MuscleMeat

testikeldystrofie

bencher

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Heb een maal gekuurd met sustanon en nagekuurd met clomid en nolva en ik merk dat zelfs nu nog men ballen kleiner als ervoor, ik beb nu juist begonnen met een test250 deca 200 kuurtje en vroeg me af hoe ik het beste men hcg zou nemen om verdere verkleining tegen te gaan ??? ???
wie heeft er nog allemaal last van deze verschining en wat heb je er aan gedaan?

Zou alvast clomid afschaffen na de eerste week pct want het zorgt voor receptordegradatie in de hypofyse.Dit houdt in dat na het stopzetten van de pct er niet zoveel lh-hormoon vrijkomt als zou moeten.
Als ik me niet vergis tenminste.
By the way,mijn vorige kuur is nu precies dertig dagen gedaan en ik gebruik nog steeds nolvadex als pct,want ik merk dat mijn balletjes nog steeds niet op de oude grootte zijn.
Sowieso,eens je testikels significant verkleint zijn geloof ik niet dat je dat met 3 weken pct volledig kunt verhelpen.Daarom gebruik ik het langer.Zels na een maand voel ik de testikels nog steeds positief evolueren en zolang ik dat gewaar word zie ik geen reden om te stoppen met de nolvadex,baat het niet dan schaadt het niet.

Laatst bewerkt:
Hmmm dit is eigenlijk een goede...

wat ik bijmezelf merk en van anderen hoor is dat de testikels eigenlijk nooit meer hun oorspronkelijke formaat bereiken...of je moet een hele flinke tijd (lees jaren plus) clean zijn denk ik....maar dat doen de meesten van ons niet..

Grt. D.W.

ik heb ergens gelezen dat hcg slecht voor je sperma zou zijn? (blijvend)
Is het dan wel de moeite om het te bebruiken?

• Topic Starter Topic Starter
daar heb ik nog niet zoveel over gelezen over die bijwerking ervan. ik denk dat ik dan gewoon vanaf week 2 of 3 elke 5 dagen 500iu ga zetten want verdere verkleining vijd ik toch maar niets hoor :)

tokkel zei:
Blijvend? Misschien als je extreem lang extreem veel gebruikt.
Normaliter zal de kwaliteit van je sperma gewoon weer herstellen na verloop van tijd.

Als je het maar niet waagt een vrouw zwanger te maken als je HCG gebruikt...

tokkel zei:

Ja, klopt. Het schijnt dat HCG je spermacellen vervormt. Dit is echter niet blijvend. Na een periode van 6 maanden is alles weer zo goed als normaal.

Willem Koert heeft daar een goed stukje over geschreven:

http://www.ergogenics.org/zaad2.html

" Een ander verband was dat tussen abnormale zaadcellen en hCG. Hoe meer hCG de bodybuilders hadden gebruikt, des te meer afwijkende cellen zaten er in hun sperma. Bij de bodybuilders die minder dan 12.000 eenheden hCG hadden gebruikt was gemiddeld 28 procent van de zaadcellen abnormaal. Bij de bodybuilders die meer dan 12.000 eenheden hCG hadden gespoten was dat tachtig procent."
bron: http://www.ergogenics.org/zaad2.html

OMG :eek:

Laat die hcg maar lekker liggen dus :)
Dan maar kleine ballen

Come on, het is Ergogenics. :o

Bovendien is het niet blijvend. :)

Zie het nut van hcg zoiezo niet in. Je houdt jezelf meer voor de gek.
Schrok toch wel van die misvormde spermacellen

tokkel zei:
Kom op, als je het nut van HCG niet inziet heb je toch echt niet genoeg research gedaan.

Door steroidengebruik zakt je eigen test-productie in, aangezien je ballen test aanmaken krimpen deze dus tijdens je kuur.
Met clomid en nolvadex kun je je eigen test-productie weer opkrikken, maar dit gaat heel wat makkelijker als je ballen normaal formaat hebben dan wanneer ze gekrompen zijn. Die HCG is om je ballen weer naar hun oorspronkelijke formaat te helpen (of om op formaat te houden, met 500 IU/week) zodat je test-productie zo snel mogelijk weer op normaal niveau zit.

En ja, ergogenics... ik heb me er in het verleden ook al te vaak door laten misleiden :mad:

tokkel zei:

Zonder HCG duurt het tijden voordat je testikels weer normaal test. kunnen produceren ookal is de aanvoer van LH (via blokkeren oestrogeen receptor --> weer GnRH output via hypothalumus --> door de GnRH weer LH/FASH output door Hypofyse) weer hersteld. :)

Ik heb begrepen dat je door hoge concentraties HCG in 1 keer de testikels kan overstimuleren en daardoor zaadcellen afsterven en/of afwijkend sperma gaan produceren.

ik heb het dan over injecties van bv 5000ie...

maar goed, ik verdeel het in shots van 500ie

hardgainers zei:
Ik heb begrepen dat je door hoge concentraties HCG in 1 keer de testikels kan overstimuleren en daardoor zaadcellen afsterven en/of afwijkend sperma gaan produceren.

ik heb het dan over injecties van bv 5000ie...

maar goed, ik verdeel het in shots van 500ie

Boven de 1000IU was dit al het geval.

Black Knight zei:
Kom op, als je het nut van HCG niet inziet heb je toch echt niet genoeg research gedaan.

Door steroidengebruik zakt je eigen test-productie in, aangezien je ballen test aanmaken krimpen deze dus tijdens je kuur.
Met clomid en nolvadex kun je je eigen test-productie weer opkrikken, maar dit gaat heel wat makkelijker als je ballen normaal formaat hebben dan wanneer ze gekrompen zijn. Die HCG is om je ballen weer naar hun oorspronkelijke formaat te helpen (of om op formaat te houden, met 500 IU/week) zodat je test-productie zo snel mogelijk weer op normaal niveau zit.

En ja, ergogenics... ik heb me er in het verleden ook al te vaak door laten misleiden :mad:

ff over ergogenics. ik denk dat het doel van de site anders is dan hier.
verder staan er op ergogenics niet alleen onzin verhalen. sommige supl. worden er goed en kritisch bekeken (denk bv. aan trib.) maar ik ben met je eens dat sommige verhalen er zwaar niet kloppen, maar dat is overal, ook
mzzl d

dennis999 zei:
ff over ergogenics. ik denk dat het doel van de site anders is dan hier.
verder staan er op ergogenics niet alleen onzin verhalen. sommige supl. worden er goed en kritisch bekeken (denk bv. aan trib.) maar ik ben met je eens dat sommige verhalen er zwaar niet kloppen, maar dat is overal, ook
mzzl d

Off topic - Ergognics heeft inderdaad SOMS goede artikelen. Vaak baseert hij zijn stukjes op slechts een enkele studie, met als gevolg dat je een paar dagen later weer een totaal ander verhaal te lezen krijgt. Een enkele zwaluw maakt nog geen zomer.

Met onderzoek is het heel vaak zo dat bijvoorbeeld 50 studies een postief verband laten zien, en daar tegenover weer 50 studies staan met een negatief verband. Meta-analyses vormen over het algemeen het best onderbouwde bewijs.

On topic - Ik ga gewoon aan de HCG, want mij maak je niet wijs dat je de rest van je leven met vervormd zaad rondloopt. Van de andere kant ga ik de eerste maanden ook ZEKER geen babies maken!! ;)

Lees overigens steeds meer dystrofie, maar het is toch echt atrofie.

Dystrofie is een aandoening aan het zenuwstelsel en spieren

Atrofie is het slinken van weefsel.

Terug
Naar boven