Fitness Seller

technische hulp gevraagd

XLarge

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Nu wil ik een dvd branden zie ik oppeens dat de computer mijn brander+dvdspeler niet meer herkent.
Nu ben ik naar apperaat beheer gegaan staan er uitroeptekens voor de brander en dvdspeler.
klik ik op probleemoplosser zegt ie dit:

Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Wie kan mij helpen? het zou echt heel fijn zijn,ik kom er niet uit en ik heb 2fantastische spellen klaar liggen.
{ik ga nu trainen dus karma geven kan pas over een uurtje ongeveer}

opnieuw opstarten, waarbij je in BIOS de optie "hardware automatisch herkennen", UIT moet hebben staan zodat Windows het kan herkennen!:D

suc6 ermee!:cool:

• Topic Starter Topic Starter
klusmier zei:
opnieuw opstarten, waarbij je in BIOS de optie "hardware automatisch herkennen", UIT moet hebben staan zodat Windows het kan herkennen!:D

hoe kom ik in dat bios menu en waarom automatisch herkennen juist uit staan? hoe kan windows dat juist herkennen?
Je zal er vast veel meer verstand dan mij hebben;)
karma on the way

klusmier zei:

ehm..

bedoel je de optie " plud and play aware OS" indien ja, dat heeft er niks mee te maken want dan zet de bios zuit bepaalde hardware reserveringen uit.

voor zover ik weet is er geen bios optie qua automatisch hardware herkennen, behalve de autodetect optie bij IDE devices (wat je brandert en dvd speler is) echter die manual optie is eigenlijk alleen voor harddisken en niet voor atapi devices.

in de bios kom je meestal door tijdens het opstartlogo, of het geheugen tellen op delete te drukken.

XLarge zei:
hoe kom ik in dat bios menu en waarom automatisch herkennen juist uit staan? hoe kan windows dat juist herkennen?
Je zal er vast veel meer verstand dan mij hebben;)
karma on the way

bij opstarten in t opstartscherm op de knop DEL drukken

je moet OF in t BIOS de functie uit hebben staan OF in Windows; als Windows een foutmelding geeft zal je BIOS het wel herkennen ( maar Windows sucks!):D

Sinlath zei:
ehm..

bedoel je de optie " plud and play aware OS" indien ja, dat heeft er niks mee te maken want dan zet de bios zuit bepaalde hardware reserveringen uit.

voor zover ik weet is er geen bios optie qua automatisch hardware herkennen, behalve de autodetect optie bij IDE devices (wat je brandert en dvd speler is) echter die manual optie is eigenlijk alleen voor harddisken en niet voor atapi devices.

in de bios kom je meestal door tijdens het opstartlogo, of het geheugen tellen op delete te drukken.

dat ligt eraan welk BIOS je hebt, de huidige hebben wel degelijk die functie ingebouwd ( ik ben vroeger systeem/netwerkbeheerder geweest, dus weet idd dat oudere systemen of bepaalde BIOS dit niet hebben;) )

:D

Zoek anders even nieuwe ASPI driver.

klusmier zei:
dat ligt eraan welk BIOS je hebt, de huidige hebben wel degelijk die functie ingebouwd ( ik ben vroeger systeem/netwerkbeheerder geweest, dus weet idd dat oudere systemen of bepaalde BIOS dit niet hebben;) )

:D

ik ben het nogsteeds.. en ik ben het nog niet tegengekomen, echter de functie It-er geeft nog niet aan dat je ook de huidige kloon BIOS-en kent ;) my amd64 shit is al weer 1 jaar oud.
neemt niet weg dat ik nogsteeds geen idee heb waar je over praat :P dus als je even een linkje oid hebt .. graag.

Sinlath zei:
ik ben het nogsteeds.. en ik ben het nog niet tegengekomen, echter de functie It-er geeft nog niet aan dat je ook de huidige kloon BIOS-en kent ;) my amd64 shit is al weer 1 jaar oud.
neemt niet weg dat ik nogsteeds geen idee heb waar je over praat :P dus als je even een linkje oid hebt .. graag.

[Link niet meer beschikbaar]

;) misschien niet duidelijk genoeg, maar ik ben nog even voor je aan t zoeken.........

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

hopelijk maakt dit het wat duidelijker ( uit mijn eigen BIOS)

Sinlath zei:

Als jij systeem/netwerkbeheerder bent, dan ben je in iedergeval niet gecertificeerd. Het plug and play systeem bestaat al tig jaren in de bios en eenieder die ooit een systeem zelf in mekaar gezet heeft moet praktisch weten dat het bestaat.

Yzord zei:
Als jij systeem/netwerkbeheerder bent, dan ben je in iedergeval niet gecertificeerd. Het plug and play systeem bestaat al tig jaren in de bios en eenieder die ooit een systeem zelf in mekaar gezet heeft moet praktisch weten dat het bestaat.

lees....

ik zei net al .. als je "plug and play aware OS" optie bedoelt..

ik zie dat klusmier dat dus bedoelde, zoals gesteld dit gaat om geheugen addresseringen. dit kan je rustig op YES laten staan.

wat certificering betreft kom ik een heel eind ;)

klusmier zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

hopelijk maakt dit het wat duidelijker ( uit mijn eigen BIOS)

die optie bedoelde ik dus in mijn eerdere post.
dit maakt voor het herkennen van je IDE devices niets uit, ik zelf zet het altijd op yes. nog nooit problemen meegehad.

Heb je mischien starforce nightmare gebruikt?:rolleyes:

zo ja download hem opnieuw en klik op enable cd

zo ik ben er weer, ik zie dat er goede reaties zijn alleen snap ik niet hoe dit is gekomen, 2dagen geleden deedt ie het perfect.
Ik ben er nog niet uit.
hieronder mijn scherm wat ie aangeeft {linkje}

Your download link: http://www.easy-sharing.com/110120/het scherm.bmp.html

Laatst bewerkt:
deinstalleer het apperaat (rechtsklikken, stuurprogramma verwijderen) en kies dan voor scannen voor nieuwe hardware. Nu zal hij hem weer vinden en correct installeren.

Als dit niet werkt moet je even kijken welke chipset je mainboard heeft (via , intel, sis) en daarvan de chipsetdrivers downloaden en installeren.

Check je kabels ff

Jopske zei:
deinstalleer het apperaat (rechtsklikken, stuurprogramma verwijderen) en kies dan voor scannen voor nieuwe hardware. Nu zal hij hem weer vinden en correct installeren.

Als dit niet werkt moet je even kijken welke chipset je mainboard heeft (via , intel, sis) en daarvan de chipsetdrivers downloaden en installeren.

kabels gecheckt, apperaat verwijderd en opnieuw scannen hardware opnieuw gevonden en geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
mijn chipsetdrivers opzoeken via intel sis hoe doe ik dat precies?

XLarge zei:
kabels gecheckt, apperaat verwijderd en opnieuw scannen hardware opnieuw gevonden en geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
mijn chipsetdrivers opzoeken via intel sis hoe doe ik dat precies?

[Link niet meer beschikbaar] ;)

had je zelf ook kunnen vinden via Google :p

:D suc6

REUZE BEDANKT!
:rolleyes:

Terug
Naar boven