MuscleMeat

Test//Deca

Docphil

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m87
Post ik ff in naam van een vriend.

Test-E 500 // 1-12
Deca 200 // 1-10
Arofixen 14-17

Aromasin preventief laten meelopen? Ma&vrij en als hij last begint te krijgen EOD?

Mvg, Phil.

eerste kuur ?
of gevoelig voor gyno, en daarom de aro ?

Tenzij je weet dat hij snel gyno krijgt zou ik die aromasin pas pakken als je het op voelt komen.

Nolva in de buurt houden.

Wat is gyno?

Weet het al

Ik dacht dat je nolva niet als preventief middel moest gebruiken? Aromasin / Letro / Arimidex als preventief middel of nolvadex wanneer er gyno optreedt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gynecomastie

Uit mijn ervaring helpt Nolva geen ruk als er al schijfjes onder mijn tepels zijn, Dan brengen enkel Aromasin of Arimidex soelaas. Misschien dat het preventief wel wat doet, dat weet ik niet. Als ik boven de 250mg per week aromatiserende middelen (test dus vooral) gebruik, laat ik vanaf week 4-5 kleine hoeveelheid AI meelopen om gyno weg te houden, met succes tot nog toe.

Hoe ben je tot die bevinding gekomen? Van tamoxifen zijn meerdere klinische studies die de effectiviteit aantonen, wat ook geheel in lijn is met de verwachtingen (sterk antagonistisch in borstweefsel op de ER), terwijl het van AIs nog te bezien valt, zeker de 'zwakkere' zoals aromasin en arimidex. Oestrogeenniveaus in borstweefsel liggen ook hoger dan het plasma, omdat dit niveau gedeeltelijk afhankelijk is van intracrine productie van het weefsel. Van tamoxifen weet je al dat het specifiek in borstweefsel antagonistisch werkt, dus dan is dat weinig interessant. Van AIs is het nog maar de vraag, zeker gezien de klinische studies uitwijzen dat bijv. arimidex bij lange na niet zo effectief is als tamoxifen.

Zoals ik al zei: uit eigen ervaring. Kreeg na x weken schijven onder tepels (een keer bij een test + primo en een keer bij een test + deca) Nam er dan een tijdje Nolva bij (is sowieso beter voor lipiden dan een AI) maar schijven werden enkel groter. Met zowel Arimidex als Aromasin werden ze kleiner (gingen pas helemaal terug weg na de kur). De combi AI+Nolva leek nog het best van al te werken.

Ik lees minder wetenschappelijke artikels en gebruik minder moeilijke woorden dan jij - dit is slechts mijn eigen ervaring, deze twee "gevalletjes" - dus trek het gerust in twijfel hoor :-)

Voor hetzelfde geld was mijn Nolva twee keer bunk :D

Laatst bewerkt:
Uit mijn ervaring helpt Nolva geen ruk als er al schijfjes onder mijn tepels zijn, Dan brengen enkel Aromasin of Arimidex soelaas. Misschien dat het preventief wel wat doet, dat weet ik niet. Als ik boven de 250mg per week aromatiserende middelen (test dus vooral) gebruik, laat ik vanaf week 4-5 kleine hoeveelheid AI meelopen om gyno weg te houden, met succes tot nog toe.

Hoeveel mg nam je per dag en was het UG of HG ?

20mg ed en het was UG. Helemaal fake was ie denk ik niet want zowel on als off word ik van Nolva een beetje emo (off wel meer) :)

20mg is wat laag als je al gyno hebt. Men zegt dat hoger dan 20mg niets toevoegt maar dat geldt alleen voor het verhogen van je testosteron tijdens de PCT.
Wanneer je gyno hebt mag je wel 40 a 60 per dag nemen toen het weg gaat en dan terug naar 20mg om te voorkomen dat het terug komt.

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 15:48 ----------

Hoe ben je tot die bevinding gekomen? Van tamoxifen zijn meerdere klinische studies die de effectiviteit aantonen, wat ook geheel in lijn is met de verwachtingen (sterk antagonistisch in borstweefsel op de ER), terwijl het van AIs nog te bezien valt, zeker de 'zwakkere' zoals aromasin en arimidex. Oestrogeenniveaus in borstweefsel liggen ook hoger dan het plasma, omdat dit niveau gedeeltelijk afhankelijk is van intracrine productie van het weefsel. Van tamoxifen weet je al dat het specifiek in borstweefsel antagonistisch werkt, dus dan is dat weinig interessant. Van AIs is het nog maar de vraag, zeker gezien de klinische studies uitwijzen dat bijv. arimidex bij lange na niet zo effectief is als tamoxifen.

Wat was de effectieve dosering nolvadex tijdens die onderzoeken?

20mg is wat laag als je al gyno hebt. Men zegt dat hoger dan 20mg niets toevoegt maar dat geldt alleen voor het verhogen van je testosteron tijdens de PCT.
Wanneer je gyno hebt mag je wel 40 a 60 per dag nemen toen het weg gaat en dan terug naar 20mg om te voorkomen dat het terug komt.

---------- Post toegevoegd 31 March 2013 om 15:48 ----------

Wat was de effectieve dosering nolvadex tijdens die onderzoeken?

We leren weeral bij zie :-)

Terug
Naar boven