XXL Nutrition

Super Hi-Vision, HD in het kwadraat

Flash1982

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
434
Super Hi-Vision, de technologie die High Definition (HD) tv moet vervangen, is een stap dichterbij. JVC heeft een projector gemaakt die de beelden kan projecteren, voorheen waren er twee nodig.

Super Hi-Vision is de opvolger van HD . De technologie heeft een beeldresolutie die 16 keer hoger is dan de huidige HD-tv's en vier keer de resolutie van 4K-cinema. Voorheen waren er twee projectors nodig om Super Hi beeld weer te geven. JVC heeft het nu voor elkaar dat het met één projector kan. Het apparaat weegt 50 kilo, ongeveer de helft van de vorige projectors. Super Hi-Vision zorgt voor nog veel scherper en gedetailleerder beeld dan kan worden behaald met HD.

Jarenlange ontwikkelingDe ontwikkeling van Super Hi-Vision begon in 2002 en is naar verwachting in 2020 klaar voor de markt. Ter vergelijking: de ontwikkeling van HDTV begon in 1964 door de Japanse omroeporganisatie NHK. Zij investeren als enige zendermaatschappij ook zwaar in Super Hi-Vision. NHK is van plan om een deel van de Olympische spelen in 2012 in Super Hi-Vision te filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=jfj3LsZlpWU

Kan ik dan dus WEER een nieuwe TV kopen.. Of blijft het in 50kg. projector vorm? Dat hoef ik niet in m'n casa te hebben namelijk

wat een onzin ook, voor thuis is 1080p voldoende ,veel hogere resoluties zal het menselijk oog nauwelijk verschil zien, ik zie soms al amper verschil tussen 720p en 1080p

wat een onzin ook, voor thuis is 1080p voldoende ,veel hogere resoluties zal het menselijk oog nauwelijk verschil zien, ik zie soms al amper verschil tussen 720p en 1080p

Jij kijkt zeker alleen maar op je 24" monitor? Je ziet weldegelijk een heel duidelijk verschil tussen 720p en 1080p op een grote tv.

• Topic Starter Topic Starter

dan zou ik eens een afspraak maken met hans anders.

een mensenlijk oog kan wel degenlijk hogere resoluties waarnemen!

Wat denk je dat ze miljoenen in een project stoppen als niemand het verschil kan zien..?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij nog scherper dan 1080p.

Dacht vroeger al dat ik met digitaal beeld mooi beeld had. Nu met HD echt supervet, maar daar lachen we tegen die tijd alleen maar om waarschijnlijk.

dan zou ik eens een afspraak maken met hans anders.

een mensenlijk oog kan wel degenlijk hogere resoluties waarnemen!

Wat denk je dat ze miljoenen in een project stoppen als niemand het verschil kan zien..?:rolleyes:

Gebeurt dat niet met zoveel producten?
Als er maar winst uit gemaakt kan worden, heel simpel.
Bedrijven willen gewoon iets hebben wat winst maakt (moet ook nog voldoende winst zijn anders verkopen ze het ook weer omdat het niet voldoende winst geeft, lees als ze het verkopen kunnen ze dat geld in een ander project stoppen wat meer winst geeft)

Dus bedrijven hebben echt care of het nuttig is of niet als ze er maar voldoende op kunnen verdienen.. Welkom op aarde

Edit: in dit geval zou het wel nut hebben, vermoed dat tv's steeds groter worden... Al is onze internet verbinding hier nog niet klaar voor(wat ik zie als soort nieuw medium als stream, geloof niet dat je in de toekomst nog een schijfje koopt..)

Maar gezien de ontwikkelingen de aankomende 10 jaar is dit een goede ontwikkeling, alleen waar ik dan weer aan denk is het feit 3D, lijkt wel of dat op dit platform er weer uit gaat (wat ik overigens niet gek zou vinden)

Laatst bewerkt:
Heb het even uitgerekend voor jullie.

720p = 921.600 pixels
1080p = 2.073.600 pixels

Best groot verschil dus.

Terug
Naar boven