Fitness Seller

Shocking News Somaliër gestenigd terwijl dorpelingen verplicht toekijken

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
media_xl_3054237.jpg

Mohamed Abukar Ibrahim, een 48-jarige Somaliër, werd zondag in Afgoye, ten zuidwesten van de hoofdstad Mogadishu, koelbloedig doodgestenigd door de Islamitische militantengroepering 'Hizbul Islam'. Ibrahim werd beschuldigd van overspel. Dorpelingen werden verzameld op een veld, en verplicht toe te kijken.

Middeleeuws
Het hele tafereel leek wel uit de Middeleeuwen gegrepen. Mohammed Ibrahim werd tot aan zijn borst ingegraven, zodat hij niet meer kon vluchten. Daarop kreeg hij stenen naar het hoofd geworpen tot hij stierf. De man smeekte de militanten nog hem te sparen, maar dat mocht niet baten.

Moord
De verantwoordelijke groepering schoot daarnaast ook een man dood die beschuldigd werd van moord. De schutter was een familielid van de persoon die de beschuldigde zou vermoord hebben.

Vuurgevecht
Volgens de site dailymail.co.uk, beweerden getuigen dat niet alle militanten onmiddellijk akkoord gingen met het uitvoeren van de executies. Een rechter van de groepering, Osman Siidow Hasan, beval de executies omdat de zaken volgens hem onderzocht werden en de twee beschuldigden bekend hadden. Sommige leden wilden de executies echter uitstellen. Hierop brak een bloederig vuurgevecht uit tussen verschillende leden van de militie onderling. Hierbij kwamen 3 van de militanten van de 'Hizbul Islam' om het leven.

Al Shabaab
Het was de eerste keer dat de 'Hizbul Islam' militanten dit soort van executies uitvoerde. In Somalië worden deze meestal geassocieerd met de meer extreme groepering, 'Al Shabaab'. 'Al Shabaab' en ook de 'Hizbul Islam' vechten tegen de regering om hun keiharde interpretatie van de Islamitische Sharia wetgeving op te leggen.

De gevechten in Somalië eisten sinds het begin van 2007 zo'n 19.000 burgerslachtoffers. (reuters/vbd)
media_xl_3054424.jpg

media_xl_3054238.jpg

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...terwijl-dorpelingen-verplicht-toekijken.dhtml

niet de leukste manier om aan je eind te komen

En dan maar zeggen dat alleen de vrouwen worden mishandeld in dit soort landen.

K*t moslims :( (dat is toch de reactie die je had verwacht/waar je op gehoopt had?)

die 2de van rechts heeft er precies veel plezier in:D

Pff, moet vrij k*t zijn. :p

Die gast lijkt hem ook niet erg te verzetten. Wel erg dit.

die denkt nu aan z'n 72 maagden :roflol:

Sinds ik gestenigd ben maak ik de gains van m'n leven.

Bespreken tijdens de milieutop lijkt mij de beste oplossing!!!1

dat die gozer zich niet tot t laatste beetje verzet? als je tog word gestenigd
ga dan gewoon proberen weg te komen ofso. ??? Niet geschoten is altijd mis,
dood ga je tog wel.

dat die gozer zich niet tot t laatste beetje verzet? als je tog word gestenigd
ga dan gewoon proberen weg te komen ofso. ??? Niet geschoten is altijd mis,
dood ga je tog wel.

er w88 tog 72 maagden op m ofso moet tog een paradeis zijn

er w88 tog 72 maagden op m ofso moet tog een paradeis zijn

Zoals ik van de week ergens hoorde.. 'Hoop niet voor hem dat er mannen tussen zitten :D'

Nee maar er was ook een filmpje van op nu.nl dacht ik. Ik vond het niet bijzonder schokkend, er staat wel ziekere shit op internet.

dit heeft wel een voordeel, hij hoeft niet opnieuw te worden begraven

Snap niet wrom ze daar wat mensen heen sturen i.p.v. dat godvergeten irak en afghanistan. Het zal toch niks met olie te maken hebben ofwel? Bedoel dat dit soort dingen nog gebeuren en doodleuk in het nieuws komen, terwijl de 'piraten' daar zich voorbereiden op een nieuwe aanval op de kapitein die net zijn vrouw en kinderen heeft uitgezwaaid.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Snap niet wrom ze daar wat mensen heen sturen i.p.v. dat godvergeten irak en afghanistan. Het zal toch niks met olie te maken hebben ofwel? Bedoel dat dit soort dingen nog gebeuren en doodleuk in het nieuws komen, terwijl de 'piraten' daar zich voorbereiden op een nieuwe aanval op de kapitein die net zijn vrouw en kinderen heeft uitgezwaaid.

Dat er piraterij voortkomt uit die toestand daar verbaast me niets, iemand die zoiets doet om te kunnen overleven of zijn gezin eten te geven kan je moeilijk een crimineel noemen.

Lol, je weet niet waar je over praat man, lees de kranten een keer, en die piraten beroven de rijke schepen omdat ze anders niks te vreten hebben, geen goeie manier om aan je brood te komen, maar als jij geen andere uitweg ziet zet jij ook wel een mes op iemand ze keel voor 2 euro voor een broodje hoor als je een gezin moet voeden, en jezelf.

Der hoeft alleen nog een kruis met RIP, erop komen te staan en ze zijn klaar..

Terug
Naar boven