XXL Nutrition

schuldgevoel

neske

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets geschreven heb. Wel geregeld meegelezen.

Nu loop ik al een tijd met toch wel een schuldgevoel rond en ik hoop dat er andere vrouwen zijn die me kunnen vertellen hoe zij er mee omgaan...

Sinds begin dit jaar heb ik mijn trainingen weer opgepakt en zit ik nu op 4 x p.w. Op zich gaat het best lekker en ik kom weer een beetje in de richting van mijn oude niveau.
Ik voel me alleen geregeld schuldig tegenover mijn dochter. Ik werk 40 uur p.w. en daarnaast ga ik 2 a 3 avonden in de week sporten, waardoor ik haar en zij mij weinig ziet.. Het resultaat is dat ik nogal eens een training laat zitten, zodat ik haar toch wat meer zie. Als ik haar vraag of ze het erg vind dat ik ga, zegt ze nee. Het zit echt bij mij...

Wie hebben dit ook en hebben een manier gevonden om ermee om te gaan?

Denk dat het mischien handig is om de leeftijd van je dochter even te vermelden.
Geeft net een iets betere kijk op de situatie, een kleuter, peuter is geen puber enz...

• Topic Starter Topic Starter
Heb je gelijk in :-)..

Mijn dochter is 12 jaar. Is bijna een tiener, maar merk dat ze door bepaalde omstandigheden mij toch wel nodig heeft.. En 2 avonden is niet veel, maar toch...
Vind het moeilijk om uit te leggen...

Mijn eerlijke antwoord: 2 of 3 avonden in de week sporten naast je fulltime job is geen goede combinatie met de zorg voor een jong kind. Ga iets sportiefs samen doen. Je moet maar zo denken dat je over een paar jaar genoeg tijd hebt om dingen alleen te doen.

ja, ik kan er zelf niet zoveel over zeggen(ben 22 en student) maar ik denk inderdaad dat dit niet zo goed is voor jullie band. Waar is de vader? Als hij er vaak is zal ze er minder last van hebben. Maar toch..

Neem haar mee ;)

papa niet meer in beeld?

Kun je niet samen met haar sporten?

Pappa is idd niet meer in beeld, maar ze is niet alleen als ik ga sporten :)..

Is misschien wel een idee, haar meenemen. Ze heeft altijd veel gesport. In de vakantie is ze al eens meegeweest, ze is alleen klein van stuk, dus de apparaten gaat 'm niet worden dan. Zal me eens verdiepen in wat ze wel kan en mag...

Pappa is idd niet meer in beeld, maar ze is niet alleen als ik ga sporten :)..

Is misschien wel een idee, haar meenemen. Ze heeft altijd veel gesport. In de vakantie is ze al eens meegeweest, ze is alleen klein van stuk, dus de apparaten gaat 'm niet worden dan. Zal me eens verdiepen in wat ze wel kan en mag...

Lijkt me inderdaad wel goed om de band tussen moeder en kind/puber te versterken.
Doormiddel van een "gezamelijke hobby".
Hoe sterker jullie band nu wordt des te beter voor later.
Dan wordt de mama meer aanzien als een "vriendin" kan nooit kwaad.

Lijkt me inderdaad wel goed om de band tussen moeder en kind/puber te versterken.
Doormiddel van een "gezamelijke hobby".
Hoe sterker jullie band nu wordt des te beter voor later.
Dan wordt de mama meer aanzien als een "vriendin" kan nooit kwaad.

+1

En tegelijk nog eens een hobby dat haar op gezondheidsvlak goed doet.

win-win situatie.

Toen ik klein was wenste ik dat men moeder sportiever was,zat er helaas niet in.

Maak er een leuk spel/wedstrijd van ofzo:).

Spel/wedstrijd hoef ik er niet van te maken, dat doet ze zelf wel. Ik probeer het licht te houden qua gewichten, maar zelf denkt ze er anders over.
Ik denk dat ik dan toch eens moet gaan zoeken naar wat ze mag tillen/heffen/drukken. Toen ze nog turnde moest ze ook op kracht trainen, maar dat ging met eigen lichaamsgewicht.

Heeft iemand hier een idee over? Want dan neem ik ze gewoon mee :)...

GEzellig samen zumba ofzo?

En dat meen je serieus? Zumba??

Tuurlijk en dan een lesje Sh'bam erachteraan en om de avond compleet te maken, in de lounge met het clubje een bak koffie met een dikke plak cake erbij :D!
Schuldgevoel weg en dochter slaapt goed want die is gesloopt :laugh:!!

Laatst bewerkt:
vaak contact met kind is natuurlijk wenselijk
maar als mams niet blij is bijv omdat ze niet genoeg tijd voor haarzelf neemt. merkt kind dit ook.
sporten met kinderen is mooi.
en qua overbelasting hoef je je niet zo snel druk over te maken
als m`n neefie in een boom klimt trekt hij ook zichzelf wel 30x op ofzo, en dan hoor je ook niet de drammers; overbelast je je spieren niet!

neem haar mee en doe dan dingen die jullie beiden leuk zouden kunnen vinden zoals zumba of lesje bodypump ofzo :) kan je toch wat samen doen

Terug
Naar boven