AndroidHealthClinic

Snelle vraag

K2K24

Dutch Bodybuilder
Waardering
68
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
DBB-ers,

Even een snelle vraag kon het zo 1, 2, 3 niet vinden hier.. Ben bezig met een cutschema te maken. ( Zie galerij dan snappen jullie waarom ).

Echter nu heb ik hem zover af maar ben alleen nog over mijn laatste maaltijd aan het dubben, die voordat ik naar bed ga dus.

Ik moet dan het beste langzame eiwitten naar binnen krijgen. Ik lust zelf geen kwark, daar kom ik echt van aan het braken.. :(

Maar nu begrijp ik dat vis ( in mijn geval tonijn ) ook veel eiwitten bevat en ook een langzame eiwitvariant is.

Mijn vraag dus: 200 gram tonijn ( 23,5g eiwit ) als laatste maaltijd? Is dit een goede vervanger voor de kwark?

Bedankt alvast.

200g tonijn zit je +- op 45g eiwit.

bij opstaan heb je whey isolaatshake met water nodig.

verder stevig ontbijten.

S'avonds geen koolhydraten

is dat echt zo belangrijk?
Mijn ontbijt is maar 250 gr kwark met een hele plons cruesli erop en een visoliecap.

Is dat dus te weinig?

lijkt me wat magertjes he.

kwark met cruesli hoe krijg je dat weg , als ik cruesli neem zit er min . halve liter yoghurt in.

vanmorgen was mijn ontbijt halve liter havermout pap met 2 boterhammen met pindakaas en banaan.;)

• Topic Starter Topic Starter
Op het blik staat echt 23,5 gram eiwitten.. maar mijn vraag is tonijn een langzame eiwit is dus JA.. voor naar bed gaan dus tonijn..

Welke kwark heb je al geprobeerd? Ikzelf al meerdere en het valt echt wel op dat sommige merken sterker van smaak zijn dan andere. Ik lust zelf niet bepaald die kaassmaak, moet zeggen die van Campina, Aldi vind ik eerder smakeloos terwijl die van De Korenbloem en van Danone echt wel cheesers zijn. Verder kan je smaken beetje vernietigen door bv een sterke smaakgevende siroop.

k2k24, er staat vast wel 23,5 gr eiwitten op het blikje, maar da's per 100 gram. En als je 200 gram eet, dan is dat 23,5x2=47 gram. Maar meestal geldt die 23,5 gram alleen voor het uitlek-gewicht. Als het goed is staat op het blikje ook hoeveel gram droge stof erin zit (meestal 135-150 gr). Daar moet je dan vanuit gaan.
Tonijn is prima voor het naar bed gaan. Ik vind het eetmoment persoonlijk overrated. Gaat erom dat je dagelijks binnenkrijgt wat je nodig hebt, niet wanneer. Alleen zal je maag het waarschijnlijk meer waarderen als je het over verschillende porties verdeeld, ipv in 1 keer 3000 kcal naar binnen stouwt.
IMO is 'stevig ontbijten' ook overrated. Al zal het voor bodybuilders waarschijnlijk anders liggen dan voor een 'vrije tijd fitnesser' als ik.... De een vind het fijner om 's ochtends veel te eten en gedurende de rest van de dag af te bouwen. Een ander ontbijt 's ochtends alleen met wat fruit en werkt 's middags een vracht naar binnen en een derde concentreert zich liever op het avondeten. Het is maar net hoe je dag eruitziet, wanneer je de meeste engergie nodig hebt, wat je bioritme is. Kortom: waar jij je zelf het best bij voelt en waar je de meeste resultaten bij behaalt. Dit zijn uiteraard allemaal voorstellen op het forum. Wat voor de ene werkt, hoeft niet automatisch voor de ander te werken. Maar het zijn wel uitgangspunten vanaf waar je kunt experimenteren wat voor jou het beste werkt.
En daarnaast heeft iedereen een andere stofwisseling. Je hebt ecto's, endo's en mengvormen. Als je ecto (of enorm gespierd) bent, kun je best als ontbijt 1500 kcal naar binnen werken en dat gedurende dag bij elk eetmoment herhalen. Als je endo bent, en dus de neiging hebt om snel vet aan te zetten, ben je niet gebaat bij een ontbijt van een halve liter yoghurt en 300 gram cruesli (bijv.). Tenzij je van plan bent de rest van de dag te vasten...

@Faja

Dank voor je heldere uitleg en inderdaad je had gelijk het was 23,5 g eiwit per 100 gram en uitgelekt is het 150 gram gewicht dus 35g eiwit ongeveer

Een blikje tonijn op waterbasis voor het slapen gaan is zeker een goede vervanger van magere kwark. En het scheelt je ook weer een aantal koolhydraten die wel in magere kwark zitten, maar niet in tonijn op waterbasis.
Monstermaaltijd voor in de cut dus, maar ik vind magere kwark met een goede lepel pindakaas of lijnzaad persoonlijk toch lekkerder voor het slapen gaan, dan een blik tonijn op waterbasis. Toch eet ik wel eens een blikje tonijn voor het slapen gaan als mijn kwark op is, want het gaat uiteraard om de voedingswaarden, en niet om de smaak...

hehe.. ja ik heb al een aantal kwarksmaken geprobeerd maar als ik et goedje alleen al op me lepel heb dan krijg ik al kotsneigingen.. brrr. Anywayz zojuist een blikje tonijn gegeten om te testen of ik dat wel afkreeg en binnen n minuut was et op, heerlijk! :-D Ben dus blij dat ik nu een langzame eiwitbron heb en ook nog eens iets wat ik lekker vind!

Maandag kan ik dus mooi beginnen met mijn cutschema

Thnx voor de antwoordenn allemaal

tonijn is een goede vervanger voor kwark 's avonds ja. doe gewoon1 blikje (uit mijn hoofd 140 gram+vocht is dat?) is voldoende. maak het evt. lekkerder met een flats ketchup.

tonijn is een goede vervanger voor kwark 's avonds ja. doe gewoon1 blikje (uit mijn hoofd 140 gram+vocht is dat?) is voldoende. maak het evt. lekkerder met een flats ketchup.

Forget about it, hij gaat beginnen met cutten, dus weg met die flats ketchup ;)

Forget about it, hij gaat beginnen met cutten, dus weg met die flats ketchup ;)

Of theelepel Yogonaise , zit niks speciaals in om niet te nemen.hooguit 2g vet in totaal

net om even te mengen dat de uitgedrukte tonijn niet zo droog is.;)

Ik moet dan het beste langzame eiwitten naar binnen krijgen. Ik lust zelf geen kwark, daar kom ik echt van aan het braken.. :(

Perfect om te cutten dan toch :D

Kwark moet je ook een beetje opleuken met wat lijnzaadolie, boekweit, zemelen, appelazijn, etc... De biogarde van AH smaakt wel goed.

Terug
Naar boven