Fitness Seller

Repost: Docu -> The Power of Nightmares

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
In mijn nimmer aflatende enthousiasme voor documentaires over 'ons', 'onze samenleving' en 'theorieen' wil ik graag deze sterke BBC-docu aanraden aan iedereen die zich bezighoudt met het vraagstuk 'westerse samenleving vs midden-oosten'.

Met dank aan Ericr trouwens, de credits gaan volledig naar hem.

Deze docu beschrijft de tactieken van de moderne (inter)nationale politiek die 'angstpolitiek' wordt genoemd en waarmee miljoenen mensen op de wereld (in)direct mee te maken hebben. Denk bijvoorbeeld al eens aan de angst die ons werd ingeboezemd door de NL-politiek als we 'nee' gaan stemmen 1 juni a.s.
Gedreigd werd met nieuwe oorlogen en verschrikkelijke aanslagen.

Hoe een individu wordt misleid ten faveure van de populariteit van een staatsman, ten koste van vele levens en nog héél veel meer feiten over onze moderne samenleving vs die van het midden oosten.
De docu is iig op Torrent te vinden en ondanks de matige beschikbaarheid prima verkrijgbaar.

http://torrentspy.com/search.asp?query=power+of+nightmares&submit.x=0&submit.y=0

Thnx, zal eens kijken.

Beetje zelfde idee als bowling for Columbine of niet?

Beter opgezet, niet zo flashy.

• Topic Starter Topic Starter
Michael Moore is duidelijk aanwezig in z'n docu's als sarcastische linkse lamerd, al vertelt ie een hoop interessante dingen. Maar daarmee gaat de geloofwaardigheid een beetje naar beneden omdat ie duidelijk anti-Bush is.

Deze documentaire kijtk weg als een onvergetelijk avondje Discovery :)

Angst is toch niet meer dan een manier om controle te behouden? Een koning zij ooit: Het volk hoeft niet van me te houden, als ze me maar vrezen.

Ben aan het downloaden. En inVorm, angst is wel meer dan wat 'die koning' ooit zei.

Terug
Naar boven