- Waardering
- 560
- Lengte
- Massa
- 40kg
- Vetpercentage
hier heb ik eens over negedacht, de westerse landen hebben 100den jaren moeten doen om te evolueren tot wat we nu zijn ( de mensenrechten en dergelijke) ook is langzaam ons geloof verdwenen over die tijd...
nu is die evolutie veel te snel aan het gaan (of opgedrongen) in moslimlanden, zij hebben bv technologie maar zijn nog altijd even gelovig als wij waren zoveel jaren terug, door bv wapens in combinatie met een sterk geloof komen sommigen op het idee terroristische aanvallen te plegen (voor allah)
nu denk ik, dat het zelfde zou gebeurd zijn met christenen indien we zo snel geevolueerd waren, als iedereen nog zo sterk gelovig zou zijn deden we misschien ook aanslagen in gods naam
en dat dit niet perse komt door de islam, maar gwn een veel te snelle evolutie die normaal eeuwen duurt
ik hoop dat iemand dit een beetje snapt
nu is die evolutie veel te snel aan het gaan (of opgedrongen) in moslimlanden, zij hebben bv technologie maar zijn nog altijd even gelovig als wij waren zoveel jaren terug, door bv wapens in combinatie met een sterk geloof komen sommigen op het idee terroristische aanvallen te plegen (voor allah)
nu denk ik, dat het zelfde zou gebeurd zijn met christenen indien we zo snel geevolueerd waren, als iedereen nog zo sterk gelovig zou zijn deden we misschien ook aanslagen in gods naam
en dat dit niet perse komt door de islam, maar gwn een veel te snelle evolutie die normaal eeuwen duurt
ik hoop dat iemand dit een beetje snapt

) Religie is naar mijn idee een volwassen vorm van het tapijt dat over het hek tussen ratio en irratio gelegd kan worden. Bij kinderen noemen we het verbeelding: denkbeeldige vriendjes en poppen die 'leven'. Het biedt een mogelijkheid om een rotsvast vertrouwen in iets te hebben. Het neemt de twijfel weg over de ultieme vragen van het leven, die naar mijn bescheiden mening zo fundamenteel zijn in onze denkgeschiedenis.
) eigenlijk bijna geen (slachtoffers door) terreur etc. kennen.