Fitness Seller

Stemmen 7 maart 2007

Mikeh18

Freaky Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Morgen kunnen we weer stemmen... wat stemmen jullie?

Ik ga voor de blanco stem, omdat PVV niet meedoet en ik het verder met niemand eens ben.

• Topic Starter Topic Starter
Met blanco stem laat je toch juist zien dat je het niet eens ben met de huidige partijen?

Trouwens,

Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. De overgrote meerderheid van proteststemmen tegen de gevestigde orde wordt dan ook niet 'blanco' gedaan, maar op een protestpartij. In Nederland waren dat in het verleden onder meer de Boerenpartij en de Lijst Pim Fortuyn, in Vlaanderen is dit onder meer het Vlaams Belang.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.

Blanco stem - Wikipedia

Had het dus fout.

is het in nederland anders dan in belgië?
naar mijn weten gaat de blanco stem toch naar de meerderheid hier... :dunno:

hij gaat niet naar de meerderheid maar het is wel zo dat het kabinet profiteert, als je wel stemt stem je ws rechts. dat doe je nu niet dus verliest rechts een stem ten opzichte van links

Oke maar wat is volgens jou een partij die meedoet, en ook op dezelfde lijn als PVV zit zeg maar?

wat voor partij is PVV dan?

Rechtse partij van Geert Wilders, weet niet of je dat als belg iets zegt? Partij voor de vrijheid.

jammer dat PVV niet meedoet.. ben het eigenlijk niet met ze eens maar vind toch dat er te weinig gedaan wordt aan de lastige allochtonen, er zitten ook goede tussen maar er MOET gewoon wat gedaan worden aan de slechte.
hiermee doel ik dus vooral op de jeugd!!
ik stem denk ik, net zoals ik eerder heb gestemd op christenunie

:dunno: zoiets als vlaams belang? (vlaams blok)

jammer dat PVV niet meedoet.. ben het eigenlijk niet met ze eens maar vind toch dat er te weinig gedaan wordt aan de lastige allochtonen, er zitten ook goede tussen maar er MOET gewoon wat gedaan worden aan de slechte.
hiermee doel ik dus vooral op de jeugd!!
ik stem denk ik, net zoals ik eerder heb gestemd op christenunie

blijkbaar wel dus ;)

ik twijfel nog tussen nieuw rechts en de islam democraten

Doet nieuw rechts mee? Ik heb ooit in het verleden eens geflyerd en posters geplakt voor NR. Maar ik ben niet meer zo'n fan van Michiel Smit.

En islam democraten? what the..?

En wat moet die partij inhouden?

Ik schrok al een beetje ;) Ik heb niet eens zin om te gaan stemmen eigenlijk.

Terug
Naar boven