MuscleMeat

Studie in België

Anoniem_1984_1

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Is er in België iets dergelijks als een studiefinanciering voor studenten van rond de 20 jaar oud?

Een kennis van mij haar vriend zijn ouders stellen zich telkens negatief op ten opzichte van haar. Aldus hem moet hij het wel accepteren uit angst dat hij anders op straat wordt gezet en zijn studie niet af kan maken.

Ik kan mij niet voorstellen dat er in België niet iets dergelijks is voor studenten die op zichzelf wonen, een of andere uitkering of dergelijks.

Nederland (IB-groep) steunt het studeren in Belgie. Je krijgt dus gewoon uitwonend en normale studiefinanciering.
Alleen heb je geen OV in Belgie. Daarentegen is het in veel steden normaal dat studenten vrij mogen reizen in de stad.
Voordeel is ook dat studies een stuk goedkoper zijn. Kan je zo 1000+ euro per jaar schelen.

Of bedoel je een Belg? Dan weet ik het niet.

Jawel je kan op jeigen gaan wonen. Betekent je domicile van thuis verwijderen. Krijg je een bijdrage van de staat. Echter vaak is dit te weinig. In Nederland is de regeling veel beter.

Ze kan ook een rechtzaak tegen ouders starten. ;) Is een keertje geweest. Een kerel die ruzie had met ouders, deze wilden studies niet betalen. De rechter oordeelde dat de ouders dit verplicht waren.

• Topic Starter Topic Starter
Jawel je kan op jeigen gaan wonen. Betekent je domicile van thuis verwijderen. Krijg je een bijdrage van de staat. Echter vaak is dit te weinig. In Nederland is de regeling veel beter.

Ze kan ook een rechtzaak tegen ouders starten. ;) Is een keertje geweest. Een kerel die ruzie had met ouders, deze wilden studies niet betalen. De rechter oordeelde dat de ouders dit verplicht waren.
Wat is tre weinig.

Ik krijg net te horen dat het hier iemand betreft die kennelijk nu bijna 20 is en nog steeds op de middelbare school zit.???

In ieder geval lijkt het me toch oplosbaar te moeten zijn via iets aanvullends zoals een bijbaantje.

Is het bedrag werkelijk zo laag dat er niet van geleefd kan worden of zul je gewoon moeten leren met minder te doen?

Wat is tre weinig.

Ik krijg net te horen dat het hier iemand betreft die kennelijk nu bijna 20 is en nog steeds op de middelbare school zit.???

In ieder geval lijkt het me toch oplosbaar te moeten zijn via iets aanvullends zoals een bijbaantje.

Is het bedrag werkelijk zo laag dat er niet van geleefd kan worden of zul je gewoon moeten leren met minder te doen?

Of het voor middelbare school geldt weet ik niet. Bedrag is voor een student niet echt leefbaar. De meeste zoeken toch een bijbaantje.

Is er in België iets dergelijks als een studiefinanciering voor studenten van rond de 20 jaar oud?

Een kennis van mij haar vriend zijn ouders stellen zich telkens negatief op ten opzichte van haar. Aldus hem moet hij het wel accepteren uit angst dat hij anders op straat wordt gezet en zijn studie niet af kan maken.

Ik kan mij niet voorstellen dat er in België niet iets dergelijks is voor studenten die op zichzelf wonen, een of andere uitkering of dergelijks.

er is wel een studiefianciering, maar zelfs zonder zijn de meeste opleidingen hier behoorlijk goedkoop (500€)

yup, is net wat meer dan 1000 euro per jaar + je moet maar 100 euro inschrijvingsgeld betalen ipv 500 ofzoiets
ik heb het ook gehad, maar mijn moeder is met het geld gaan lopen
en dan moest ik alsnog mijn schooljaar zelf betalen en wat boeken.. what a b*ch

Voor het middelbaar weet ik het niet. Voor hoger onderwijs kan je je laten inschrijven als zelfstandig student wanneer je alleen woont en een deeltijdse job hebt. Dan krijg je een serieuze beurs.

Kijk anders ff hier voor de complete regelgeving, stuur hen desnoods een mail met je vraag:
http://www.ond.vlaanderen.be/studietoelagen/

Terug
Naar boven