MuscleMeat

resistance bands of elastice banden

flurie

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
resistance bands of elastice banden waar kan je ze koopen en op welk moet je leten bij de aankoop hiervan

wegens enkele blesuures wil ik wat meer met resistance bands traine

maar heb er nu zo eentje van den decathlon maar daar zen geen handvaaten of ringen aan en wil er zoon met ringe waar je je hand in kan steeken of je voet ofzow

jay traint er ook wel soms me

http://www.jaycutler.com/swollen_monkey.php?video=18

deuserband zijn ook goed

resistance bands of elastice banden waar kan je ze koopen en op welk moet je leten bij de aankoop hiervan

wegens enkele blesuures wil ik wat meer met resistance bands traine

maar heb er nu zo eentje van den decathlon maar daar zen geen handvaaten of ringen aan en wil er zoon met ringe waar je je hand in kan steeken of je voet ofzow

jay traint er ook wel soms me

http://www.jaycutler.com/swollen_monkey.php?video=18
Waarom denk je dat het beter zal zijn om met resistance bands te trainen als je blessures hebt?

Tjok zijn link verkopen heel goede bands maar denk niet dat dit is wat jij zoekt :) Ik denk dat je meer van die elastische banden bedoelt die je in aerobic lessen tegenkomt?

Edit: zoiets dus
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
nene het zijn er als iron woody die ik zoek

zijn er geen belgiesche of nederlandse site's???

Ik vrees van niet. Er is wel een Duitse webshop die zulke bands verkoopt (choiceofchampions.de) maar die is redelijk duur dacht ik...

Heb er ook net van ironwoody gekocht. heeft me 10€ aan verzendingskosten gekost en na een week had ik ze al.
Daar kunnen de meeste Nederlandse en Belgische webshops nog iets van leren :p

Ik had de mijne (ook via ironwoodyfitness.com) ook binnen de week hier thuis.

jumpstretch flexbands

In America gebruikt men onder andere de jumpstretch bands voor versteviging van de enkels. De enkel wordt als het ware als omwentelt door de band en vervolgens kan je enkel zijwaarts (lateraaal-mediaal) en voor- en achterwaarts (plantair en dorsie flexie) bewegen tegen de weerstand in. Voor dergelijke oefeningen zou ik je een average jumpstretch flexband aanraden. Een light band of strong band zou ook kunnen lukken (afhankelijk van de kracht van je enkels).

In het onderstaand filmpje heb je de uitvinder van de oorspronkelijke band (jumpstretch flexbands) die demo geeft met flexbands van ankle training. De bands kan je tegenwoordig ook al in België en Nederland krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=XKMy8hiuGnY&feature=related

Ik heb ze ook van Ironwoody gehaald. Goede kwaliteit

flexbands

woody bands ken ik zelf niet en kan dus ook niet oordelen over de kwaliteit ervan. Wel kan ik zeggen dat mijn jumpstretch flexbands enorm belast worden (horizontale loopverplaatsingen teneinde powertraining onderste lidmaten) en dat er nog geen enkel scheurtje te bemerken is. Eveneens hebben ze een uitstekende rek - kracht verhouding.

Zelf heb ik een Amerikaanse merk gevonden Bodylastics, kan je overal op google vinden want mensen zijn er wel enthousiast over omdat het gewicht vervangt door resistance.
http://www.bodylastics.com/, maar ik wil ook wel de mening horen van iemand anders of dit echt beter is.

Eerlijk gezegd ken ik dit merk helemaal niet. Het lijken mij de klassieke tubes. Als je kijkt naar het verschil in dikte en materiaal denk ik dat de jumpstretch flexbands veel meer weerstand geven. Bovendien zijn ze circulair wat tal van meer trainingsmogelijkheden biedt
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb die van mij hier vandaan: [Link niet meer beschikbaar]

jumpstretch flexbands

Goedkoper te vinden op:

[Link niet meer beschikbaar] (nederland)
www.flexbands.be (België)

+ transportkosten zullen ook minder zijn

Holy shit! Bands verkrijgbaar in Belgie :eek:
Daar zal de powerliftinggemeenschap blij mee zijn. Wel duurder als Ironwoody lijkt me?

Thx for the links stevenverraes.

edit: veel duurder

Laatst bewerkt:
Ik zit er zelf ook aan te denken om van die resistance bands te halen. Lijkt me echt handig om je schouders mee op te warmen voor een training.

Ik heb zo'n cheap ass fitness elastiek band van de lokale sport-boer gekocht... voldoet prima voor wat rek en strek werk, maar om je squats er nu mee te (de)loaden heb je degelijker banden nodig.

zijn deze banden aan te raden als je op massa wilt trainen??
voor massa moet je zo'n 8-12 herhalingen maken, als je eenmaal wat verder gevorderd bent kan ik me niet voorstellen dat zo'n band daarvoor kan zorgen toch?

mmm zie dat sommige van die banden toch flink dik zijn en best wel wat weerstand kunnen leveren:P
hoe lang gaan die dingen ongeveer mee als je ze van fatsoenlijke kwaliteit hebt?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven