AndroidHealthClinic

Roken blijkt ook slecht voor je spieren

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
De spieren van mensen die roken zijn eerder vermoeid dan spieren van niet-rokers. Dat stelt Rob Wüst in zijn proefschrift over de veranderingen in de skeletspier door het roken. Deze spier regelt de bewegingen van een gewricht.

Wüst constateert dat roken acuut iets doet met spieren. "Mogelijk door beperkte zuurstofaanvoer en zuurstofgebruik van de spier door stoffen in sigarettenrook”, aldus de bewegingswetenschapper, die 9 april promoveert aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

In het onderzoek gaf Wüst niet-rokende en rokende proefpersonen met normale longfunctie een prikkel waardoor de bovenbeenspieren regelmatig samentrokken. Zo zag de onderzoeker wat er met de spier gebeurt, zonder rekening te houden met eventuele verschillen in motivatie.

"Het bleek dat de spieren van rokers veel eerder vermoeid waren dan die van niet-rokers, ongeacht hoeveel sigaretten per dag of hoe lang iemand had gerookt. Het lijkt er dus op dat roken acuut iets met spieren doet, mogelijk via een beperking van de zuurstofaanvoer naar en -gebruik door spieren door stoffen in de sigarettenrook."

Bron: Fok!

o jee, nu moet ik stoppen met roken..

Hahha goede zaak miss worden de mensen dan iets meer wakker geschud xD ik doe er sowieso niet aan :)

Lol ok zat er al over na te denken om nu echt te stoppen(rook alleen int weekend) omdat ik al godse erge hoestbuien heb nu, maar dit is toch wel het laatste zetje ;P

toch goed dat ik ruim 3 maanden geleden gestopt ben:)

Is dit niet al langer bekend?
Zoiezo lijkt rook me nou niet echt bevordelijk voor de spiergroei...

Markus Ruhl rookt... en toch heeft die wel wat massa :p

Arnold rookte ook.. was ook een beest.

nicotine wordt ook gezien als een stimulerend middel, tis een stressmaker al denken vele van niet

nicotine wordt ook gezien als een stimulerend middel, tis een stressmaker al denken vele van niet

Die rommel pompt je cortisol niveau toch omhoog?
Gelukkig rook ik niet.

Code:
Rokers blijken meer abdominaal vet te hebben dan niet-rokers, ook hier speelt het hormoon cortisol mee.

Niet alles wat je op dit forum is waar, meestal is het bullshit.

Is dit niet al langer bekend?
Zoiezo lijkt rook me nou niet echt bevordelijk voor de spiergroei...

Bevorderlijk is het niet inderdaad, maar het zal waarsch nog niet 1% van je groei tegenhouden. Tenzij je een wedstrijdjongen op hoog nivo bent, zou ik me hier niet te druk over maken.

Markus Ruhl rookt... en toch heeft die wel wat massa :p

Inderdaad.

Die rommel pompt je cortisol niveau toch omhoog?
Gelukkig rook ik niet.

Code:
Rokers blijken meer abdominaal vet te hebben dan niet-rokers, ook hier speelt het hormoon cortisol mee.

Bron?

Roken is en blijft slecht, al zou het niet voor je spieren zijn, dan wel voor je longen en conditie. resultaat: ben nu ongeveer 3 maanden gestopt. en geloof het of niet, knallen in de sportschool gaat een stuk beter! lang leve de niet rokers(A)

Hebben ze dat wetnschappelijk moeten onderzoeken om tot die conclusie te komen? Dit is toch gewoon logisch dat een product dat je bloedtoevoer en zuurstoftoevoer verslechtert wsl ook geen positieve invloed heeft op je spieren of eender welke andere cel in je lichaam?

haha mee eens. roken is en bijft slecht! met of zonder studie.

Korte samenvatting van roken:

Roken = vuile verbrande lucht inademen ----->> doel: zinloos , gevolg: dood

Terug
Naar boven