Onderstaand stukje van nieuwnieuws.nl
Ik zag koloniseren. Hopakee, vroeger waren we er al heel goed in. Bovendien kunnen we wel weer een overzeese kolonie die rijk is aan grondstoffen gebruiken. economisch gaat het immers zo goed niet.
Hoewel Amerika natuurlijk van oudsher tegen overzeese gebiedsdelen is. Zie ik wel een mooi compromis, wij blijven in afghanistan.
Verhagen eist opheldering van ChavezMinister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken wil weten waarop de Venezolaanse president Hugo Chavez de "ongefundeerde beschuldigingen" baseert dat Nederland samen met de VS Venezuela wil binnenvallen. Chavez riep dat gisteren op de klimaattop in Kopenhagen.
Verhagen ontkent in alle toonaarden dat er een invasie wordt voorbereid: "Er is geen sprake van imperialisme of van welke agressie dan ook." De minister wijst erop dat er wel degelijk wordt samengewerkt met de Amerikanen, maar dat de bestrijding van drugssmokkel het doel is van deze samenwerking. Nederland wil graag een goede relatie met 'buurland' Venezuela, maar "ongefundeerde beschuldigingen dragen daar niet aan bij", aldus de minister.
De Venezolaanse ambassadeur in Nederland moet vanmiddag op het matje komen bij Verhagen.
Ik zag koloniseren. Hopakee, vroeger waren we er al heel goed in. Bovendien kunnen we wel weer een overzeese kolonie die rijk is aan grondstoffen gebruiken. economisch gaat het immers zo goed niet.
Hoewel Amerika natuurlijk van oudsher tegen overzeese gebiedsdelen is. Zie ik wel een mooi compromis, wij blijven in afghanistan.