MuscleMeat

Breaking News Straffe TOUR

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Weet niet of hat al gepost is geweest, maar las dit in de krant vandaag:

Verbeterde epo staat niet op dopinglijst

Er is een verbeterde vorm van epo op de markt. Dat stellen enkele anonieme renners in P-Magazine. De nieuwe epo, mircera genaamd, staat nog niet op de dopinglijst van het Wereldantidopingagentschap. "De renners krijgen op dit moment een vrijgeleide", stelt dopingexpert Renno Roelandt.

Mircera (ofte methoxy polyethyleen glycol-epoetin beta) wordt gebruikt bij de behandeling van anemie. Patiënten die lijden aan een chronische nierfunctiestoornis, krijgen mircera toegediend voor rode bloedcellen aan te maken. Daardoor kan hun lichaam meer zuurstof transporteren.

Alle labo's
Mircera werkt dus zoals epo en is bijgevolg prestatiebevorderend. Toch staat mircera niet op de dopinglijst van het Wereldantidopingagentschap. "Als je mircera als doping wil valideren, moet het in alle labo's gedetecteerd kunnen worden", stelt Renno Roelandt, ondervoorzitter van het BOIC en lid van het WADA.

Mircera kan dus opgespoord worden, maar nog lang niet overal. "In het Gentse dopinglabo is mircera al wel opspoorbaar, maar de criteria zijn nog niet vastgelegd door het WADA", aldus professor Frans Delbeke. Niemand kan in deze Tour dus betrapt worden op het gebruik van mircera. Anonieme renners getuigen dat het peloton dat maar al te goed weet.

REF: http://www.gva.be/nieuws/sport/TourDeFrance/artikel.asp?art={5EEAA65F-F0E6-44AA-A322-96962BFCC045}

Het beloofd dus een straffe Tour en staffe Spelen te worden dit jaar. ;)

Laatst bewerkt:
Besteld doosje mircera.

Ik vraag mij af waarom ze zich de moeite nog doen. Voor elk product dat ze blacklisten,
komen er wel 2 andere die ze nog niet kunnen opsporen. Topsport is tegenwoordig eerder
wetenschap & chemie dan prestaties :p

Dit wist ik al lang... (niet van dat specifieke product, maar wel dat 90% van het peloton gebruikt)

Er zal altijd wel iets zijn dat niet op de dopinglijst staat, of niet traceerbaar is.
De tijd staat niet stil...

Ik blijf het zeggen : een Tour uitrijden zonder 'hulpmiddelen' is ongezond imo.

Weet niet of hat al gepost is geweest, maar las dit in de krant vandaag:

Verbeterde epo staat niet op dopinglijst

Er is een verbeterde vorm van epo op de markt. Dat stellen enkele anonieme renners in P-Magazine. De nieuwe epo, mircera genaamd, staat nog niet op de dopinglijst van het Wereldantidopingagentschap. "De renners krijgen op dit moment een vrijgeleide", stelt dopingexpert Renno Roelandt.

Mircera (ofte methoxy polyethyleen glycol-epoetin beta) wordt gebruikt bij de behandeling van anemie. Patiënten die lijden aan een chronische nierfunctiestoornis, krijgen mircera toegediend voor rode bloedcellen aan te maken. Daardoor kan hun lichaam meer zuurstof transporteren.

Alle labo's
Mircera werkt dus zoals epo en is bijgevolg prestatiebevorderend. Toch staat mircera niet op de dopinglijst van het Wereldantidopingagentschap. "Als je mircera als doping wil valideren, moet het in alle labo's gedetecteerd kunnen worden", stelt Renno Roelandt, ondervoorzitter van het BOIC en lid van het WADA.

Mircera kan dus opgespoord worden, maar nog lang niet overal. "In het Gentse dopinglabo is mircera al wel opspoorbaar, maar de criteria zijn nog niet vastgelegd door het WADA", aldus professor Frans Delbeke. Niemand kan in deze Tour dus betrapt worden op het gebruik van mircera. Anonieme renners getuigen dat het peloton dat maar al te goed weet.

