XXL Nutrition

Rijkaard stopt bij Barca

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
'Rijkaard na dit seizoen weg bij Barcelona'

16/2/2007 14:18

Frank Rijkaard vertrekt aan het einde van het seizoen bij Barcelona, beweren enkele grote Spaanse sportbladen. AS en El Mundo Deportivo berichten dat de trainer op 30 juni officieel zijn contract laat ontbinden.
Volgens beide kranten zou Rijkaard het tijd vinden op te stappen na vier seizoenen als hoofdcoach van Barcelona. El Mundo Deportivo zegt dat Rijkaard van plan is een sabbatsjaar te nemen, om bij te komen van alle hectiek.

Volgens kwaliteitskrant El Pais en het Catalaanse blad Sport zou de directie van Barcelona vrezen dat Rijkaard zijn contract na afloop van het seizoen laat ontbinden. De verbintenis loopt nog tot medio 2009, maar bevat een clausule die het mogelijk maakt om na een seizoen de samenwerking te beëindigen.

Sport schrijft dat Rijkaard uiterlijk 30 maart moet laten weten of hij zijn huidige verbintenis verlengt of dat hij van plan is te vertrekken. Diezelfde krant voegt daar aan toe dat Bernd Schuster en Marco van Basten de belangrijkste kandidaten zijn Rijkaard op te volgen. AS noemt naast dit tweetal ook nog Ronald Koeman.

Tot nu toe is Rijkaard zeer succesvol geweest bij Barcelona. In 2005 en in 2006 veroverde zijn ploeg de Spaanse titel, in het laatste jaar won Barça ook nog de Champions League. Momenteel is de Catalaanse club koploper van de Primera División.

heeft het imo heel goed gedaan, wie zal hem opvolgen? Mourinho:p? en rijkaard na chelsea? Of Hiddink? misschien wel Capello ?
wat denken jullie

pff jammer..opvolger ronald koeman:D:D:D ahahha

Heeft Rijkaard dit gerucht al bevestigd dan...?

Rijkaard blijft gewoon...

Rijkaard niet onder indruk van geruchten

Barcelona-coach Frank Rijkaard ligt niet wakker van de geruchtenstroom die op gang is gekomen na de rel rond Samuel Eto’o. Sindsdien schrijven Spaanse kranten over een naderend vertrek van Rijkaard.In Studio Sport werd Rijkaard ondervraagd over de ontstane onrust. Zoals wel vaker reageerde Rijkaard nogal terughoudend op verhalen als zou zijn vertrek uit Camp Nou aanstaande zijn.
'Ach, er zijn zoveel verhalen', haalde Rijkaard zijn schouders op. 'Ik heb nooit gezegd dat ik zou stoppen. Al die verhalen horen bij deze club. Nee, dat stoort me niet. Ik word ook niet voor het eerst met zoiets geconfronteerd.'
Rijkaard besteedt als regel dan ook niet veel aandacht aan wat er dagelijks over hem wordt gezegd of geschreven. 'Ik ben wel op de hoogte, maar het beïnvloedt me niet', voegde hij daar aan toe.
Ook volgens Rijkaards assistent Johan Neeskens is een afscheid van zijn chef niet nabij. 'Hij heeft een contract tot 2009, ik heb geen enkele indicatie gekregen dat hij eerder wil opstappen.'

Ik geloof er inderdaad ook niks van

Inderdaad , als je alle geruchten zou moeten geloven dan had Real Madrid nu een kern van 50 spelers.

Ik vind trouwens dat Cuper & Hiddink de enige 2 waardige opvolgers zouden zijn voor Rijkaard.

De spaanse kranten moeten toch iets hebben om over te zeveren, natuurlijk vertrekt hij niet!!! Hij heeft al de belangrijkste spelers in de kern die achter hem staan. Heeft een goeie relatie met laporta dus zie ik hem zijn contract gewoon uitdoen. Geen enkel van de opgenoemde kandidaten hoort ooit trainer te zijn van barça :D.

broodje aap dus

Zo vreemd is dat nu ook weer niet als die weg zou gaan, alsof het zo onvanzelfsprekend is dat een coach van Barca na een aantal jaar gewoon iets anders gaat doen. Daarbij geloof ik ook dat R Koeman ooit trainer van Barcelona wordt, volgend seizoen lijkt me nog iets te vroeg maar die man is vanwege zijn dienstverband destijds mateloos populair daar en het is Ronald Koeman's hoofddoel in de voetballerij zo schijnt.

Laatst bewerkt:
Maar Rijkaard blijft gewoon nog hoor...natuurlijk gaat hij ooit een keer weg maar denk dat dat nog wel een tijd duurt.

Terug
Naar boven