XXL Nutrition

(stomme) vraag

goetfoud

Novice
Waardering
0
ik ben nu bijna een half jaar bezig met fitness/krachttraining en bevalt me prima, alleen de laatste tijd voel ik me iets slapper. Verder was ik 2 maanden geleden op zoek naar supplementen, maar wat nu blijkt is dat er bijna overal melk in verwerkt zit.

ik ben allergisch voor koemelkeiwitten. Dus ik heb nogal een handleiding voor wat ik wel en niet kan eten. Als ik wel iets van melk binnenkrijg kan ik meteen strontziek door naar het ziekenhuis voor een spuit.

Ik krijg mijn calcium binnen via kalk tabletten van doc. Zijn er alternatieven? sojamelk? :barf:

hebben er misschien mensen tips ? ( shakes? )

Wel gewoon melkproducten vermijden lijkt mij het best voor jou:) Er zijn eiwitbronnen zat en om een shake te maken hoeft dit helemaal niet met melk ofzo. Kan gewoon met water.

geen melk en puddingkjes enzo dan ?
Hmm, dan zul je meer vlees (kip, kalkoen, .. the usual) en vis (tonnijn etc, je weet wel) moeten eten voor eiwitten.
Het is toch niet zo'n groot problem ? Gewoon de melk en de dingen die daar uit gemaakt worden laten
En idd zoals Gottardi zegt, je kan ook shakes maken met water (minder lekker, maar het zal maar moeten dan :D)

Wat ik doe als ik weinig ter beschikking heb is gewoon bruin brood & beleg (kip, kalkoen, paards, runds, whatever). Dan heb je wat koolhydraten en eiwitten altijd. Maar dat word je wel kotsbeu als je het te vaak moet eten

• Topic Starter Topic Starter
aha oke... ik bak ook heel vaak zalm, dat is ook goed he?

geen supplementen, heb je ook niet nodig. misschien creatine maar je moet gewoon goed eten, studentenhaver, enz enz (genoeg topics over ;))

Let ook op met 'lactosevrije producten' vanaf <0.5 lactose mag een product lactosevrij genoemd worden dacht ik, terwijl er nog sporen zijn van lactose

bedankt voor je tip Gottardi,

staat er dan niet op de verpakking iets in de zin van:

kan sporen van lactose bevatten?

Ik krijg mijn calcium binnen via kalk tabletten van doc. Zijn er alternatieven? sojamelk? :barf:

Kijk even op een vega-site (of vraag het EricR). Er zijn ook groente's die zat calcium bevatten... spinazie is er zo eentje dacht ik.

Oh en geitenmelk ? (en ei-eiwit shakes schijnen er ok wel te zijn, daar als het goed is ook geen koe-eiwit in, een alternatief voor eiwit-shakes, maar of het ook voldoende calcium bevat weet ik niet (lijkt me haast van wel, een kuiken moet toch ook ergens zijn botjes van maken))

Ik neem aan dat je ook last krijgt van kaas/kwark/yoghurt.

maar koeienvlees mag ik wel gewoon :]

Terug
Naar boven