AndroidHealthClinic

striemen

acbke

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m91
Massa
98kg
Vetpercentage
11%
hallo,

Ik heb al een jaar last van striemen op mijn bovenkant van de biceps naar de oksels toe, eerst viel dit niet echt op maar nu zijn ze nog altijd niet verdwenen en merk je ze al beter op. Wat kan je doen om striemen te laten verdwijnen?

Laatst bewerkt:
Er is een middel tegen borstkanker verder niet veel

Die verdwijnen niet, had je eerder moeten bedenken voordat je aan de shakies en creatine begon.

Striemen zijn een bijwerking van shakes, creatine en pre-workout producten. Niks meer aan te doen en het is uiterst besmettelijk, het zal niet lang duren voor je hele lichaam onder de striemen zit.

• Topic Starter Topic Starter
Die verdwijnen niet, had je eerder moeten bedenken voordat je aan de shakies en creatine begon.

Ik gebruik geen shakes of creatine...

---------- Post toegevoegd 27 May 2013 om 19:19 ----------

Striemen zijn een bijwerking van shakes, creatine en pre-workout producten. Niks meer aan te doen en het is uiterst besmettelijk, het zal niet lang duren voor je hele lichaam onder de striemen zit.

Wat zeg je? Ik gebruik geen shakes, creatine of pre-workout producten. Is het niet gewoon omdat mijn spieren te rap groeien fzo?

luister niet naar die trolls, het komt omdat je huid te snel gegroeid is

oftewel uitgerekt. Er zijn van die creme's dat t minder maakt maar dat helpt niet echt, na een paar jaar wordt het wit en zie je het amper nog. Ik heb van die rode striemen op mn rug al 2 en een half jaar ofzo. Uiteindelijk wordt dat wel wit en dan valt het niet op.

Ik heb al jaren (misschien wel 10) striemen op mijn onderrug. Ze zijn in de loop der jaren wat minder rood geworden, maar nog steeds duidelijk zichtbaar. Ze worden dus wat vager maar gaan meestal niet weg. Middeltjes schijnen nauwelijks tot niet te helpen.

het enige dat je kan doen is je huid wat vettig houden door olie te smeren dat ze niet groter worden.vooral als je gaat trainen.
ze gaan nooit weg gaan.miss wel dat ze wit worden.maar weet niet of dat op die plaats gaat gebeuren als je blijft trainen.heb zelf ook 2kleine striemen tussen mijn borst en schouder.al 2jaar.word niet groter maar word ook niet wit.

Ik heb t ook, en vrij veel. Dit omdat ik best dik was, en nu 10kg ben afgevallen zie je die striemen bij mij overal zitten...

Heb een paar striemen aan de linkerkant van mijn buik eerst waren ze rood nu "wit?" maar ze zitten er nog steeds, soort van littekens.

niks aan te doen. Ik doe er bio-oil op om te voorkomen, lijkt wel te helpen want er komen al lange tijd geen nieuwe striemen meer bij :) mijn oksels en biceps (vooral links) staan vol, ook op mn bovenbenen/heup en onderrug.

Als je te dik was blijft je ze houden.

Je blijft ze sowieso houden. De huid is uitgerekt door te snelle groei, of dit nu komt door groei van spieren of van vet maakt niet uit. (vrouwen krijgen ze vaak bij de buik als ze zwanger zijn)

Het zijn eigenlijk gewoon littekens die dus helaas nooit meer verdwijnen.

Als je veel traint kun je in korte tijd snel groeien. Door de snelle groei van het spierweefsel wordt het vel uitgerekt. Dit is niet pijnlijk, maar leidt wel tot (lelijke) paarsrode strepen. Zogenaamde groeistrepen (striae).

Groeistrepen zijn niets meer of minder dan littekens. In het begin zijn de strepen nog paarsrood -dan is het nog aan het uitscheuren-, maar na enige tijd (lees: maanden of jaren) zullen ze gaan vervagen en wit worden.

Ze kunnen wel verkleinen als je langzaam terug rekt maar weg gaan ze nooit. Ik heb er ook een boel op me buik doordat ik te snel aankwam, maar de mijne zijn nooit rood geweest, ze zijn me eigen huidskleur dus het valt alleen op van dichtbij, ik heb er lang mee gezeten maar nu doet het me eigenlijk niks meer, iedereen heeft zo zijn "inperfecties", beauty is only in the eye of the beholder :D

Ze zijn hardcore het laat zien dat je enorm veel gegroeid ben. Ik heb ze overal, biceps,triceps,onderarm,borst,rug,schouders,benen. Het zijn littekens voor je heel je leven niks meer aan te doen! Zoals hierboven beschreven is worden ze uiteindelijk wit.

Ze zijn hardcore het laat zien dat je enorm veel gegroeid ben. Ik heb ze overal, biceps,triceps,onderarm,borst,rug,schouders,benen. Het zijn littekens voor je heel je leven niks meer aan te doen! Zoals hierboven beschreven is worden ze uiteindelijk wit.

bedankt voor de uitleg ben blij dat ze wit zullen worden. Kvind het wel nog stoer, als iemand vraagt hoe kom je aan die striemen op je earm? Dan kan je zeggen dat je veel gains maakt ;p

Ik heb ze ook op mijn onderrug.
Je kan de kans verminderen door je minimaal 1x per dag in te smeren met Bio Oil, of vaseline. ik deed dat iedere nacht.. Maar na een tijdje heb je daar geen zin meer in..
Er zijn er maar 2 bijgekomen. Ik train mijn onderrug ook niet meer te zwaar, misschien ligt het daar niet eens aan maar toch doe ik het voor de zekerheid.

Ik heb ze ook op mijn onderrug.
Je kan de kans verminderen door je minimaal 1x per dag in te smeren met Bio Oil, of vaseline. ik deed dat iedere nacht.. Maar na een tijdje heb je daar geen zin meer in..
Er zijn er maar 2 bijgekomen. Ik train mijn onderrug ook niet meer te zwaar, misschien ligt het daar niet eens aan maar toch doe ik het voor de zekerheid.
Ik heb gehoord dat zwitsal helpt, ik gebruik het nu al een week en het is wel een beetje verbeterd

Terug
Naar boven