MuscleMeat

Te vroeg overleden Pro's(bodybuilders)

Bezoekers in dit topic

Dan is het meer het gewicht dat het ego maakt ipv de oefening.

En de persoon niet te vergeten, ken zat lui die niet caren om gewicht, maar ken er ook zat die ego liften.
 
Dan is het meer het gewicht dat het ego maakt ipv de oefening.
Ja fair. Toch valt er nog te discussiëren wat er effectiever is als je puur kijkt naar hypertrofie in quadriceps. Dan wint de leg press of hack squat het waarschijnlijk wel.

Maar met die opmerking trap ik waarschijnlijk op heel veel zieltjes. :emo:

Bij deze meld ik mij vast af voor de vervolgdiscussie. :clown:
 
#squat heavy or die trying was zijn motto
 
Ja fair. Toch valt er nog te discussiëren wat er effectiever is als je puur kijkt naar hypertrofie in quadriceps. Dan wint de leg press of hack squat het waarschijnlijk wel.

Maar met die opmerking trap ik waarschijnlijk op heel veel zieltjes. :emo:

Bij deze meld ik mij vast af voor de vervolgdiscussie. :clown:
Kijk maar uit, volgens mij worden er hier ook al topic bans uitgedeeld als je zegt dat roids risicovol zijn.
 
Kijk maar uit, volgens mij worden er hier ook al topic bans uitgedeeld als je zegt dat roids risicovol zijn.

Maar dat zijn ze ook :trollface:
 
Het is niet alleen maar de schuld van de spotters of het ontbreken van side racks natuurlijk.

Ik vind ook dat je als lifter toch wel het inzicht moet hebben dat dit een flink zware lift gaat worden en dat je dat even gewoon goed moet voorbereiden. Je weet heus wel of je een lift net wel / net niet gaat halen, dit was ook nog eens geen technical fail verder maar duidelijk gewoon een all out max effort lift. De extreme high bar positie inclusief knee wraps helpen ook niet echt mee. Ik zag er nog een andere dude aan de linkerkant bij staan die niet echt ingeschakeld leek te zijn als spotter verder. Als je dan toch twee extra man tot je beschikking hebt is het beter om in dit geval aan beide kanten een mannetje te zetten en dan zonder back spotter te liften, zodat je in het meest extreme geval de halter zelfs nog zou kunnen droppen zonder een back spotter zwaar te verwonden. Side racks waren wellicht niet eens beschikbaar, lijkt een soort crossfit gym te zijn met wall racks en dergelijke. (Achter die glazen deur zitten trouwens gewoon kinderen mee te kijken, zie dat nu pas.)

Ik squat zelf al jaren niet meer in een rack of een cage maar vanuit free stands / een competition rack en wil bij écht zware lifts aan elke kant minimaal één spotter. Daar moet je dan wel de beschikking over hebben en ze moeten ook wel weten wat ze moeten doen natuurlijk.

Als je geen side racks gebruikt én geen spotters hebt maar toch zwaar wilt liften moet je écht weten hoe je bailt bij dit soort lifts. Als de halter naar achteren dreigt te gaan, spring je naar voren en drop je de halter vrij makkelijk achter je. Als de halter naar voren dreigt te gaan, spring je juist naar achteren en drop je de halter met een soort push over je hoofd heen. Deze laatste variant is niet aan te raden. Als de halter naar voren rolt is er meestal sprake van technische fouten in je lift.

Ik heb het idee dat de lifter in dit filmpje misschien de halter nog wel naar achteren had willen droppen in die splitseconde voordat hij op zijn billen terecht komt, maar weet dat er iemand achter hem staat die daardoor behoorlijk wat fysieke schade kan oplopen. Hij wist op dat moment ook niet dat de andere optie sterven zou betekenen natuurlijk. En dan gaat 'ie dus zitten, maar door de extreme high bar positie en het gerol van de dude links schuift het zwaartepunt van de halter naar voren toe en rolt 'ie over z'n nek.
 
Hij heeft nog steeds spijt dat hij niet voor die derde rep ging. Overigens opvallend dat hij geen geurzout gebruikte.

Geurzout is overbodig voor de ekte OG's.
 
Geurzout is overbodig voor de ekte OG's.
Facepalm.gif
 
Ik snuffel er wel graag aan.

Aaaaargh!.gif
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven