XXL Nutrition

Spyware, Pop-ups etc om gek van te worden

smokey juul

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Sinds 2 dagen krijg ik de hele tijd door internet explorer pop-ups van anti-virus gedoe en beveilig je computer en reclame en wat dan ook gewoon uit het niets, ik van alles geprobeerd maar ik krijg het er niet af, ik denk dat het een trojan is ofzo. Iemand een tip voor een goed freeware programma om dit eraf te krijgen? Ik word helemaal gek,

greetz

Ewido, hijack This, Panda, SmitRem, Spyware Doctor, Ad Aware.

Als je puter schoon is, installeer dan 'Firefox'. Firefox - Rediscover the Web
Fijne plugins als popupblokkers en meer van die zut. Werkt prima op windows.
En gebruik zo min mogelijk IE. Scheelt weer een boel ellende in de toekomst.

Hihi, no commend *evil grin*
...

En ach, gebruik ieder OS voor waar het goed in is, of waarvan jij denkt dat het goed is, of waarvan je gewoon niet beter weet en gewend bent. Maar wees ook niet bang voor alternatieve progs, zoals bv Firefox, niet alles in een bundel van bv MS hoeft even handig, goed of veilig te zijn. En gelukkig komen er steeds meer alternatieven.

En ik vind zelf (een mens mag dromen) dat juist dat de cross-platform producten (dwz zelfde product, maar werkende op meerdere soorten computers) de toekomst hebben. Kan iedereen draaien op wat ze willen gebruiken of krijgen, terwijl de uitwisseling van formaten ed flex zit.

Maar dit is heel ernstig off-topic.
Succes ermee smokey juul.

Inderdaad ik vind IE maar traag.. en onbeveiligd

Sinds 2 dagen krijg ik de hele tijd door internet explorer pop-ups van anti-virus gedoe en beveilig je computer en reclame en wat dan ook gewoon uit het niets, ik van alles geprobeerd maar ik krijg het er niet af, ik denk dat het een trojan is ofzo. Iemand een tip voor een goed freeware programma om dit eraf te krijgen? Ik word helemaal gek,

greetz

Kun je een screenshot posten van dat anti-virus gedoe? Dan kunnen de mensen hier sneller zien of ze dit probleem ook wel eens gehad hebben. Kun je je homepage nog zetten of staat daar: 'about:blank' en krijg je dit niet meer weg?

spybot search and destroy
En een scan doen met je virusscanner in veilige modus.

Hitman Pro was al genoemd door iemand.
Ik zou dat eerst proberen om die bende er af te krijgen,

Hitman Pro is een combinatie van meerdere Freeware Anti-SpyWare programma's, die via een script allemaal ge-update en gedraaid worden.
In elkaar gezet door een Nederlander trouwens.

Als je namelijk gewoon het eerste beste anti-spyware programmaatje download is de kans groot dat het eigenlijk spy-ware is (geen schaamte, zo zijn die *****s gewoon)

Hitman Pro is helemaal niet zo'n goed programma.
Het loopt vaak vast en wat betrefd de update''s heb ik mijn twijfel.

Spywareblaster-Installeren -Updaten en dan Enable All protection
Spybot-Installeren-zoeken naar update's en dan naar immuniseer
Ad-Aware-Installeren-updaten
Ewido-Installeren-updaten

Indien in bezit legale versie van Windows-voegt Windows Defender ook wat toe,deze uodate vanzelf overigens.

Gebruik als browser Firefox of nog beter Opera

Download nooit en te nimmer andere zgn Spywareremovers want dan begint de ellende pas goed.

Om de boel opte schonen en PC snel te houden Ccleaner

idd hitman pro is crap

Hitman pro
(dan heb je meteen al die andere software geinstalleerd en kun je die zelf nog eens handmatig draaien als je dat wilt).

En kijk eens naar een ad- en popupblocker (avant browser bijvoorbeeld is een schil om IE heen en heeft ze aan boord, maar als je liever firefox doet kan dat waarschijnlijk net zo goed (of wellicht zefs beter))

Terug
Naar boven