XXL Nutrition

Spiergeheugen na kuur

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Dit is puur een vraag die ineens bij me op kwam toen ik me verveelde op het werk. Ben niet van plan te gaan kuren of om te stoppen met trainen maar ik vroeg me af.

Stel je hebt 5 jaar natural getraint, weegt 100 kilo en neemt een kuur. Na die kuur kom je op 110 kg uit (weet niet of dit realistisch is maargoed...). Je traint weer een tijdje natural verder, komt op de 115 kg en gaat weer kuren en pakt 5 kg en komt uit op 120 kg.

Nu wordt je ziek, je hebt geen zin meer of weet ik wat voor reden dan ook je besluit om te stoppen en je zakt terug naar de 90 kg ofzo.

Nou besluit je om je training te hervatten, natuurlijk vliegen de kilo's er aan omdat je spiergeheugen hebt. Alleen vroeg ik me af of het mogelijk is om dat natural weer die 120 kg te behalen of als je daarvoor weer een kuurtje of 2 moet pakken?

Nogmaals, ik ga niet kuren of stoppen, puur een nieuwsgierige vraag :)

Nee dat haal je niet zomaar weer, denk eerder aan die 110kg en ook alleen als er zeker een halfjaar tussen de 1e en 2e kuur heeft gezeten.

• Topic Starter Topic Starter
Ah ok :) Vroeg het me alleen af.

Bedankt.

Ik ben wel van mening dat a.s je over een grens kan helpen.

Stel je komt niet verder dan 90kg. Je pakt een kuurtje en komt op 100kg uit.
Daarna zak je om wat voor reden weer terug naar 96.

Omdat je ooit die 100kg hebt aangetikt, kom je daar makkelijker weer zonder a.s, omdat je er eerder bent geweest.

Als je eenmaal op een bepaald gewicht hebt gezeten, en je zakt weer terug, dan is het feit dat je makkelijker weer op dat gewicht terug komt...

Metal_Wolf zei:
Stel je hebt 5 jaar natural getraint, weegt 100 kilo en neemt een kuur. Na die kuur kom je op 110 kg uit (weet niet of dit realistisch is maargoed...). Je traint weer een tijdje natural verder, komt op de 115 kg en gaat weer kuren en pakt 5 kg en komt uit op 120 kg.

Niet bepaald de praktijksituatie.

deze vraag dwaalde ook al een tijdje in mn hoofd rond inderdaad

erwinrt zei:
daar gaat het ook niet over, als je het moet uitleggen zoals het in de praktijd gaat snapt niemand het meer wat de vraag was. maargoed
Hij heeft wel gelijk, als je met een kuur 10 kg massa pakt en daarna nog 5 kg naturel weet aan te zetten ben je veel te vroeg begonnen met kuren; je had die complete 15 kg dan ook naturel kunnen pakken.

Dit heeft ook gevolgen voor het eindresultaat, want dat betekent namelijk dat je met roids op 120 kg hooguit 5 kg boven je natuurlijk limiet zit. In het voorbeeld zal je dus sowieso naturel die 115 kg weer terug kunnen pakken maar waarschijnlijk zul je nog dichter bij de 120 kg uit kunnen komen.

Terug
Naar boven