XXL Nutrition

Schrik

Delaize

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Hey,
Ik zit met één groot probleem, ik wil al een paar jaar naar de gym maar het is er tot op de dag van vandaag nog nooit van gekomen.
Ik heb altijd schrik om binnen te stappen.
Ik heb van men stiefbroer die al een paar jaren traint een schema en info gekregen. (hij zit op kot in leuven dus we kunnen nooit samen trainen).
Ik ben deze week 20 geworden en door lang ziek geweest te zijn zit ik nu pas terug op mij oorspronkelijk gewicht van 62Kg wat ik veel te weinig vindt. Daarom wil ik er nu eens echt werk van maken.
Ik had me een dagpas aangevraagd bij just-fit in ninove omdat die vrij dichtbij is en toen ik er aan kwam en een paar gespierde knappe gasten voor de venster zag trainen. Durfde ik weer niet meer en heb ik me omgekeerd.
Heeft iemand enig idee hoe ik over deze schrik kan overgeraken ?

alvast bedankt

-

Don't care about them, iedereen begint bij 0. Je doet het voor jezelf niet voor hun, gas erop!

Gewoon gaan!
Waarom durf je niet? omdat er gasten zijn die groter zijn?! Je doet het tenslotte voor jezelf!
Als je bang bent wat hun over je denken omdat hun zo "groot" zijn, ze hebben echt wel respect voor je als ze jou zien trainen als een beest, ze zijn tenslotte zelf ook een keer begonnen.

Waarom ben je bang als je een paar gespierde gasten ziet. In een sportschool is iedereen gewoon met zichzelf bezig. Oortjes in en knallen.

In onderhand iedere sportschool lopen altijd een hoop beginners rond en een hoop mensen die al jaren trainen zonder fatsoenlijk resultaten. Het is geen wedstrijd. Als jouw prioriteit is om gespierd en groter te worden, dan ga je die sportschool binnen en ga je lekker aan de slag. Focus op jezelf. Misschien kunnen die grote gasten je zelfs nog goede tips geven. :)

niet bang zijn je hoeft toch niet met ze te vechten.

Man up joh, lafbek
;) niets aantrekken van de rest, gewoon je ding doen. Iedereen begint ergens

Ga (indien mogelijk ofc) op een moment dat er bijna niemand anders zit, bij ons is dat in de ochtend. Er zijn dan veel mensen die cardio doen maar het kracht gedeelte is leeg. Met mensen ga je toch moeten leren omgaan, maar dan kan je al wennen aan de ruimte en het jezelf wat makkelijk maken.

Anders, samengaan met iemand! Liefst iemand die het er al wat kent, kan die je wat rondleiden, en als hij er al wat volk kent leer je oko direct mensen kennen!

Dude serieus de meesten van ons zijn met een bench van 30-40 kg begonnen en drukken nu allemaal 120+ . Gewoon gaan . Binnenstappen en eens je binnen bent , is de drempelvrees over .

Niets van aantrekken, iedereen is op 0 moeten beginnen ;)

Ga desnoods met iemand anders, een spotter is sowieso wel handig;)

iedereen die naar de gym gaat wil wat veranderen aan zijn of haar lichaam en iedereen die nu groot is, is ooit klein geweest en weten dat het niet vanzelf gaat.

niemand komt als een buffel naar binnen. Gebruik de grotere gasten als motivatie, probeer hen in te halen

Iedereen begint ergens, als ik iemand zie die net begint met een minimaal fysiek die er echt voor gaat heb ik daar alleen maar respect voor. Die grotere gasten kunnen juist motivatie zijn, als je een paar jaar goed en hard traint zul je hun niveau bereiken.

Who cares doesn't matter and those who matters don't care.

Gewoon gaan.

Gewoon lekker plezier krijgen in het geen wat je doet. Belangrijker is het concentreren op de juiste uitvoering en daarmee steeds een beetje vooruitgaan, dan je te concentreren op wat er om je heen gebeurt.
Mochten er mensen zijn die zich met je gaan bemoeien, kan je dat aannemen als goed bedoeld advies. Zelf kan je het proberen en je eigen conclusies eruit trekken.
Zie je daardoor vooruitgang, is dat ook weer mooi meegenomen.

Gewoon gaan en ook al voel je je de eerste keren ongemakkelijk, er komt een moment dat je je thuis gaat voelen in de sportschool. Het heeft bij mij ook een paar keer geduurd voor ik helemaal op mijn gemak was, maar als dat alles is waar je doorheen moet? Die drempel is het meer dan waard :)

nike-just-do-it.jpg

Terug
Naar boven