AndroidHealthClinic

The Nuremberg Trials (met download)

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.657
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Heb op mijn domein een stuk gezet van de Nuremberg Trials. Een must see voor degenen met historisch besef en eigenlijk ook een must see voor degenen die denken dat we vooral terug moeten naar de tijd van vervolging van bepaalde groepen mensen.

Deze film is vrij uniek, is gemaakt door de Russen vlak na de oorlog en lange tijd heeft die ergens in Moskou in een archief gelegen. Er wordt een goede impressie gegeven van de wandaden van de kopstukken van het Nazi regime. Het commentaar is zeer scherp. Ik heb nu het laatste stuk beschikbaar gesteld, de vonnissen en de beelden van de terechtgestelden.

Als er animo voor is dan zet ik de hele film ook online, ook al zal die dan maar twee dagen beschikbaar zijn. Zelf vond ik deze film samen met Night and Fog uit 1955 een van de beste docu's ooit gemaakt.

http://www.manaslu.net/nurn/nuremberg1.avi

• Topic Starter Topic Starter
Heaumeaux, 5 downloads 0 reacties :mad:

hahahaha, ik moet het nog ff kijken. maar wel bedankt he.

Ben benieuwd, zeker ff kijken!

Ach, wat jammer. Ik dacht een lekkere docu te zien, zie ik een 5 minuten commentaar-filmpje met samenvatting van alles. :(

DBC01 zei:
Ach, wat jammer. Ik dacht een lekkere docu te zien, zie ik een 5 minuten commentaar-filmpje met samenvatting van alles. :(

dat dacht ik nou ook, ik had verwacht de komische dialogen tussen Hess en Goring in de rechtszaal te zien en meer van dat, maar vond het eigenlijk zwaar magertjes.

Lezen ! Het is maar een stukje wat ik online heb gezet, de hele docu duurt 55 minuten. Het is niet alleen een samenvatting van de trial zelf, maar vooral ook een beeld van wat de Nazi's hebben aangericht tijdens hun bewind. Juist dit stukje gekozen omdat je de vrij unieke beelden ziet van de geexecuteerde kopstukken.

Er zijn genoeg docu's te vinden die dieper er op ingaan, maar deze docu is direct na de oorlog gemaakt en geeft dus een goed tijdsbeeld.

Hele film online zetten gaat me niet meer lukken, als er nog animo voor is wordt dat na 11 maart.

EricR zei:
Lezen ! Het is maar een stukje wat ik online heb gezet, de hele docu duurt 55 minuten. Het is niet alleen een samenvatting van de trial zelf, maar vooral ook een beeld van wat de Nazi's hebben aangericht tijdens hun bewind. Juist dit stukje gekozen omdat je de vrij unieke beelden ziet van de geexecuteerde kopstukken.

Er zijn genoeg docu's te vinden die dieper er op ingaan, maar deze docu is direct na de oorlog gemaakt en geeft dus een goed tijdsbeeld.

Hele film online zetten gaat me niet meer lukken, als er nog animo voor is wordt dat na 11 maart.

Dat heb ik iig vaker gezien dat allemaal dood met de strop nog om, op een bankje liggen.

quizvraag: weet je waarom er sommige niet uitzien, onder het bloed etc etc?

Nope, dat vroeg ik me juist af. Had wel een radicale theorie gelezen op een vaag revisionistenboard dat hun keel was doorgesneden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wilhelm Frick

Wilhelm Keitel

Alfred Jodl, overigens postuum vrijgesproken.

Goed te zien dat die koppen vol met bloed zitten.

Dan zouden ze niet meer bloeden, ze moeten dus zijn toegetakeld vlak voor hun dood.

EricR zei:
Dan zouden ze niet meer bloeden, ze moeten dus zijn toegetakeld vlak voor hun dood.

Het luikje was namelijk niet zo breed, waar ze doorheen vielen, toen de vloer onder hun voeten verdween zegmaar, dus ze knalden met hun kop tegen de rand aan die vloer, ik heb nog een boek hier met de foto van de stellage en de beul ( Een echte hangman uit Texas hoe kan het ook anders:) zal even kijken of ik hem vandaag nog kan scannen en hier neerzetten.
Al met al vrij bizar rechtsverloop imo, hun biggest catch pleegde zelfmoord waarschijnlijk met behulp van zijn bewaker, en Bormann hadden ze niet eens.

Had het ook al gevonden :

'The second execution team was already waiting with Field-Marshal
Keitel at the next gallows. His hands were strapped behind him. A few
halting words came out, ending with: ‘More than two million German
soldiers died for their Fatherland. I now follow them and my sons who
gave their all for Germany!’ In soldierly fashion he marched up the
steps. As he dropped, the heavy trapdoor swung back, smashing every
bone in his face. The same thing happened to the next condemned
men: the gallows had been wrongly designed
.'

Bormann had al zelfmoord gepleegd in Berlijn aan het einde van de oorlog.

Laatst bewerkt:
Nog wat gratis downloads van geschreven door David Irving, jammer dat die kerel later revisionistische theorieen is gaan aanhangen. Zijn eerder geschreven werk gelukkig niet vervuild van die onzinnige hersenspinels.

http://www.fpp.co.uk/books/index.html

EricR zei:
Bormann had al zelfmoord gepleegd in Berlijn aan het einde van de oorlog.

Dat was toch nog niet zeker, vlg mij waren ze zo bang als de pest dat hij ontsnapt was naar Zuid Amerika ofzo, en wat je ook in 'Der untergang' ziet is dat hij nog wel heeft geprobeerd met een groep of alleen de omsingeling in Berlijn te doorbreken. Waarschijnlijk is hij daar gestorven door een iets/iemand dat is nu nog steeds onderwerp van discussie vlg mij. Het was niet echt een type qua karakter om zelfmoord alá Goebbels te plegen, daarvor was teveel op macht wellust.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ff Bormanns naam goed gezet, ik had er Borrman van gemaakt eerst.

Terug
Naar boven