MuscleMeat

Sensibiliseringscampagnes van de Belgische overheid

hofmansss

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
He iedereen,

Ik heb hulp nodig voor mijn thesis. Indien u Belg, man, tussen de 18 en 32 jaar en in het bezit van een rijbewijs bent, zou u mij een enorm plezier kunnen doen om deze enquête in te vullen. Deze duurt een 10tal minuutjes en wordt anoniem verwerkt. Op het einde van de enquête kan het emailadres achter gelaten worden, waarmee een waardebon van 20 euro van de Fnac gewonnen kan worden!

Dit is de link: www.thesistools.com/Bebouwdekom

Dank bij voorbaat!

Hadewig Hofmans

Ok done!

heb een voorlopige rijbewijs met bekwaamheidsattest waarmee ik alleen mag rijden met de auto. Mag ik deze enquete ook invullen?

done, maar ik denk dat de meeste ook hun snelheid aanpassen aan de soort weg waarop je rijd:rolleyes:, bij ons in de buurt heb je een steenweg waar je maar 50mag en 95% van de mensen rijden daar ook minstens 70:cool:

Belachelijke enquete waar niet alle punten aangehaald worden.
Zoals gewoonlijk met enquetes.

Hardrijden heeft niks te maken met veiligheid.

1)
Probeer mij eens uit te leggen waarom je op een Rijksweg in de bebouwde kom met een apart fietspad en waar de weg BREED genoeg is 50 km/h mag en als je dan een zijstraat in draait waar er geen apart fietspad je ook 50 km/h mag? Is dit dan even veilig?

2)
Op een drukke 4 baansweg gescheiden door een middenberm met een pechstrook en apart fietspad mag men maar 70 (als er geen bordje stond was dit 120!) nu praat men er van om er 50 van te maken. Waarom? Omdat het druk is of dat er winkels liggen?
Dit te vergelijking met een andere plek waardat je op een DRUKKE 3 baansvak (= MEGA gevaarlijk) wel nog 90 km/h mag.

3)
Op een drukke 2 baansweg waar een Aldi, Gemeentehuis, industrieterrein langs ligt mag men 70 -> vind ik goed. Een beetje verder is er een kruiselinge 2 baansweg waar het minder druk is en waar gewoon huizen liggen. Enkel een kerk & school in een ZIJSTRAAT mag men 30 en 50. LOGISCH? Veiligheid? Het had beter andersom geweest.

M.a.w. in België plant men snelheidsbordjes gelijk het uitkomt of gelijk de bevolking het zou willen hebben. Dit heeft TOTAAL niets met de veiligheid te maken. Dat overheid hier eerst iets aan doet als men geloofwaardig wil overkomen.

Terug
Naar boven