Fitness Seller

Rek en strek

Ingrid

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal

vraagje, wat vinden jullie van rek en strek oefeningen na het trainen?
Ik hoor verschillnde berichten erover en ik ben benieuwd of het nu juist wel of niet aan te raden is.

Greetzzzzzz ingrid

Ik rek en strek voor en na mijn benentraining en het helpt je meer flexibel te worden dus ik raad het zeker aan. Ben sinds vandaag ook begonnen met in de ochtend en in de avond te stretchen. Het is gewoon goed voor flexibiliteit en omdat je meer flexibel wordt helpt het ook blessures tegen te gaan.

Het nut van rekken en strekken is nogal discutabel geloof ik. Blessures voorkomen en sneller herstellen lijkt niet echt het geval. Maar echt kwaad kan het ook niet (mits je spieren goed warm zijn en je niet verend gaat rekken).

t'is al weer even geleden, maar het idee dat het niet echt hoeft is wel bij me blijven hangen. Ik heb ook geen links bij de hand. Dat je flexibiliteit ervan verbeterd lijkt me wel een goede reden om het te doen en ik vind het zelf ook wel lekker om de spierspanning er een beetje af te halen (vooral als de pomp in de weg zit).

Mij lijkt strekken voor de training idd niet zoveel nut hebben en misschien zelfs niet goed. Aangezien de spieren koud zijn. Dus voor mijn training altijd alleen een warming-up. Maar ik beeindig mijn training wel met strek en rekoefeningen.

Kayla zei:
Mij lijkt strekken voor de training idd niet zoveel nut hebben en misschien zelfs niet goed. Aangezien de spieren koud zijn. Dus voor mijn training altijd alleen een warming-up. Maar ik beeindig mijn training wel met strek en rekoefeningen.
Mmm mja, heb hier toch al ergens gelezen dat sommigen het wel voor hun training doen. Maar dan wel per spiergroep, dus bv. even borst stretchen voor je begint met borst en daarna bv. biceps stretchen als je die er na traint. Dit was om doorbloeding te stimuleren dacht ik :)

Rekken en strekken stimuleert de doorbloeding niet. En het voorkomt ook geen blessures.

Stretchen verminderd net de doorbloeding dacht ik.
Doordat je de spier rekt trek je de vezels dichter bijeen en hinder je de doorbloeding.

Als je strekt na je workout vind ik het wel een prettig gevoel geven, een beetje de spanning van de spieren afnemen. Vooral na een benen workout.

Terug
Naar boven