Het beloofd dus een straffe Tour en staffe Spelen te worden dit jaar. ;)

linkje naar het artikel?

Ik vraag mij af waarom ze zich de moeite nog doen. Voor elk product dat ze blacklisten,
komen er wel 2 andere die ze nog niet kunnen opsporen. Topsport is tegenwoordig eerder
wetenschap & chemie dan prestaties :p

Wat ik niet snap is dat ze niet een opmerking in de statuten opnemen met dat alle middelen verboden zijn behalve boterhammen met kaas... vind je iets wat nog niet op de lijst staat... direct uitsluiten die handel, niet eerst wel toestaan totdat je het op een papiertje hebt staan. Misbruik is misbruik en niet pas als het op een papiertje staat.

laat gwn alles toe er is altijd wel iemand die door de mazen van het net glipt.

Wat ik niet snap is dat ze niet een opmerking in de statuten opnemen met dat alle middelen verboden zijn behalve boterhammen met kaas... vind je iets wat nog niet op de lijst staat... direct uitsluiten die handel, niet eerst wel toestaan totdat je het op een papiertje hebt staan. Misbruik is misbruik en niet pas als het op een papiertje staat.

Die verwijzing staat er wel in maar voor bepaalde middelen is dat niet zo makkelijk. Je moet dan eerst de soort opnemen en dan kan je gelijk alle gelijke middelen ook strafbaar maken.

Er staat nu o.a. een verwijzing in naar alle hormonale middelen, alle betablokkers, alle EPO-gelijkend etc. Dit middel zal buiten de boot vallen omdat het niet beschreven is.

De dopinglijst gaat niet meer uit van de middelen zelf maar de werking op zich. Een middel kan dus wel verboden zijn terwijl het niet op de lijst staat maar als een bepaalde werking niet op de lijst staat dan is het middel ook niet verboden. Zo zijn pijnstillers in veel gevallen toegestaan maar bepaalde soorten pijnstillers die behoren tot de narcotica blijven verboden.

Op de dopinglijst staat deze tekst opgenomen :

Met uitzondering van de groepen S7 en P1 geldt dat naast de genoemde stoffen ook stoffen verboden zijn met een vergelijkbare chemische structuur of vergelijkbare biologische werking.

Zoals gezegd, is de chemische structuur of biologische werking niet vergelijkbaar dan zal het middel (nog) niet verboden zijn.

Die verwijzing staat er wel in maar voor bepaalde middelen is dat niet zo makkelijk. Je moet dan eerst de soort opnemen en dan kan je gelijk alle gelijke middelen ook strafbaar maken.

Er staat nu o.a. een verwijzing in naar alle hormonale middelen, alle betablokkers, alle EPO-gelijkend etc. Dit middel zal buiten de boot vallen omdat het niet beschreven is.

De dopinglijst gaat niet meer uit van de middelen zelf maar de werking op zich. Een middel kan dus wel verboden zijn terwijl het niet op de lijst staat maar als een bepaalde werking niet op de lijst staat dan is het middel ook niet verboden. Zo zijn pijnstillers in veel gevallen toegestaan maar bepaalde soorten pijnstillers die behoren tot de narcotica blijven verboden.

Op de dopinglijst staat deze tekst opgenomen :

Zoals gezegd, is de chemische structuur of biologische werking niet vergelijkbaar dan zal het middel (nog) niet verboden zijn.

En andersom dan, alles is verboden tenzij we het toestaan... is dat makkelijker misschien ?

(overigens aangezien dit "verbeterde epo" schijnt te zijn vraag ik me af of het niet lijkt op epo, dan wel in werking.)

Als je mircera als doping wil valideren, moet het in alle labo's gedetecteerd kunnen worden

Staat ook in het stukje, het kan dus niet overal opgespoord worden en wordt daarom niet aangemerkt als doping.

Het valt dus wel onder de gelijkende middelen als ik het zo lees maar wordt niet zo aangemerkt omdat niet ieder lab het kan opsporen.

