MuscleMeat

Tech hulp gezocht

spiertje16

Monstrous Giant
Waardering
0
Ik heb net de binnenkant van mijn pc even verkend omdat ik wat info moest weten over de installatie van een nieuwe vid kaart
4Launch

Deze kaart heeft waarschijnlijk een voeding sterkte van 350 watt nodig
Op mijn voeding stonden deze gegevens

Input: 100w 120 v
200w 240 v

Output +5v
250W max +12v
+5vsb

Max combined power on 5v and +3,3 v output is 170watt

Iets zegt me dat ik die eis niet ga halen ?

Karma included

Je huidige voeding is inderdaad niet sterk genoeg!
Echter kloppen de stickers op voedingen niet altijd en zou je het gewoon kunnen proberen. Als de voeding te weinig vermogen zou geven merk je dat snel genoeg door bijv. spontaan crashen van je pc (blue screens/reboots) tijdens het werken in je OS/ spelen van games.

Wat je leest op de voeding is idd het maximaal continu vermogen op die voedingen ... dit komt in de pc praktijk overeen met een 300 tot 350 watt voeding ... Je nieuwe videokaart zal werken denk ik .. maar je moet rekening houden met de aanschaf van eventueel een nieuwe voeding... Die kun je in alle klassen en merken krijgen, maar ik adviseer je toch om voor een gerenommeerd merk te gaan op dit gebied ...

Q-tec claimed wel voor een klein prijsje enorme voedingen te leveren, maar dit is erg instabiel en goedkoop ..

Goede voedingen zijn Antec, Enermax en Thermaltake.. Reken erop dat je voor een knappe goede powersupply toch wel iets meer kwijt bent (vanaf 60 euro) maar dan heb je ook een voeding erin liggen waar je rustig je gang mee kunt gaan en die niet constant op zijn top ligt te boosten...

Zo'n 7600 GT lust toch wel wat :) en het max trek je eruit als je er ook voldoende in stopt ;)

Sucess spiertje !

Wat je leest op de voeding is idd het maximaal continu vermogen op die voedingen ... dit komt in de pc praktijk overeen met een 300 tot 350 watt voeding ... Je nieuwe videokaart zal werken denk ik .. maar je moet rekening houden met de aanschaf van eventueel een nieuwe voeding... Die kun je in alle klassen en merken krijgen, maar ik adviseer je toch om voor een gerenommeerd merk te gaan op dit gebied ...

Q-tec claimed wel voor een klein prijsje enorme voedingen te leveren, maar dit is erg instabiel en goedkoop ..

Goede voedingen zijn Antec, Enermax en Thermaltake.. Reken erop dat je voor een knappe goede powersupply toch wel iets meer kwijt bent (vanaf 60 euro) maar dan heb je ook een voeding erin liggen waar je rustig je gang mee kunt gaan en die niet constant op zijn top ligt te boosten...

Zo'n 7600 GT lust toch wel wat :) en het max trek je eruit als je er ook voldoende in stopt ;)

Sucess spiertje !

that's RIGHT!

ik heb ook een 7600 GS en die heb ik nu aan een 500 watt voeding hangen van CoolMax!

uitstekend & stabiel ( ik had geen geld genoeg voor een Antec/ Enermax/ Thermaltake )

:o :D

Gewoon minimaal 500W erin gooien. Zit je meer dan goed als je er ooit een andere proc/HD/DVD burner nog vervangt/inzet.

Ik heb zelf vorige week de XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 XXX-edition gekocht. Dit heeft niks met pr0n te maken, maar 't is de lichtelijk overgeklokte versie van de kaart uit jouw link, dwz: een clock rate van 590 MHz en een memory clock van 1,6 GHz in plaats van de standaard 560 MHz en 1,4GHz.

Eigenlijk wou ik een 7900 GT 512MB kopen, maar die was helaas net te lang voor m'n moederbord, dus is het de 7600 GT geworden. Ben er niettemin erg tevreden over, kan games als HL2 en Doom3 vloeiend spelen op 1280x1024 op de allerhoogste quality settings, mits ik de AA niet te hoog zet. Ik gebruik overigens de standaard voeding. Weet niet hoeveel Watt, maar 't heeft nog een problemen opgeleverd gelukkig.

Terug
Naar boven