Fitness Seller

Seven

Kenny van de ke

Cool Novice
Waardering
11
Maandag heb ik examen van de film Seven .
Ik moet mijn mening geven over de moordenaar . Zie ik hem als een freak of eerder als een gewone mens ?
En wat ik vind van de mensen die hij uitkiest om te vermoorden vanwege hun ' Hier de 7 zonden :
Gulzigheid
afgunst
onkuisheid
traagheid
hebzucht
woede
hoogmoed
Nu zou ik graag eens jullie mening horen over deze vragen en weten jullie soms betere zonden dan deze?

Maandag heb ik examen van de film Seven .
Ik moet mijn mening geven over de moordenaar . Zie ik hem als een freak of eerder als een gewone mens ?
En wat ik vind van de mensen die hij uitkiest om te vermoorden vanwege hun ' Hier de 7 zonden :
Gulzigheid
afgunst
onkuisheid
traagheid
hebzucht
woede
hoogmoed
Nu zou ik graag eens jullie mening horen over deze vragen en weten jullie soms betere zonden dan deze?

Ja, moordzuchtigheid.

Ja, geen benen trainen.

in zijn optiek is hij (de moordenaar) de enige echte verlosser.

Kan je niet wat meer uitleg geven?
Voor wat voor vak heb je examen, willen ze dat je je mening echt onderbouwd?

http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_deadly_sins

Iets verwerken over de mogelijke oorzaak van de moorden?
De moordenaar die mogelijk een boodschap wil geven aan de samenleving met haar gezonken moraal, een samenleving die van god los begint te raken? Ik weet niet wat ze precies van je willen.

(heb de film trouwens lang geleden gezien, weet niet precies meer hoe hij gaat...)

En het motief van zijn moorden is? Hij neemt wraak op hen die zondig zijn en begaat daarmee een van de 7 zonden. Ira (woede - toorn - wraak).

Is hij daardoor mens of freak, niets menselijks is ons mensen vreemd zou ik zeggen.

De centrale vraag lijkt me of straffen een zonde is? Is wraak/straf het domein van God, een rechtsysteem of heeft een burger ook het recht op eigenrichting?

In de wiki staat het statement dat hoogmoed wordt beschouwd als de ergste van de zeven zonden en eveneens de eerste: alle andere zonden komen uit superbia voort. Bedenk dat het tamelijk hoogmoedig is om zondaars te vermoorden, vanuit welke autoriteit geeft het de moordenaar het recht om te oordelen over goed en kwaad? Zijn moraal als standaard te nemen en het morale verval van andere te vergelden? Zijn hoogmoed staat aan de wieg van zijn eigen zonde, de wraak.

Geen idee of ik het goed zie, zo interpreteerde ik de film toen ik hem zag en dat heb ik wat duidelijkler gemaakt omdat ik nu de wiki bij de hand heb.

• Topic Starter Topic Starter
Kan je niet wat meer uitleg geven?
Voor wat voor vak heb je examen, willen ze dat je je mening echt onderbouwd?

http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_deadly_sins

Iets verwerken over de mogelijke oorzaak van de moorden?
De moordenaar die mogelijk een boodschap wil geven aan de samenleving met haar gezonken moraal, een samenleving die van god los begint te raken? Ik weet niet wat ze precies van je willen.

(heb de film trouwens lang geleden gezien, weet niet precies meer hoe hij gaat...)

Het is voor het vak zedenleer
Hij wil weten in welke mate ik ermee akkoord ga dat hij deze mensen straft ( vermoord ) voor hun zonden .
Vb van in de film : Hij hakt de neus af van een fotomodel en ze kan kiezen , voor eeuwig leven met een verminkt gezicht of ze kan het potje pillen naast haar pakken om zelfmoord te plegen (overdosis)
Of Bv de advocaat die aan zoveel mogelijk geld wil graken ( illegaal ook)
Of Bv . Hij vermoord ook een dikz*k vanwege hun gulzigheid .

Terug
Naar boven