Het is toch elk jaar zo. Er worden steeds nieuwe middelen uitgevonden die nog niet opspoorbaar zijn of nog niet op die lijst staan.

dus uiteindelijk is de tour niet echt eerlijk meer,want de grote ploegen hebben veel geld en worden vaak ook door de farmaceutische industrie gesteund,en die weten vast wel welke doping testen gedaan worden,of wat te doen om het te ontlopen...

wellicht handiger om alles vrij te geven,heeft idereen evenveel kans en ook de keus om te gebruiken,en hoeven we de onderzoeks bedrijven ook niet in leven te houden.

Vrijgeven van medicijnen gebeurt nooit en is ook een verkeerd signaal. Natuurlijk wordt er aan de top driftig geslikt en gespoten maar er zijn genoeg sporten waar dopinggebruik niet wijd verspreid is. Dat betekent niet dat er in die sporten geen doping wordt gebruikt maar als je het vrijgeeft kan je er donder op zeggen dat in iedere tak van sport doping op grote schaal gebruikt gaat worden.

Sporten waar geen droog brood in te verdienen valt lenen zich ook niet voor wijd verspreid dopinggebruik. Daarvoor is de begeleiding + de kuurtjes zelf gewoon te duur. In veel sporten zijn sporters al blij dat ze voorzieningen om te trainen hebben, laat staan dat ze doping of goede begeleiding kunnen betalen. Blijven nog wel staats gesponsorde doping programma's over in sommige sporten, wat dat betreft verwacht ik dat China zeer hoge ogen gaat in Beijing.

En dan sporen ze deze Epo weer op... Ze kijken ff in een oud russisch anabolen boek en knallen dat weer naar binnen.

Vrijgeven van medicijnen gebeurt nooit en is ook een verkeerd signaal. Natuurlijk wordt er aan de top driftig geslikt en gespoten maar er zijn genoeg sporten waar dopinggebruik niet wijd verspreid is. Dat betekent niet dat er in die sporten geen doping wordt gebruikt maar als je het vrijgeeft kan je er donder op zeggen dat in iedere tak van sport doping op grote schaal gebruikt gaat worden.

Sporten waar geen droog brood in te verdienen valt lenen zich ook niet voor wijd verspreid dopinggebruik. Daarvoor is de begeleiding + de kuurtjes zelf gewoon te duur. In veel sporten zijn sporters al blij dat ze voorzieningen om te trainen hebben, laat staan dat ze doping of goede begeleiding kunnen betalen. Blijven nog wel staats gesponsorde doping programma's over in sommige sporten, wat dat betreft verwacht ik dat China zeer hoge ogen gaat in Beijing.[/QUOTE]

Wat bedoel je hiermee ?

Wat ik er mee bedoel? Dat er nog steeds landen zijn waar sportploegen vanuit de staat doping aangereikt krijgen en alle faciliteiten voor hun vergoed worden. China is een goed voorbeeld maar er zijn nog wel andere landen waar de staat faciliteiten aanbiedt en eventueel ook voorziet in doping. In de jaren 70 was dat vrij standaard, tegenwoordig is dat in kapitalistische landen vooral geregeld door commerciele ploegen. Dat soort ploegen bestaan in China niet en evenmin in Cuba of Noord Korea. Nu zal het laatste land weinig oogsten in Beijing maar Cuba en zeker China pakken toch aardig wat goud mee. Net zo goed als in het gewichtheffen veel voormalige Oostblokker nog staatssteun krijgen.

Maar goed ze moeten opboksen tegen sporters uit kapitalistische landen en die doen het ook niet allemaal op een boterham met pindakaas. Alleen verschilt het nog wel per sport waar veel of weinig doping wordt gepakt.

Atletiek, wielrennen, boksen, gewichtheffen zijn de gekende sporten waar redelijk veel gepakt wordt maar tegelijkertijd zijn er sporten waar de commerciele belangen een stuk kleiner zijn en een dopingprogramma te duur is om te volgen voor veel sporters. Roeien levert bijvoorbeeld amper wat op, dan schiet het ook niet op om je voor duizenden of tienduizenden euro te doperen.

ach het is gewoon een spelletje en ze offeren er eentje op van een ploeg die toch niet zo goed is en de rest lacht zich een bult vol met epo

Terug
Naar boven