AndroidHealthClinic

Stel dat Balkie flikt wat Blair wil doen...

bigtony

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
'Tony Blair wil over zijn eigen graf regeren'

LONDEN - Hoewel de Britse premier Tony Blair in het openbaar heeft aangekondigd dat hij binnen een jaar opstapt als partij- en regeringsleider, wil hij de komende maanden zelf het beleid van de Labour-partij voor de komende tien jaar vaststellen. Dat heeft het dagblad The Times maandag bericht op gezag van bronnen bij Labour.

Volgens The Times riskeert Blair met deze handelwijze een "burgeroorlog" binnen zijn eigen partij. Velen zullen die zien als een poging van de premier om de handen van zijn opvolger te binden en voor vele jaren zijn eigen stempel te drukken op het beleid van de sociaaldemocraten, aldus het dagblad. Blair licht zijn kabinet deze week in over zijn plannen, schrijft The Times. ...

(nu.nl)

:roflol: Kijk, Amerikanen zijn gek, maar dit slaat alles. Zelfs in de States moet je hier niet mee aan proberen te komen... Stel je voor dat onze eigen gouwe Balkie dat eens flikt... Ongelooflijk... denk dat de Torries de verkiezingen gaan winnen.

Hmm ik zie dat toch anders. Waar we een algeheel gebrek aan hebben binnen de politiek is leiderschap dat verder kijkt dan de volgende verkiezingen. Er zijn in het verleden tal van beleidsaanbevelingen gedaan die op vele gebieden aanzienlijke verbeteringen zouden betekenen, maar die nu een investering vergen en waarvan de resultaten niet binnen één ambtstermijn terug te zien zijn. Dit is in alle gevallen in het voordeel van het land (op lange termijn) maar toch is dit een kwaal die in een democratisch bestel altijd zal blijven bestaan.

Of dit hier ook het geval is kan ik niet zeggen, maar lange termijn beleid is niet zondermeer slecht. Wel moet er natuurlijk op elk moment dat nieuwe kennis het tegendeel bewijst van af kunnen worden geweken.

Goed punt. Als je het positief wilt bekijken dan lijkt het alsof Blair een man met visie is die het beste voor heeft met zijn land. Als je het negatief wilt bekijken is Blair een man die nog krampachtig zijn stempel op de politiek probeert te drukken nu hij voelt dat zijn macht snel minder wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Goed punt. Als je het positief wilt bekijken dan lijkt het alsof Blair een man met visie is die het beste voor heeft met zijn land. Als je het negatief wilt bekijken is Blair een man die nog krampachtig zijn stempel op de politiek probeert te drukken nu hij voelt dat zijn macht snel minder wordt.

Ik denk dat we van het negatieve uit moeten gaan... Een beleid voor tien jaar, dat is wel erg lang. Niet voor niets houden ze om de vier jaar verkiezingen omdat er dan economisch ook veel is veranderd. (alhoewel; om de vier jaar is volgens sommigen ook wel erg snel).

Maar ik denk dat Blair-boy een beetje een krampachtig mannetje is.

regeren is vooruitzien.

Als die man eindelijk eens een keer doet wat nodig is, op de lange termijn politieke bedrijven en zijn ideeen binnen de grenzen blijven (maw: openbaar maken), zie ik er wel positieve dingen in.
gezien zijn Amerika geilheid heb ik echter wel mn twijfels...

Terug
Naar boven