Fitness Seller

Terreurdreiging?

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Actueel Dreigingsniveau

De kans dat Nederland geconfronteerd wordt met een terroristische aanslag is op dit moment alleszins reëel. In het laatste Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland wordt vastgesteld dat het dreigingsniveau substantieel is. Dit dreigingsniveau is, oplopend gezien, het derde niveau uit het viertal mogelijke algemene dreigingsniveaus: minimaal, beperkt, substantieel en kritiek. Gelet op de dynamiek van de nationale en internationale ontwikkelingen is het niet waarschijnlijk dat het algemene dreigingsniveau op korte termijn naar beneden zal kunnen worden bijgesteld.

http://www.nctb.nl/Terrorisme/actueel_dreigingsniveau/index.asp

Wie komen er dagelijks langs een CS van een grote stad?

Thx ik ga nu naar Den Haag Centraal...

ben zelf elke dag in het centrum van amsterdam, en kom altijd wel langs het CS :)

Ik kom wekelijks in meerdere grote stations... sta er soms wel bij stil, maar net als bijna iedereen is het geen reden om niet meer te treinen.

de angst is de grootste kracht van terrorisme....

Fear only fear itself.

Woon in een dorp, en de kans dat hier iets gaat gebeuren is best klein. Ze zullen eerder voor de wat grotere plaatsen kiezen.

Het is best dat mensen ermee bezig zijn maar vrezen heeft geen zin, dat maakt terrorisme alleen maar sterker.
Het klinkt luguber maar er gewoon niet aan denken blijft imo de beste optie, uiteindelijk zal je er weinig tegen kunnen doen eens het zover zou kunnen komen en je hebt het lot nu eenmaal niet in je eigen handen.
Het valt me ook op dat velen die het altijd als een ver-van-mn-bed-show ervaarden nu opeens wel met de schrik gaan zitten...

Even goed quoten dan

'Nothing to Fear but Fear Itself'

Uit de inauguratiespeech van F.D. Roosevelt in 1933.

Ontopic, de kans op aanslagen is altijd reeel. Ongeacht de alarmfase, juist tijdens de momenten van onoplettendheid slaan terroristen toe. Echt nieuw is het trouwens niet, in de jaren 70 had je in de trein een kans op een kaping door Molukkers. Nu heb je kans dat de Noord-Zuidlijn in Amsterdam wat dieper komt te liggen.

EricR zei:
juist tijdens de momenten van onoplettendheid slaan terroristen toe.
Net daarom dat ik denk dat in tijden van verscherpte controle-fases de kans op een terroristische aanslag het kleinst is.

Ik kom dagelijks op Amsterdam Centraal, en in de metro. En op Schiphol. t*ring, ik ben zo goed als dood.

Ach, de kans op een andere manier aan je eind te komen is nog altijd veel groter. Ik denk trouwens dat als er hier een aanslag met veel doden zou komen, de kans op grootschalige rellen tussen Nederlanders en allochtonen best groot is.

Ja Pimmetje had de terroristen wel even tegengehouden zeker? Wat kan er nou gedaan worden aan een dreiging zoals deze?

hij had ze in de kont gedoet, daar hebben ze niet van terug :D

ach al dat gezeur, sfeermakkerij van de media, vergeleken met 100 jaar geleden zijn de aanslagen hooguit wat groter:D kan me er niet al te druk om maken, waarom zou ik ook? dan kan ik beter in een betonnen bunker gaan zitten als ik het goed wil aanpakken:cool:

Gezellig, ik begeef me dagelijks tussen de top van politiek nederland waarbij ik veel op grote nationale en internationale gebouwen kom. Ministeries, binnenhof, hoge raad, internationaal gerechtshof, Vredespaleis, koninklijke gebouwen, enz..enz....

Wie was er ook al weer zo goed als dood? :D

spreek je nou ook wel eens met die heren uit den haag enzo?
vertel eens wat verhalen Centaur :) ik ben oprecht geïnteresseerd.

Terug
Naar boven