MuscleMeat

Resultaten 1 jaar en 8 maanden bb

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Lengte: 174 cm
Leeftijd: 22 jaar

Februari 2008 @ 63kg
begonnen met fitness (alleen apparaten, heel weinig en ongezond eten en onregelmatig trainen).

Eind oktober 2008 dit forum ontdekt, november begonnen met BB @ 65kg (losse gewichten, goede voeding (clean-bulk) en 3/4x per week trainen)

Maart 2009 @ 75 kg begonnen met cutten voor 3 maanden. Resultaat 69kg, droog, en weinig massa over..

Hierna weer (clean)bulken met als resultaat mei 2010 85,5kg.
Begin mei tot eind juni (vandaag) gecut. Resultaat 80kg.
Foto's vanmorgen vroeg geschoten (net uit bed, alleen nog shake binnen).

Nu nog 1 maand proberen nog wat droger te komen staan zonder gewicht te verliezen door iets hoger in kcal (weer iets lager in eiwit en iets hoger in koolh.) te gaan zitten en proberen intensiever te trainen dmv supersets ed (UB-LB), en cardio erna blijven doen.
Begin augustus op vakantie, daarna weer clean bulken tot 90+kg :)

Nu hoor ik graag van jullie wat beter kan (ja poseren kan ik dus echt niet:P).

Zelf denk ik dat vooral bovenkant borst en triceps beter kunnen.
En overal mag natuurlijk nog meer massa op..

Laatst bewerkt:
Niet slecht! Yup bovenkant borst en triceps/armen. Grotere triceps = meteen een stuk grotere armen.

Gewoon blijven gaan. Cleanbulken is ideaal, bf% is goed imo.

Je hebt een onderbroek aan en nog maak je hem zwart, heb je een stijve ofzo?:D

Verder wel goede progressie!

Ik persoonlijk vind de progressie tegenvallen, gezien de tijdsbalk waarin je deze veranderingen hebt bewerkstelligd.
Hoe is je voeding? Hoe is training? Hoe is je rust?

Vind het eerlijk gezegd wat tegenvallen voor 20 maanden.Je borst loopt een beetje achter?En je BF is hoger dan 12% denk ik.
Succes.

Vindt het ook wat tegenvallen gezien je lengte. Je benen zijn niet verkeerd.

Bij je fdb en je bicep vrije pose moet je arm niet rijken naar je schouder je elebogen moeten recht staan. zo komen je biceps niet tot hun recht.
Van waar je vandaan komt ziet dit er beter uit en gezonder. keep going!

Laatst bewerkt:
je wilt droger worden, en dat ga je doen dmv je kh omhoog te gooien en je eiwitten te verlagen?
Probeer het eens andersom, kh omlaag, en eiwitten hoog.

Succes met je doelen, en hou ons op de hoogte.

volgens mij speelt je onvermogen om te poseren een grote rol,
je hebt wel degelijk goeie progressie gemaakt

verder heb je redelijk wat potentieel

voor 20 maanden had je er wel meer uit kunnen halen....maar dat is mijn mening

goed bezig!

en ik lees hier veel van op die tijd had je er meer uit kunnen halen. dat is waar.

maar ik denk dat het daar bij de meeste mensen de eerste maanden niet echt om draait.
het is eerst ontdekken en dan pas komt het serieuze werk.
(en dat is dan ook weer de logica van een 16 jarige ;))

maar dus .. goed bezig !

mvg

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties!
Ik moet zeggen dat ik er deze morgen minder droog bij stond als normaal 's morgens en alles heeft nu wat minder spanning omdat ik nu vrij laag in kh zit.
In de spiegel vind ik mezelf er meestal goed uitzien maar op de foto viel het mij toch ook wel tegen (ook ivm vorig jaar). Wss speelt belichting ook een rol.
Maar genoeg excuses..
Maar ik ben het er wel mee eens dat ik er meer uit had moeten kunnen halen, zeker gezien hoe fanatiek ik met voeding en training bezig ben geweest..

Afgelopen tijd heb ik als volgt getraint:
Het eerste jaar heb ik Full-body gedaan.
December 2009 heb ik UB-LB gedaan.
Vanaf januari 2010 tot nu steeds split.
Ik wissel steeds om de 4 weken van schema. Begin met compound-oefening(en) en doe daarna de 'isolatie'oefeningen.

