XXL Nutrition

Slappe spieren

vbrianv

Dutch Bodybuilder
Waardering
60
Geen idee of dit de juiste sectie is, zo niet excuses alvast maar ik kon geen geschikte sectie vinden.

Ik bulk al een tijdje en heb altijd mn aders goed gezien, en buiten trainingen om gewoon 'harde' spieren gehad.
Ik ben altijd netjes mn kcal blijven verhogen en kom nog steeds gemiddeld 0,5kg per week aan, maar m'n spieren zijn de laatste maanden steeds slapper geworden. En dan heb ik het niet over kracht, maar echt dat m'n spieren als een zachte ballon aanvoelen. Tijdens het trainen heb ik een goede pump en staan mn spieren strak, maar dit is vanaf een uur na het trainen compleet weg.
Misschien zit het m'n spiergroei totaal niet in de weg, maar m'n motivatie wel degelijk aangezien ik geen idee heb of het komt omdat ik nu te weinig koolhydraten binnen krijg, of overtraind ben (wat ik totaal niet verwacht). Ik train 4/5x per week via ub/lb.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn en wat ik er tegen kan doen?
Mijn vetpercentage is nog bijna gelijk aan die van vorige maanden, niet drastisch hoger geworden, ik gebruik creatine en minimaal zuivel. Drink zo'n 2 liter water per dag..

Sinds wanneer zijn spieren "hard" wanneer je niet flext? Pomp verdwijnt toch bij iedereen?
Bloed is niet meer nodig op die plaats, dus ontspant het, denk maar aan je P....

..osterior Deltoid.

OT ik snap wat je bedoelt en ik heb dat zelf ook ondervonden. Kan zijn dat het ligt aan water retentie of verhoging van het vetgehalte. Misschien heeft het ook iets te maken met de staat waarin je verkeerd e.g. gespannenheid zorgt voor gespannen (harde) spieren en vice versa.

Waarom te weinig carbs als je aan het bouwen bent?

• Topic Starter Topic Starter
Sinds wanneer zijn spieren "hard" wanneer je niet flext? Pomp verdwijnt toch bij iedereen?
Bloed is niet meer nodig op die plaats, dus ontspant het, denk maar aan je P....
De pomp verdwijnt inderdaad, maar zo slap hebben m'n spieren nog nooit aangevoeld. Het voelt echt bijna hetzelfde als een hoopje slap vet.

Ah, op die manier, ja heb ik ook wel eens, weet niet meteen wat de oorzaak daar van zou zijn.
Niet teveel bij stilstaan, is sowieso niet blijvend. :)

Terug
Naar boven