Fitness Seller

Software om acceptgiro kaarten te beprinten?

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Weet iemand toevallig of er een programma of iets dergelijks is om accept giro kaarten te beprinten?

Ik krijg vrij veel remboursbestellingen binnen en dan zou het een stuk makkelijker zijn als ik een stapeltje kan beprinten met mijn rekeningnummer en bedrijfsnaam.

Dan kan ik mooi een maand of 2 vooruit.

Daar zal je maar een paar maanden plezier van hebben. Banken heb namelijk de verwerking van bijlagerijke acceptgiro's afgeschaft. Bijlageloze acceptgiro's hebben een speciale coderegel die op 0,2 mm dient te worden uitgelijnd.

Er zijn bedrijven die daar software voor kunnen leveren, maar het is vrij kostbaar om alles op te zetten. Je moet namelijk o.a. een proefdruk van 250 acceptgiro's sturen aan Interpay. Tevens dien je het OCR-B font aan te schaffen.

Als je incidenteel een acceptgiro verwerkt is dat dus niet geen oplossing. Daarnaast raden banken nu al niet meer aan om die bijlagerijke acceptgiro's te gebruiken. Het kan namelijk voorkomen dat deze pas na 1 januari worden opgestuurd door je debiteur en dat geval wordt de accept dus niet verwerkt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het zijn van die roze rembours acceptgiro's die je op het postkantoor kunt krijgen. Daar moet je dan begunstigde, reknr, mijn naam + adres met de pen op invullen.

Ik heb geen idee hoe TPG die dingen verwerkt, maar ik dacht dat als je ze normaal met de pen moet invullen, je net zo goed een stapel in de printer kunt stoppen.

Er gaan toch vrij veel van die dingen doorheen heb ik gemerkt. De meeste mensen hebben kennelijk zoveel vertrouwen in mn bedrijf dat ze de eerste keren bijna allemaal onder rembours bestellen :D

Terug
Naar boven