XXL Nutrition

te veel eieren

Twerff

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Hallo,
Ik ben 14 jaar oud, ik doe de teen workout op scoobysworkshop.com en heb een vraag over mijn voeding. Mijn moeder vind dat ik niet meer dan 4 eieren per week mag eten en ze wil geen wei-poeder kopen omdat het te duur is. Ik zou graag iets van twee eieren per dag eten omdat ik heb gehoord dat het een erg goede vorm zou zijn van eiwitten en andere voedingswaarden. Mijn moeder weet wel dat het een fabeltje is dat zo veel eieren eten je cholesterol heel erg verhoogt, alleen ze vind dat ik niet vaak genoeg train om zoveel eieren te eten, en dat ik genoeg eiwitten enz uit mijn dagelijkse voeding kan halen. Ik zou graag willen weten wat jullie hier van denken, misschien mijn moeder ompraten en het zou fijn zijn als ik wat advies zou kunnen krijgen over mijn voedingsprogramma zodat ik het misschien kan verbeteren. Wat ik op een normale dag eet:

ontbijt: 90g havermout met 250 ml halfvolle melk.

lunch: 4 waldkorn boterhammen met 30+ kaas en kipfilet en/of ham.

3e maaltijd: appel, 2 waldkorn boterhammen met appelstroop en kipfilet.

avondmaaltijd: Ik bepaal niet wat ik 's avonds eet alleen meestal maakt mijn moeder wat gezonds zoals aardappelen met sperziebonen en vis.

5e maaltijd: bakje magere yoghurt met muesli en een appel.

Het is ook zo dat ik niet te uitgebreide maaltijden mee naar school kan nemen. Alvast bedankt!

Hey,
Ik ben ook 14... en doe niet echt aan een voedingsschema...
Ik eet gewoon wat ik lekker vind... maar kijk wel wat erin zit..
Zo kijk ik gewoon een beetje waar veel eiwit in zit enz ..
Dus ik ga naar voedingwaardetabel.nl en kijk daar..
Dan neem ik bijv 2 volkoren broodjes met 20+ kaas naar school ofzow...
En dat combineer ik dan met cardio en KT en dan begin ik ookal
redelijk wat vooruitgang te zien langzaam aan...
Dus op deze leeftijd niet te streng worden voor jezelf

smorgens 500ml magere melk drinken
s avonds geen magere yoghurt, maar 500gr kwark
portie noten ergens tussen nog
mischien hier en daar nog 300ml magere melk
es een blikje tonijn of sardines of wat filet américain tussendoor.. je zal al heel wat meer eiwit binnen hebbn..
grtz

-

Reden: -
Laatst bewerkt:
Twerfie, alle moeders zien niet graag hun jongens groter en gespierder worden (mss kunnen ze moeilijk verwerken dat hun kleine mannetje groter wordt, ik weet het niet) maar toen ik 23 was kreeg ik nog te horen dat ik niet zoveel moest eten en dat het allemaal nergens voor nodig was. Werk er omheen hoe lastig ook. Drink dan meer melk (in 1 groot ei zit maar 9gr proteine) In melk 17,5 per halve liter! Een bakkie kwark: 65gr!

Zet hem op jongen!

Laatst bewerkt:
Bij 14 jaar heb je eigenlijk geen voedingsschema nodig, eet gewoon veel, en veel eiwitten.

Mijn moeder weet wel dat het een fabeltje is dat zo veel eieren eten je cholesterol heel erg verhoogt, alleen ze vind dat ik niet vaak genoeg train om zoveel eieren te eten, en dat ik genoeg eiwitten enz uit mijn dagelijkse voeding kan halen
Seriously, wees blij met zo'n moeder. Ze heeft helemaal gelijk. Dingen als heel veel melk drinken, wat ik zelf ook doe, of eieren eten moet je eigenlijk pas doen als je weet dat het anders niet lukt. Whey hetzelfde verhaal. Het is niet erg ofzo natuurlijk, maar de les die je moeder je wil leren heb je vele malen meer aan.

Gezien je 14 bent heb je nog meer dan tijd zat om rustig je voeding op orde te krijgen, en zul je niet zo groot zijn dat je 300gram proteine per dag nodig hebt ofzo. Ik vind je voeding trouwens al heel goed. Ik weet niet of het voldoet aan je kcal behoefte en voorgestelde macro's maar je wilt niet weten waarop ik elke dag teerde op jouw leeftijd.

Wat heeft je moeder voorgesteld om op een minder extreme manier toch je voor ogen gestelde hoeveelheid (1.5g per kg lichaamsgewicht? 30% van je totale kcal inname?) proteine binnen te krijgen?

Laatst bewerkt:
Eieren zijn toch gewoon voeding. Ik eet er bijna elke morgen 5 hele. Niets mis met eieren.

Magere melk, alleen ei eiwit.....WTF! Waarom?

Belangrijkste is gewoon dat je genoeg eet, niet op die kleine details letten.

idd nog niet zo pietje precies doen.
Zorg dat je goed en veel eet.
Je kan je boterhammen extra dik beleggen (vooral vlees of pindakaas erop) en extra veel melk drinken.

Terug
Naar boven