MuscleMeat

texas chainsaw massacre

dandyman

Huge Freak
Waardering
1
vandaag gezien bij de voorpremiere

wel aardig filmpje maar de echte aanrader om m op t witte doek te zien staat hieronder:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

ik doel uiteraard op die kerel links:p

nee, ff zonder gein, aardige film maar zeker geen hoogstaand werk, maar jessica Biel (hoef niet aan te geven wie dat is denk ik, heeeerlijk) :lick: en de camera lover her 2.

was wel blij dat t een vrijkaartje was want zoals ik al zei, echt een toppertje is t zeker niet. vond Wrong Turn beter en ook die was niets nieuws onder de zon maar je weet wat je van te voren kan verwachten en desalniettemin zat ik aardig in spanning en Leatherface, man, wat een beer zeg. goed gecast
[Abeelding niet meer beschikbaar][Abeelding niet meer beschikbaar]

heb alleen t origineel nooit gezien dus kan m niet vergelijken

ah wist niet eens dat er een remake zou komen. De eerste is wel cool, maar je moet er wel van houden.

Jah ik heb het orgineel wel gezien maar vond dat toch niet zo vet als veel mensen beweren...

Maaurh, was hij wel flink bloederig of zo?

• Topic Starter Topic Starter
mhoaw, viel ook vies tegen moet ik zeggen. mensen achter mij zaten wel te bleren dat t smerig was, maar ik ben denk ik al aardig wat gewend,. je ziet wel wat ledematen in de rondte vliegen maar verder..

ach, 13 in een dozijn maar die Jessica maakt zeker alles goed:eyebrow:
en daarbij is die wel anders dan t origineel had ik begrepen, vooral t einde

dandyman zei:
mhoaw, viel ook vies tegen moet ik zeggen. mensen achter mij zaten wel te bleren dat t smerig was, maar ik ben denk ik al aardig wat gewend,. je ziet wel wat ledematen in de rondte vliegen maar verder..

ach, 13 in een dozijn maar die Jessica maakt zeker alles goed:eyebrow:
en daarbij is die wel anders dan t origineel had ik begrepen, vooral t einde

vond het wel lachen, met paar vrienden (oa meiden) heen gegaan en die zaten lekker te gillen, en er gingen zelfs mensen weg, maar op een paar goeie schrikmomenten en die superlekkere chica was het geen supertoppertje maar toch wel een lekkere avondvuller!

@dandyman: die film was al eerder gemaakt in de jaren 70. Was laatst nog op tv. volgens mij op sbs, maar is wel een hele wazige film en kei donker beeld. Maar was het nou waargebeurd allemaal?? K hoorde laatst iemand zeggen dat die Texas massacre echt heeft plaatsgevonden....?

Wrong Turn was echt weer zo heerlijk standaard.. meer een lachfilm, ik lachtte me helemaal dood om die gierende trol..

dit is al de 3e remake.. de eerste 2 vond ik bagger, maar ik download em wel voor jessica biel :)

Waarom?! Waarom!???! Waarom moet hier zo nodig ook weer een remake van komen.

Het origineel heeft de status cult klassieker! Moet je dus van af blijven met je gore poten!! Niet dat is het origineel goed, sterker nog ik vond hem waardeloos. Maar dan nog! Je gaat niet films hermaken waarvan 1000en mensen over de hele wereld als een klassieker beschouwen!

Kijk dat je van Dune een remake maakt, oke, die film zoog. Maar je gaat toch niet van goede films een nieuwe versie maken, gewoon omdat het dan weer modern is ofzo... WTF?!

En er komt ook een remake van Dawn of the Dead.... WHY!? Waarom!? Hollywood sucks ass.... Het zal wel weer een erg brave remake worden zonder bloed, onthoofdingen etc...

tis net als met muziek... niemand weet meer iets origineels lijkt wel. Films worden geremaked en muziek word gecoverd, waarom idd :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
klempic zei:
@dandyman: die film was al eerder gemaakt in de jaren 70. Was laatst nog op tv. volgens mij op sbs, maar is wel een hele wazige film en kei donker beeld. Maar was het nou waargebeurd allemaal?? K hoorde laatst iemand zeggen dat die Texas massacre echt heeft plaatsgevonden....?
wat ik weet is dat t verhaal gebaseerd is op Ed Gein

Recensie
Berucht is de originele The Texas Chain Saw Massacre uit 1974 zeker. Anders dan zijn reputatie doet vermoeden, blijft de gorigheid voor het grootste gedeelte buiten beeld. Dat is in deze remake wel anders. Wie liever niet wil zien wat je allemaal kunt doen met vleeshaken en kettingzagen, kan dus beter thuisblijven. Gelukkig hebben de makers begrepen dat je met alleen afgezaagde lichaamsdelen nog geen goede horror hebt. De nachtmerrie waarin vijf gestrande tieners belanden in het achterland van Texas, is een trefzekere aanslag op je zenuwen met genoeg shocks om je een film lang de rillingen te bezorgen. Dat is vooral te danken aan de grote ster van de film: Leatherface, een beer van een vent gewapend met een kettingzaag en een masker van mensenhuid. Deze bruut rekent genadeloos af met iedereen die het lef heeft zich in de buurt van het huis van zijn gestoorde familie te vertonen. Zijn moordpartijen zijn gebaseerd op de smerige praktijken van seriemoordenaar Ed Gein, die in zijn vrije tijd pakken in elkaar naaide van de huid van zijn slachtoffers. Zijn misdaden, gecombineerd met een Texaanse moordzaak uit de jaren ‘70, vormden de basis van het filmverhaal, dat verder niet zo ‘waar gebeurd’ is als de openingstitels ons willen doen geloven. The Texas Chainsaw Massacre is de eerste film waarmee Michael Bay, als regisseur bekend van actiewerk zoals Pearl Harbor en Bad Boys II, zich bemoeide als producent. Hij huurde de Duitse clip- en reclamemaker Marcus Nispel in voor de regie. Nispel heeft de film een bleek uiterlijk meegegeven, dat precies de naargeestige sfeer van seventies-horror uitademt en komt met creatieve en bizarre shots op de proppen, zoals een camera-beweging dwars door een kapotgeschoten schedel heen... Wie daar de humor wel van inziet, heeft aan deze film een goeie.

gecombineerd met een Texaanse moordzaak uit de jaren ‘70
maar hier weet ik verder niets over???

Laatst bewerkt:
deze zou juist bloederiger worden dan zijn voorgangers

en ja het is gebaseerd op waargebeurde dingen ze hebben een paar verschillende dingen gecombineerd

dandyman zei:
wat ik weet is dat t verhaal gebaseerd is op Ed Gein
Dat van Ed Gein is onzin. Het enige wat overeenkomt is dat ook Ed Gein lampen ed maakte van zijn slachtoffers. Maar niet met een kettingzaag aan de gang, geen masker op, etc.

En dat van die texaanse moordzaak is volgens mij ook een hoax.

Terug
Naar boven