MuscleMeat

Snelle vraagje ivm foodtiming

Muayboran

Advanced Bodybuilder
Waardering
77
Ik was net een zeer intressante artikel aan het lezen op BB.com ivm diepe contest prep. en ik lees dat endomorphs om de 3.5 uur moeten eten.. wat is hiervan de bedoeling? ik ben zelf endomorph als lichaamtype (kom snel aan vet) maar ik eet 7 a 8 maaltijden per dag om de 2 uur met een normale carb intake. Iemand een verklaring hiervoor waarom endo's om de zoveel uur moeten eten tijdens hun prep?

http://www.bodybuilding.com/fun/layne36.htm

Meal Frequency Is As Follows:

• [*]Mesomorphs - eat every 2.5 - 3.5 hours.
    [*]Ectomorphs - eat every 2 - 3 hours.
    [*]Endomorphs - eat every 3.5 - 5 hours.
Alvast bedankt

Waarschijnlijk omdat je lichaam langer doet om het te verwerken? Maar volgens het stukje tekst erboven, moet je ook al minder eten als een ander.

interessant stukje ... Dus ik zou ook maar om de 3,5 - 5 uur moeten vreten ?

simpel na 2.5/3 uur is je vreten verteerd en je maag moet gewoon in beweging blijven vooral als endo

Vraag ik me ook af, Big-T kan jij dit bevestigen of onderbouwen? :D

Zou anders wel een stuk handiger uitkomen qua timing van eten. En 13-14kcal / lbs lichaamsgewicht, klopt dat ook als endo ? Wat zit nu eigenlijk al redelijk laag in kcal (2400) en ik gain nog heel makkelijk kracht ... Wil er het fijne wel van weten !

Laatst bewerkt:
Bump, iemand? Anders zit ik gewoon mijn tijd te verkloten...

• Topic Starter Topic Starter
Carb cycling all the way voor mij man! de truuk is om met die carbs te spelen en in te nemen op de juiste tijdstippen en met de juiste hoeveelheden. Zo heb ik low, medium en high carb days tijdens men cut. Rustig je carbs naar boven schroeven ipv een junkdag waar je je vol eet met troep. Grote invloed op je algemene fysiek. Een ecto met een snelle stofwisseling kan daar wel doorheen maar endo's zeker niet. Dus rustig die carbs opschroeven en geen domme dingen doen :)

Ik ga eens Centaur of Big-T pmen met deze vraag.

Carb cycling all the way voor mij man! de truuk is om met die carbs te spelen en in te nemen op de juiste tijdstippen en met de juiste hoeveelheden. Zo heb ik low, medium en high carb days tijdens men cut. Rustig je carbs naar boven schroeven ipv een junkdag waar je je vol eet met troep. Grote invloed op je algemene fysiek. Een ecto met een snelle stofwisseling kan daar wel doorheen maar endo's zeker niet. Dus rustig die carbs opschroeven en geen domme dingen doen :)

Ik ga eens Centaur of Big-T pmen met deze vraag.

Momenteel hou ik nog simpel te houden met high protein, low carb (wel grote carb up bij pre workout maaltijd) en medium fat. Ja, inderdaad, heb paar keer gejunkt in de week en je zag het wel!

Als je meer weet, laat mij wat weten !

• Topic Starter Topic Starter
Momenteel hou ik nog simpel te houden met high protein, low carb (wel grote carb up bij pre workout maaltijd) en medium fat. Ja, inderdaad, heb paar keer gejunkt in de week en je zag het wel!

Als je meer weet, laat mij wat weten !

Weten van wat? ik junk echt bijna nooit man en ik probeer het echt zoveel mogelijk te vermijden.. ja men sociale contact komt daar wel eens in aanraking en zeker als je familie niet begrijpt waarmee je bezig bent en waarom je niet zoals hun mag eten. Bij mij ook, als ik dan ga junken junk ik serieus en eet ik van allerlei troep.. volgende dag +2 kg vocht :(

Probeer echt nog lager in carbs te gaan als je niet afvalt, ik weet het, het is niet plezant maar je moet wat doen om verder je metabolisme slimmer af te zijn.. als je zorgt dat je hoog in eiwitten zit zoals je al zei zal je spiermassa (als je dat uberhaupt hebt:D) beschermd worden. MAAR, carbs zijn ook ****ing essentieel voor het opbouwen van een fysiek dusss daarom mijn carb cycling programma.

gr

Weten van wat? ik junk echt bijna nooit man en ik probeer het echt zoveel mogelijk te vermijden.. ja men sociale contact komt daar wel eens in aanraking en zeker als je familie niet begrijpt waarmee je bezig bent en waarom je niet zoals hun mag eten. Bij mij ook, als ik dan ga junken junk ik serieus en eet ik van allerlei troep.. volgende dag +2 kg vocht :(

Probeer echt nog lager in carbs te gaan als je niet afvalt, ik weet het, het is niet plezant maar je moet wat doen om verder je metabolisme slimmer af te zijn.. als je zorgt dat je hoog in eiwitten zit zoals je al zei zal je spiermassa (als je dat uberhaupt hebt:D) beschermd worden. MAAR, carbs zijn ook ****ing essentieel voor het opbouwen van een fysiek dusss daarom mijn carb cycling programma.

gr

Meer laten weten over de foodtiming.

Maakt niet zo gek veel uit. Wat qua voeding(sstoffen) in het lichaam terecht komt, wordt allemaal gebruikt. Eet je meer in één keer, dan gaat dit proces wat langer duren.

Terug
Naar boven