XXL Nutrition

Steriel.

Elmo786

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen daadwerkelijk een alcohol watje(eventueel andere steriele producten) gebruiken om zijn vial, injectie spot te cleanen..

Graag ook je mening erbij waarom niet of wel.

Bedankt alvast hehe.

Ik gebruik altijd een alcohol doekje om de flacon te desinfecteren, dan nog 1 om de injectiespot te desinfecteren en dan nog een ander om naderhand eventueel als er bloed mee komt die spot te desinfecteren.

ik doe het altijd. de 1ste om mijn vial /vials te desinfecteren en die zijn dan nog vochtig , dan wrijf ik mijn handen er ook nog eens in.
dan 1tje voor de injectie spot.
voor 1.5 euro kreeg ik +-100 doekjes, liever 1euro en een half te betalen dan met een infectie rond te lopen :)

Ik gebruik 1 doekje om de vial te ontsmeten en dan nog 1 voor de injectspot en dan roze naald om op te zuigen en groene om te zetten(in de gluteus).just my 2 cent.

Volgens de medische wereld is het dikke onzin om je huid te ontsmetten voor injectie, maar ik deed het al voor ik dat hoorde dus blijf het gewoon doen.
Ik ken wel heel veel mensen die niet ontsmetten.

Nooit,
vervang de naald, 1.2 optrek voor een 0.8 en hoppa. nieuwe naald altijd steriel ;)
alleen de huid blijft over... en zoals jay zegt... das een bullshit verhaal.
alcohol al maanden niet gebruikt, nooit een probleem.

Doe het altijd... Better safe than sorry...
Ga zelfs altijd nog ff over de injectieplaats met een scheermesje :)

Wij doen het tegenwoordig eigenlijk vrijwel niet meer (werk in een ziekenhuis als verpleegkundige), er is inderdaad discussie of het nu wel of niet meerwaarde heeft.

Ik doe t uit voorzorg. Dus alcoholdoekje op de vial en op de injectieplaats, beter t zekere voor t onzekere;)

Nooit,
vervang de naald, 1.2 optrek voor een 0.8 en hoppa. nieuwe naald altijd steriel ;)
alleen de huid blijft over... en zoals jay zegt... das een bullshit verhaal.
alcohol al maanden niet gebruikt, nooit een probleem.
0.8 voor een 0.7 geen alcohol
vriendin van mij is verpleegster en die doen dat nooit
ook nooit problemen van ondervonden

Terug
Naar boven