XXL Nutrition

slome laptop

dbbjj

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Ik heb me laptop inmiddels een half jaar ongeveer. In dat half jaar heb ik een spel gedownlaod en een programma gedownload om een film te kijken. Geleidelijk aan werd me laptop steeds langzamer, vanmiddag had ik dus dat programmatje gedownload. toen werd hij ineens opmerkelijk veel slomer. Nu begon ik me er wel aan te irriteren. Ik heb weer zoveel mogelijk programmas op me laptop verwijderd maar hij is nog net zo sloom.
Hebben jullie nog meer suggesties wat me zou kunnen helpen?

scan s voor virussen

Ga nu niet lopen k*tten jongeuh, reageer effe normaal...

Je kunt anti virus overheen halen, anti spyware...
Maar beste is gewoon even je belangrijke data back uppen op usb/externe harde schijf, en even windows opnieuw installeren, stelt geen ruk voor, als goed is zit er een cd bij druk die er in en de rest wijst zich zelf...

Koop meer ram. en als me pc sloom word. gooi ik echt alles er af. (( total reboot ))

Koop meer ram. en als me pc sloom word. gooi ik echt alles er af. (( total reboot ))

Heeft niks met ram te maken, eerder met vol gelopen register en dat soort dingen, het vervuild langzaam, dit kun je wel weer opschonen, maar is nooit zo snel als even opnieuw windows installeren Wat sins windows XP al niks meer voorstelt...

En rebooten ? Whut? Totaal reboot waar zit die knop jongeuh?
Hou aub je mond als je er geen verstand van hebt:o

ik noem het een reboot .is het zelfde als windows her installen. IMO

:trollface:

Download CCleaner, maak je harde schijf en register ermee schoon en haal alle overbodige startup programma's weg (dit helpt het meest).

• Topic Starter Topic Starter
inmiddels een volledige systeemcheck overheen gehaald maar nog steeds net zo sloom:(

Ik zou echt niet weten hoe je dit moet doen???

Dingen die je wilt bewaren zoals foto's,filmpjes tekst bestanden, even op usb stick zetten!
Daarna windows cd er in....

Download de volgende virusscanner en verwijder de oude = microsoft essentials 'gratis'
Draai een scan!

Download adaware 'free'
Draai een scan!

Ga naar start 'alle programma's' 'Bureau-accessoires' 'systeemwerkset'

Start hierna een schijfopruiming!
Start een deframentatie!

Start 'uitvoeren' typ hier in het tekstvak msconfig' Ga naar opstarten en vink de programma's uit, die overbodig zijn met het starten. Kijk goed uit!

Laatst bewerkt:
Download de volgende virusscanner en verwijder de oude = microsoft essentials 'gratis'
Draai een scan!

Download adaware 'free'
Draai een scan!

Ga naar start 'alle programma's' 'Bureau-accessoires' 'systeemwerkset'
Start een deframentatie!
Start hierna een schijfopruiming!

Start 'uitvoeren' typ hier in het tekstvak msconfig' Ga naar opstarten en vink de programma's uit, die overbodig zijn met het starten. Kijk goed uit!

Ik zou eerst schijf opruimen, anders hou je nog lege gaten:rolleyes:

Iemand adviseren om dit te doen terwijl die back-up woord nog vreemd is slim!

Laatst bewerkt:
Scannen met een goed anti virus programma, daarna scannen naar spyware, daarna een programma gebruiken zoals ccleaner, en daarna onnodige programma's niet meer automatisch laten opstarten.

Zoals Bosje zegt, ga naar Start --> Uitvoeren en typ "msconfig" zonder quotes. Dan heb tabblad opstarten, en dan kan je van alles uitzetten. Maak desnoods een screenshot van dat scherm en plaats het hier.

Bovenstaande methoden werken natuurlijk, maar hou zelf altijd van een helemaal schone lei.
Werkt toch altijd het best, draait je computer weer alsof hij nieuw is.

Transporteer alle belangrijke files even naar een portable harddisk of je vaste comp.
Daarna formatteer je de harddisk in je laptop en installeer je windows opnieuw.
Hierna kan je je belangrijke files weer terugzetten.

De bovengenoemde methoden werken gewoon, maar je zult nooit een weer geheel 'clean' systeem hebben. Gewoon af en toe als het echt een beetje bar wordt helemaal de stofzuiger erdoorheen halen ;)

heb ik ook gehad je hebt idd de opties om windows eropnieuw op te zetten of je systeem gewoon schoon te maken, ik heb dat gedaan met powersuite en spybot search & destroy nu gaat die weer vlot:)

• Topic Starter Topic Starter
ik heb alles gedaan wat bosje zei, maar het lijkt zelfs alsof tie nog slomer is geworden!
Ik denk dat ik dat van die windows maar ga proberen...

ik heb alles gedaan wat bosje zei, maar het lijkt zelfs alsof tie nog slomer is geworden!
Ik denk dat ik dat van die windows maar ga proberen...

idd, had direct geluisterd, moch je er niet uit komen, kun je altijd pm doen!
hier reageer ik verder niet meer:o

Terug
Naar boven