XXL Nutrition

Start

Tuningske

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben dus echt een nieuwtje in BB.

Ik ben heel erg gemotiveerd. Ik weeg 74kg en ben 1m67, ben al n week bezig ;

8 min cardio (opwarming)
* 30 min cirquit krachttraining
* 50 min cardio

Morgen weet ik mijn vetpercentage. Ik weet dat het niet laag zal liggen.

Wat zijn concreet de zaken waar ik op moet letten? Welke zijn zeer belangrijk?
Wat is bvb het juiste vetpercentage dat je moet hebben?

Waar moet ik in het begin vooral op letten?

Ik moet zeggen dat ik super blij ben op dit forum terecht te komen, vind hier enorm veel gebruikelijke informatie ... enkel deze vind ik niet meteen terug...
moest iemand mij hierop kunnen antwoorden?

alvast bedankt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
welkom

lees eens goed hier op het forum en kijk naar de sticky's

• Topic Starter Topic Starter
lees eens goed hier op het forum en kijk naar de sticky's

Prima, ben ik al mee bezig .. thanks :-)

Maar ik vind nergens terug hoe ik het juiste vetpercentage kan weten, is dat verschillend van persoon tot persoon? Indien er al een topic over bestaat, kan iemand me dan de juiste richting in wijzen?
Is er ook een specifieke spiermassa?

Laatst bewerkt:
voor het beste je vetpercentage te weten kun je best een vetmeettang kopen , je hebt er ook weegschalen voor maar die zijn niet zo correct
wat bedoel je met s^pecifieke spiermassa ?

voor het beste je vetpercentage te weten kun je best een vetmeettang kopen , je hebt er ook weegschalen voor maar die zijn niet zo correct
wat bedoel je met s^pecifieke spiermassa ?

Ik heb gehoord dat niet iedereen evenveel spieren kan aanmaken, is dit misschien n fabeltje? Moest het wel degelijk kloppen, hoe weet ik dan hoeveel ik aan kan maken max?

dat zie je als je een paar jaar bezig bent , kan je zo niet echt zeggen

graag gedaan,dat kan je ook laten doe, dat zal wel met een weegschaal zijn wss

Welkom en veel plezier met het verwezelijken van je doelen

Als je een goede sportschool hebt, hebben ze daar naast een weegschaal waarschijnlijk ook wel een tang om je vetpercentage te meten.

De richtlijn voor het vetpercentage bij vrouwen van 18-30 jaar is ongeveer (gemiddeld) 25% (=gezond vetpercentage).

En succes.

Als je een goede sportschool hebt, hebben ze daar naast een weegschaal waarschijnlijk ook wel een tang om je vetpercentage te meten.

De richtlijn voor het vetpercentage bij vrouwen van 18-30 jaar is ongeveer (gemiddeld) 25% (=gezond vetpercentage).

En succes.

Bedankt .. zo weet ik al iets meer. Die voedingsschema's..moet je daar al van t begin mee starten of in een later stadium?

Hej, succes met de meeting van je vetpercentage vandaag. Ik ben trouwens ook nieuw bij dbb.:cool:

Ik ga binnenkort ook mijn vetpercentage laten meten in de sportschool. Ik heb wel mijn vetpercentage berekend met zo'n formule die je overal op google kunt vinden. Daarbij moet je, je coïtuse, je gewicht en je taille invullen. Alleen het nadeel van die manier is dat, als je vetjes zich vooral bij je middel plaatsvinden de berekening niet correct is...???

Een van de meest betrouwbare methoden is gewoon de huidplooimeting.
Zo'n 'meting' op internet lijkt me niet betrouwbaar, en een weegschaal (die zowel je gewicht als je vetpercentage meet) is eigenlijk ook niet echt betrouwbaar.

Oh ja?

Welkom en succes! :)

Resultaat vetpercentagemeeting

En succes.

Hoe bereken ik mijn gemiddeld?
Mijn upperbody is 27% en total body 20.8% (deze meting werd afgenomen met een meettang. Veel cardio is dus de boodschap)?
Ik hoop natuurlijk snel dat overtollig vet te verliezen, want wil zo snel mogelijk mij kunnen concentreren op krachttraining. Ik neem voor t ogenblik venom en maaltijdvervanger (hiervan ben ik even de naam kwijt). Ik moet nog even wachten op mijn voedingsschema, daar zijn ze nog mee bezig.

Terug
Naar boven