Fitness Seller

sterkere spieren <-> Sterkere gewrichten

Gast 83013

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
894
Lengte
1m90
Sinds een week heb ik erg last van m'n knieën, ben er al voor naar de huisarts geweest, en blijkt dat m'n knieën en het kraakbeen + peesaanhechtingen wat geïrriteerd zijn door zware training... Nu heb ik van mn spieren totaal geen last...

Kan het nu eigenlijk zijn dat vanwege de overgang van bijna geen training naar 5 a 6 keer per week training + supplementen + goed eten de spieren zo snel zijn ontwikkeld dat de gewrichten het even niet meer bijhouden? (overgang is nu in 4 maanden)

Ik gebruik overigens Whey, Creatine, NaNO Vapor Harcore, en vitamientjes :p

Zijn er mensen die hier ook last van hadden/hebben? En hoe hebben jullie het opgelost (buitenom rust en daarna langzaam opbouwen)

je gewrichten zijn in het begin gewoon nog zwak en hebben moeite met het gewicht.
in het begin had ik altijd last van mijn polsen, is uiteindelijk vanzelf weggegaan.

5 - 6 keer per week is overkill. Als jij net begonnen bent zijn de supplementen waarmee jij nu bezig bent nog helemaal niet nodig. Ik denk dat je gewrichten het in principe zouden moeten houden maar het kan wel dat je last krijgt van je pezen als je massive gains maakt.

Ik merk dat ik pijn in mijn knieen krijg als ik te zwaar ga op de machines, dus all out. Nu pomp ik alleen nog maar op de leg extension etc.

• Topic Starter Topic Starter
5 a 6 keer per week totaal... Dus Hockey + Rugby + Sportschool (rare combo, lang verhaal ;))

leg extention doe ik niet meer aangezien dat slecht bleek te zijn voor je knieën?

Edit: Supplementen zijn misschien overkill, maar naNO Vapor vind ik echt ideaal, nooit meer een slechte workout :D

Laatst bewerkt:
knieen baren me ook vaak zorgen:
- paar ongevallen in het verkeer
- hele dag lopen op het werk ..vooral veel trappen..vaak haasten

meestal krijg ik op mijn werk hetzelfde als wat jij nu meld en staat het me soms in de weg om squats te doen dus dan is maar beetje legpressen en legextensions want doe achterkant benen apart.

op mijn werk lopen ook een aantal mensen met hun knieeen te kloten...zijn al wel ouder als ik

leg extension wou een hele tijd ook niet erg maar nu beter dan ooit al lange tijd en hele apparaat nu zonder problemen

Wanneer hen je die pijn dan? 24/7?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik om mn as draai ( bovenbeen draait tov obderbeen) meerdere verdiepingen traplopen, kracht zetten, en af en toe knakt ie gewoon even als ik m gebruik.

Overbelast gewricht volgens de huisarts

heb ook last van men knien. men knieschijven trekken scheef en ik voel men kraakbeen kraken alsk 80 kg squat...

ik train men benen daarom in giant sets. ik draag nu wel een verband aan men knie dat men knieschijf op zen plaats houd. voor men kraakbeen moet ik nog is langsgaan

Terug
Naar boven