Fitness Seller

rippetoe

stefanbegint

Advanced Bodybuilder
Waardering
37
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Ik wil rippetoe gaan doen, heb een beetje gezocht op internet.
Klopt dit een beetje?

Workout A:

3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B:

3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Rows

Maandag : workout A
Donderdag : workout B
Zaterdag : workout A

Maandag : workout B
Donderdag : workout A
Zaterdag : workout B

Wil gaan beginnen op :

3x5 50kg SQ
1x5 60kg DL
3x5 40kg BP
3x5 40kg BOR
3x5 20kg MP

Elke training 2,5kg erbij, misschien wel 5kg in het begin bij DL en squat.
Als ik een keertje faal tijdens een setje doe ik de volgende training hetzelfde gewicht.

Dit is toch een beetje de basis van rippetoe?

Nog tips of verbeteringen?

Waarom maar 1setje deadlifts?

Ben ook net begonnen aan dit schema ivm krachttraining voor boksen. Het is helaas niet elke training 2,5 kilo erbij, maar 2,5% van het gewicht dat je de vorige keer pakte ;) Ik zou eerder na een tijdje (wanneer je merkt energie over te hebben na de training) achter training A 2x8 dips doen en achter training B 2x8 chin ups

@Kaluro: Wat is precies t verschil tussen pendlays en BORs?

Ben ook net begonnen aan dit schema ivm krachttraining voor boksen. Het is helaas niet elke training 2,5 kilo erbij, maar 2,5% van het gewicht dat je de vorige keer pakte ;) Ik zou eerder na een tijdje (wanneer je merkt energie over te hebben na de training) achter training A 2x8 dips doen en achter training B 2x8 chin ups

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

• Topic Starter Topic Starter
Dat is onderdeel van het rippetoe schema, warming up en verhogend naar 1x5 toewerken. Alle oefeningen doe je 3x5 ( op assists na ) en deadliften 1x5.

Ga je pendlay rows doen? of echte BORs?

Ik wil echt BOR gaan doen, of is pendlay beter dan?

Ik train helaas nog thuis en kan geen dips/chinups doen:(

-maakt niet uit welke row, kies er 1 en stick to it

-2.5kg squat elke training, 5kg deadlift 3x per 2 weken

Ik wil denk ik mijn startgewichten gaan verhogen.

Ik bench nu al 5x5x 70kg

Wil gaan beginnen op :

3x5 70kg SQ
1x5 80kg DL
3x5 60kg BP
3x5 55kg BOR
3x5 30g MP

als je nu 70kg bencht zou ik zeker met 55beginnen, niet zwaarder!

Sorry voor de enorme bump, maar volgens mij zit er helemaal geen bent over row (of pendlay row) in het schema van rippetoe. Het is waar dat de powerclean vaak wordt vervangen door een row, maar dat is niet het schema.
Bron
De powerclean is dolle pret, overigens. Wel veel filmpjes kijken van tevoren.

• Like
Waarderingen: NGF
Sorry voor de enorme bump, maar volgens mij zit er helemaal geen bent over row (of pendlay row) in het schema van rippetoe. Het is waar dat de powerclean vaak wordt vervangen door een row, maar dat is niet het schema.
Bron
De powerclean is dolle pret, overigens. Wel veel filmpjes kijken van tevoren.
Ik dacht dat rippetoe zelf de row aanbeveelt om te doen i.p.v. de power clean als je de pc niet wilt doen.
En de clean is technisch. Moeilijk aan te leren zonder coach. dus zou beginners niet aanraden om te power cleanen zonder begeleiding. En in de meeste gyms hebben ze geen begeleiding voor de power clean.

Ben gestopt met rippetoe, krachtgains gaan ook goed met gewoon splitschema

Terug
Naar boven