Qua voeding ben ik vorig jaar veel te laag gegaan tijdens de cut (2200 kcal met nog veel (ochtend)cardio).
Daarna ben ik gaan clean-bulken 3700kcal en dat heb ik opgebouwd tot 4300 kcal de laatste maanden.
Nu dus 2 maanden gecut op 3000-3200 kcal met 20-30min cardio na de training (4x per week).

Mijn grootste probleem is (denk ik) het feit dat ik erg ben gefocust op de cijfertjes: de weegschaal en de gewichten.. Ik hou alles heel strict bij en train volgens schema's met een vooraf vastgesteld aantal hh en gewicht.
Wss moet ik meer op gevoel en de spiegel afgaan..

Veel grote en ripped figuren trainen nooit volgens een vast schema maar puur op het gevoel van die dag, wss moet ik dat nog leren..

Hopelijk hebben jullie nog tips om 'my yourney to hugeness' wat beter te laten verlopen!:D

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Stats zijn trouwens:

Deadlift: 1x 150kg
Squat: 1x 120kg
BP: 1x 90kg

Opvallend (en vervelend) vind ik het feit dat ik bij hogere herhalingen veel verder moet zakken met gewicht als veel andere mensen..
Bijv max BP: 1x90kg, 4x80kg, 9x70kg.

goeie progressie

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties!
Ik moet zeggen dat ik er deze morgen minder droog bij stond als normaal 's morgens en alles heeft nu wat minder spanning omdat ik nu vrij laag in kh zit.
In de spiegel vind ik mezelf er meestal goed uitzien maar op de foto viel het mij toch ook wel tegen (ook ivm vorig jaar). Wss speelt belichting ook een rol.
Maar genoeg excuses..
Maar ik ben het er wel mee eens dat ik er meer uit had moeten kunnen halen, zeker gezien hoe fanatiek ik met voeding en training bezig ben geweest..

Afgelopen tijd heb ik als volgt getraint:
Het eerste jaar heb ik Full-body gedaan.
December 2009 heb ik UB-LB gedaan.
Vanaf januari 2010 tot nu steeds split.
Ik wissel steeds om de 4 weken van schema. Begin met compound-oefening(en) en doe daarna de 'isolatie'oefeningen.

Qua voeding ben ik vorig jaar veel te laag gegaan tijdens de cut (2200 kcal met nog veel (ochtend)cardio).
Daarna ben ik gaan clean-bulken 3700kcal en dat heb ik opgebouwd tot 4300 kcal de laatste maanden.
Nu dus 2 maanden gecut op 3000-3200 kcal met 20-30min cardio na de training (4x per week).

Mijn grootste probleem is (denk ik) het feit dat ik erg ben gefocust op de cijfertjes: de weegschaal en de gewichten.. Ik hou alles heel strict bij en train volgens schema's met een vooraf vastgesteld aantal hh en gewicht.
Wss moet ik meer op gevoel en de spiegel afgaan..

Veel grote en ripped figuren trainen nooit volgens een vast schema maar puur op het gevoel van die dag, wss moet ik dat nog leren..

Hopelijk hebben jullie nog tips om 'my yourney to hugeness' wat beter te laten verlopen!:D

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Stats zijn trouwens:

Deadlift: 1x 150kg
Squat: 1x 120kg
BP: 1x 90kg

Opvallend (en vervelend) vind ik het feit dat ik bij hogere herhalingen veel verder moet zakken met gewicht als veel andere mensen..
Bijv max BP: 1x90kg, 4x80kg, 9x70kg.

Iemand nog tips/(opbouwende)kritiek nav deze info?

Ik zou me in ieder geval niet blindstaren op cijfertjes en berekeningen. Ga af op hoe je eruit ziet! Zorg ervoor dat je veel en gevarieerd eet. stop je met groeien? Eet dan meer of denk aan extra supplementatie. Wordt je iets vetter? eet dan ietsje minder, met name vetten. Dit is in ieder geval hoe ik het zou doen. Ik heb zelf nog nooit een serieus voedingsschema gemaakt en ben toch flink gegaind de afgelopen anderhalf jaar gewoon. Dit door puur te gaan op looks en hoe ik me voelde.

Succes!

15kg in nog geen 2 jaar en jullie zeggen dat het niet goed is? Is zeker een goede massawinst. Vraag me af hoeveel kilo's jullie er dan bij gooien ieder jaar.

dat blokje voor je jongeheer made me lol

Terug
Naar boven