dat ze hun mening gebaseerd hebben op verkeerde standpunten (euro, turkije, enz.).

De tegenstanders verwijten de voorstanders dat ze halve argumenten aandragen en de burger een verkeerd beeld geven van de realiteit van de grondwet.

Echter, als ik zie hoe vaak voorstanders aan het woord zijn en hoe angstvallig de tegenstanders uit de media worden geweerd, dan neigt mijn gevoel steeds meer te zeggen: "de tegenstanders hebben gewoon gelijk". Zie eens in discussieprogramma's hoezeer men moeite doet om de tegenstander de mond te snoeren. Geen zin mag afgemaakt worden, in beeld komen is taboe...

Het is dus een oneerlijke strijd, waar de voorstanders gretig gebruik maken van hun macht (subsidie op publieke omroepen).

Alleen hierom al stem ik NEE! En dat is nog maar een heel klein gedeelte van de punten waarop ik mijn keuze baseer.

Jordees zei:
De voorstanders verwijten de tegenstanders dat ze zich niet verdiept hebben in de materie, dat ze geen juiste argumenten aandragen en dat ze hun mening gebaseerd hebben op verkeerde standpunten (euro, turkije, enz.).

De tegenstanders verwijten de voorstanders dat ze halve argumenten aandragen en de burger een verkeerd beeld geven van de realiteit van de grondwet.

Echter, als ik zie hoe vaak voorstanders aan het woord zijn en hoe angstvallig de tegenstanders uit de media worden geweerd, dan neigt mijn gevoel steeds meer te zeggen: "de tegenstanders hebben gewoon gelijk". Zie eens in discussieprogramma's hoezeer men moeite doet om de tegenstander de mond te snoeren. Geen zin mag afgemaakt worden, in beeld komen is taboe...

Het is dus een oneerlijke strijd, waar de voorstanders gretig gebruik maken van hun macht (subsidie op publieke omroepen).

Alleen hierom al stem ik NEE! En dat is nog maar een heel klein gedeelte van de punten waarop ik mijn keuze baseer.

heel je betoog is, zoals je zelf aangeeft, geen reden om er voor of tegen te zijn. dus geef maar es die "andere" punten om waar je je op baseert, want hier wordt jouw mond niet gesnoerd. de tegenargumenten zijn, ook zoals je zelf aangeeft, verkeerde argumenten, maar ik ben altijd bereid om overtuigd te worden dat ik fout zit (en dat verwacht ik ook van anderen), maar daarvoor zul je met meer moeten komen aandraven dan: "ik kies voor de underdog".

Terug
Naar boven