MuscleMeat

Staatsexamen rijbewijs afgeschaft

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Minister Peijs gaat eindelijk het staatcoïtusamen afschaffen. Eindelijk worden mensen die gewoon niet zijn weggelegd om auto te rijden geweerd van de weg. Ik hoop dat ze het ook met terugwerkende kracht doen. Ik ken een jongen die ook staatcoïtusamen deed na talloze malen gezakt te zijn, en geloof me, die gast is een gevaar op de weg.
Ik denk dat het in de toekomst een hoop ergernis gaat schelen.

Kan je meteen ook oude mensen van de weg halen... das nog een groter gevaar.

• Topic Starter Topic Starter
DumphuiZ zei:
Kan je meteen ook oude mensen van de weg halen... das nog een groter gevaar.

Ja, ik ben ook voor een soort van herexamen elke 5 jaar vanaf je 60ste.

Waarom heb je een rijexamen met bepaalde standaarden als je daarna toch nog een (veel makkelijker) staatcoïtusamen mag doen? Dan kun je toch net zo goed gelijk beginnen met het staatcoïtusamen?

Een rijbewijs is een momentopname.
Het stikt van de automobilisten die met een minimum aan lessen in 1 keer hun rijbewijs hebben gehaald en daarna een dodelijk ongeluk veroorzaken door zich niet aan de regels te houden
2 van dat soort hufters wonen in mijn dorp. 1 reed 80 km/h in een Limburgs dorp en reed een vrouw dood, de ander negeerde een rood licht en reed een fietser dood.

Zelda zei:
Ja, ik ben ook voor een soort van herexamen elke 5 jaar vasnaf je 60ste.

Hahaa dat zeg je ook alleen omdat je zelf nog jong bent :D

Ik vind idd ook wel dat wanneer je blijft zakken je gewoon over moet stappen naar een andere rijschool, misschien ligt het aan de klik tussen student - instructeur.

Eigen verantwoordelijkheid imo. Ben ik ff blij dat ik die roze flap heb. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
Een rijbewijs is een momentopname.
Het stikt van de automobilisten die met een minimum aan lessen in 1 keer hun rijbewijs hebben gehaald en daarna een dodelijk ongeluk veroorzaken door zich niet aan de regels te houden
2 van dat soort hufters wonen in mijn dorp. 1 reed 80 km/h in een Limburgs dorp en reed een vrouw dood, de ander negeerde een rood licht en reed een fietser dood.

Met een examen kun je natuurlijk niet zien of iemand zich ook aan de regels gaat houden. Maar ik vermoed dat die mensen uit jouw dorp er ook keihard gestraft voor zijn of niet?

@ Zelda: 1 gozer is genoeg gestraft omdat hij, voor zover ik dat in kon schatten, oprechte spijt had van zijn daad. Hij lijkt ook zijn leven te hebben gebeterd omdat ik hem nog nooit door het dorp heb zien scheuren.

Die andere gozer verdient 100 stokslagen, want hij scheurde een week na het ongeluk weer als een dolle door ons dorp heen, totdat zijn heetgebakerde buurman dreigde zijn opel kadet GSI eens stevig onder handen te nemen als hij niet normaal door het dorp kon rijden. :D

Ben het helemaal eens dat bejaarden verplicht een rijstest moeten ondergaan vanaf hun 60e ofzo.

Goede zaak,

Als je het gewone examen niet haalt, ben je gewoon niet capabel genoeg voor een rijbewijs. Het probleem is dat mensen dat papiertje gewoon MOETEN hebben en dat iedereen deze kan halen, mits de knip goed getrokken wordt.

Op school krijg je ook tijdig te horen of je capabel genoeg bent voor een opleiding, dus zou het voor het rijbewijs hetzelfde moeten gelden.

Anders kan je net zo goed het rijbewijs voor de burgers te koop aanbieden...

ik vind dat iedereen min om de 10 jaar een opfriscursus moet doen en mocht bij deze cursus blijken dat men niet meer goed in het verkeer functioneerd, dan moeten ze gewoon weer een paar rijlessen nemen verplicht...daarna misschien een lichter soort examen om te laten zien dat het de persoon weer is aangeleerd! :rolleyes: (maar dan wel een goedkoper examen want nu is het schofterig duur)

Hallo! Als je zakt betekent het niet meteen dat je niet kunt rijden hoor...
Ik ben zelf 2x gezakt, 1x terecht, 1x niet.. Maar er zijn ook mensen met faalangst e.d. Zoals Lauw zegt, het is een momentopname!

Gelukkig, sommige mensen kunnen gewoon niet rijden. Ik ken iemand die 4x was gezakt, en de 5e keer staatcoïtusamen deed, of misschien zelfs de 6e keer ofzo, want hij zei niet meer wanneer hij op moest. Een maat van mij zat bij hem in de auto, en hij hield zijn hart vast. Bijna al meteen een ongeluk, en hij kon absoluut niet rijden.

Die kerel zat in het begin zo te ouwehoeren van, "Jaaaaaaaa, het slaat nergens op dat ik zak, en zenuwen dit en dat". Allemaal smoesjes dus. Later gaf hij ook toe dat hij wel in zag waarom hij zo vaak was gezakt, en dat het terecht was.

Zo is het ook gewoon. Iedereen lult alsof het CBR je probeert te naaien. Imho valt dat echt wel mee. Ze zijn streng, maar ze zullen er echt niet op uit zijn om je te laten zakken. Ben gelukkig de 1e keer geslaagd, maar ik deed dan ook nix fout, als alleen 1x te lang gewacht. Kon al weg rijden, maar ik liet nog een wagen voor gaan, terwijl dat niet persé nodig was.

Ik ook gelukkig in 1x,had anders een dure grap geworden.

Tis echt belachelijk wat ze tegenwoordig vragen voor een rijles. :eek:

Ik vind dat mensen vanaf hun 65ste verplicht gebruik moeten maken van het openbaar vervoer ipv auto rijden. Gewoon afpakken die rijbewijs. Er zijn genoeg buurtbussen die ze overal heen kunnen brengen etc.

Zelda zei:
Met een examen kun je natuurlijk niet zien of iemand zich ook aan de regels gaat houden. Maar ik vermoed dat die mensen uit jouw dorp er ook keihard gestraft voor zijn of niet?

Denk dat maar niet, de gast die mijn vader van zn sokken af reed kreeg 30 uurtjes taakstraf. Daarna nog een keer een ongeval veroorzaakt waar hij ook geen straf voor kreeg. Als het aan mij ligt (en de rest van de familie kreeg die gast zeker een paar jaar celstraf maar ach, daar heeft de overheid toch scheit aan.

Terug
Naar boven