XXL Nutrition

roken en KT

Door het roken nemen je longen minder zuurstof op, dus tijdens het trainen minder uithoudingsvermogen en minder lang/hard kunnen trainen.
Het vervuild je bloed, en dit zorgt ervoor dat de afvalstoffen in je spieren na een training, minder snel worden afgevoerd waardoor je herstel langer duurt.
Meeste BB-ers willen ook een mooie huid en roken helpt hier ook niet echt bij mee.

Ik heb niet gemerkt dat ik meer lucht kreeg en betere uithouding kreeg toen ik stopte met roken. Mischien als je heel veel rookt. Ik rookte half pakje per dag.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik rook ook echt weinig, maakt overgins niks goed maar ik merk er ook niks van. ik ben wel bang dat als ik stop met roken dat ik dan ineens meer ga eten. meer tussendoortjes enzo.

Op een wedstrijd kom je heel veel bodybuilders/female tegen die veel roken, maar die hebben dan ook een leleijke huid.

arnold rookte ook altijd in zijn glorie jaren dus of t echt een groot verschil zal zijn tussen rokers en niet rokers betwijfel ik, maar op langere termijn ligt dat natuurlijk anders.

Enkele sigaretten per week gaat niet veel kwaad doen maar door tientallen op een dag word je gewoon vergiftigd

Zelf rook ik er nu een 15 tal/dag., en voel me der echt niet meer lekker bij ... maar zit momenteel op dieet, en heb uiteidelijk ook de schrik om meer behoefte te hebben in tussendoortjes e.d.

Zelf rook ik er nu een 15 tal/dag., en voel me der echt niet meer lekker bij ... maar zit momenteel op dieet, en heb uiteidelijk ook de schrik om meer behoefte te hebben in tussendoortjes e.d.

Liever 15min extra cardio om de extra calorieen weg te werken door de tussendoortjes (die ook gezond kunnen zijn) dan 15 peuken weg roken op een dag.

longkanker krijg je niet weg met cardio..

Kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven Tick, zoals ik al zij ...voel ik me er slechter en slechter bij.
Dus vanaf morgen probeer ik er gewoon volledig met te kappen.

Niet proberen, maar gewoon doen.. je zal snel merken dat je beter zal gaan voelen. Valt niet mee allemaal ik weet het, heb zelf ook 20jaar gerookt en als het niet slecht was dan was ik zeker nooit gestopt.

Mooi plaatje!

Yep, inderdaad een mooi plaatje. Heb tot nu toe nog niet gerookt,enkel na het middagmaal zin gehad... maar dit gevoel zal wel vervagen zeker.

Terug
Naar boven