MuscleMeat

Register opschonen

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Op mn pc staat CCleaner, naar verluidt is dit een goed programma maar ikzelf heb niet zoveel kaas gegeten van informatica.

Is dit simpel uit te leggen hoe dit werkt of blijf ik hier beter af dan?

Wat ik momenteel doe is :

Virusscan: F-Prot
Spyware: Ad Aware SE
en zou hierbij dan nog aan willen toevoegen...
Register opkuisen: CCleaner

gewoon opstarten dan linksonder analyseren en dan opschonen en klaar

kan niks gebeuren alleen al die oude troep haalt die eraf...

succes

ccleaner is geen register cleaner

wat ccleaner doet is allerlei tijdelijke bestanden van je pc opruimen, sommige kun je zelf bij, andere kun je zelf niet bij, zoals sommige mappen van je browser. ideaal proggie, ding verwijderd soms wel 500 of 600 mb in een keer.

• Topic Starter Topic Starter
ccleaner is geen register cleaner

wat ccleaner doet is allerlei tijdelijke bestanden van je pc opruimen, sommige kun je zelf bij, andere kun je zelf niet bij, zoals sommige mappen van je browser. ideaal proggie, ding verwijderd soms wel 500 of 600 mb in een keer.

Sorry maar geef zo eens wat voorbeelden van tijdelijke bestanden die op n pc staan ? (ja ik weet het , ik ben een pc noob) Ik wil gewoon géén dingen kwijt waar ik nadien spijt van zou hebben.

Sorry maar geef zo eens wat voorbeelden van tijdelijke bestanden die op n pc staan ? (ja ik weet het , ik ben een pc noob) Ik wil gewoon géén dingen kwijt waar ik nadien spijt van zou hebben.

temporary internet files, cookies, MRU.
Ik vind dat dat programma te veel verwijderd in 1 keer. Ik heb er geen leuk gevoel bij.
Ik heb liever als registry cleaner: regscrubXP.

Je kan met CCleaner toch wel je register opschonen: Op het icoontje met 'Problemen' eronder klikken en dan 'Scannen naar fouten' aanklikken.

temporary internet files, cookies, MRU.
Ik vind dat dat programma te veel verwijderd in 1 keer. Ik heb er geen leuk gevoel bij.
Ik heb liever als registry cleaner: regscrubXP.

Je kan toch zelf bepalen wat hij weg doet, je kan alles afvinken

Je kan met CCleaner toch wel je register opschonen: Op het icoontje met 'Problemen' eronder klikken en dan 'Scannen naar fouten' aanklikken.

ow, dit wist ik niet, thgnx voor de tip

Dit verdwijnt toch al door mn Ad Aware te draaien ?

je maar ccleaner vind veel meer. maar je kan ook kiezen voor analyseren, dan laat ie alles zien wat ie verwijderd, en dan kun je zelf kiezen wat ie verwijderd.

ik ben nog nooit dingen kwijtgeraakt door ccleaner te gebruiken, het zijn echt allemaal tempdirectorys die hij vind en leegmaakt.

• Topic Starter Topic Starter
je maar ccleaner vind veel meer. maar je kan ook kiezen voor analyseren, dan laat ie alles zien wat ie verwijderd, en dan kun je zelf kiezen wat ie verwijderd.

ik ben nog nooit dingen kwijtgeraakt door ccleaner te gebruiken, het zijn echt allemaal tempdirectorys die hij vind en leegmaakt.

115,9MB to be removed (nog niets gedelete, enkel analyze opgevraagd) ik weet nu gewoon echt niet wat weg mag en wat moet blijven staan.

kijk eens waar deze bestanden staan, als het een temp folder is kan het zeker weg, dat zijn geen belangrijke bestanden. en als je dan een folder tegenkomt waar je over twijfelt, open die dan gewoon op je pc en kijk of er iets belangrijks instaat.

nogmaals, ik kijk tegenwoordig niet eens meer met analyseren, ik doe gewoon opschonen en ben nog nooit iets kwijt geraakt dat ik wilde behouden.

maar misschien moet er iemand anders even reageren die je wat beter kan helpen...

Maar hoe schoon je je register op?

Dit verdwijnt toch al door mn Ad Aware te draaien ?

ja ma je vroeg voorbeelden van tijdelijke bestanden :)

Ik weet dat je kan beslissen met CC wat hij al dan niet weg doet, maar de belangrijke dingen staan in 1 temp folder normaal gezien...liever een beetje minder weg dan te veel weg vind ik en tegenwoordig is het niet dat ene bestand dat je pc zal vertragen, maar eerder wel dat 1 bestand waardoor je miss een reinstall ofzo moet doen...

Met Advanced Uninstaller Pro kan je vrijwel alles opschonen op je PC. Je kan ook je Registry defragmenteren, zodat je pc een stuk sneller loopt. Verder kan je alles opschonen (zelfs service tools, opstartprogramma's ed.).

Terug
Naar boven